Svar: 23
Tråde: 10
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg har kig på et PAM104. Jeg har ikke den store kendskab til Panerai, så jeg er ude efter nogle gode råd til en nystartet Panerai-entusiast. Tidligere har jeg især været interesseret i IWC, men har besluttet, at jeg ikke vil bruge 60k+ på et ur på nuværende tidspunkt.
Jeg har længe været interesseret i Panerai, og da deres standard-modeller ligger i en noget lavere prisklasse, er dette vejen frem  .
Jeg er ude efter en klassiker. Hvad er der at sige til PAM104? Jeg er faldet over dette, da jeg vil have automatisk værk, 44mm, stål, læderrem. Jeg er interesseret i en model, der er repræsentativ for hele Panerai-brandet.
Hvad er prisen på en PAM104? (ca. 30k?)
Er det et ur, der er ventetid på?
Kan man bestille remmene i forskellige længder fra start af?
Jeg ser frem til at får gode råd og vejledning fra de mere erfarne Panerai samlere.
"Flying is learning how to throw yourself at the ground and miss." - Douglas Adams
•
Svar: 1,193
Tråde: 48
Jeg har selv kigget på Panerai gennem en periode, men det kræver lidt tid at gennemskue systemet.
Paneristi er et godt sted at søge info, f.eks. undersiden:
http://www.paneristi.com/reference/vendo...meset.html
PAM104 er, som du kan se, med Valjoux 7750 basisværk, der er forfinet (jeg ved ikke, om det er andet end blot nogle graveringer). Velsagten en god begyndermodel ligesom 1/2, 111/112, etc. Forskellen til de nævnte er, at de er manuelle og uden dato.
Prisniveauet kan du finde på diverse salgssider.
P.S. Du får skam MEGET IWC for langt under 60k - hvilke modeller har du haft kig på?
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
•
For så vidt angår IWC, har jeg set på Portuguese Automatic ref.: 500107 og Big Pilot ref.: 500401. Dette er dog en noget anden prisklasse.
Jeg er klar over, at værket i Panerai ikke er in-house ligesom 7-dages værket hos IWC, men derimod ETA. Jeg har imidlertid altid været lige så fascineret af Panerai, og derfor er jeg begyndt at undersøge dette markede nærmere, da priserne på standard modellerne virker mere overkommelige.
"Flying is learning how to throw yourself at the ground and miss." - Douglas Adams
•
Svar: 1,636
Tråde: 46
Modtaget Likes: 21 i 10 svar
Givet Likes: 1
Min mening om 104:
Når man køber Panerai er det ofte pga den flotte og stolte historie. 98% af Panerais ure er med læderrem og manuelle da dette er det mest korrekte og det som firmaet selv ønsker at sælge.
De enkelte modeller med lænke og automatik er blot indført for at have lidt for enhver smag og så Rolexfolket havde lettere ved at vænne sig til Panerai. Det har i mine øjne intet med Panerai at gøre og hvis det er et KRAV for en (forståeligt nok) at have lænke og automatik, ja så kan de fåes LANGT federe i andre mærker. For mig er det lidt lige som at købe en flot rød ferrari og straks få den malet gul og sat en tyr på som logo  Bilen kører stadigvæk smukt, men hvorfor købte man så ikke en lambo til at starte med.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Stinger Skrev:Min mening om 104:
Når man køber Panerai er det ofte pga den flotte og stolte historie. 98% af Panerais ure er med læderrem og manuelle da dette er det mest korrekte og det som firmaet selv ønsker at sælge.
De enkelte modeller med lænke og automatik er blot indført for at have lidt for enhver smag og så Rolexfolket havde lettere ved at vænne sig til Panerai. Det har i mine øjne intet med Panerai at gøre og hvis det er et KRAV for en (forståeligt nok) at have lænke og automatik, ja så kan de fåes LANGT federe i andre mærker. For mig er det lidt lige som at købe en flot rød ferrari og straks få den malet gul og sat en tyr på som logo Bilen kører stadigvæk smukt, men hvorfor købte man så ikke en lambo til at starte med.
Den kan jeg følge
vh
•
Hvad ville I så foreslå mig at gå efter? Jeg er som ovenfor beskrevet interesseret i en klassiker, der indeholder alt, hvad der er klassisk Panerai. Jeg er jo faldet for det klassiske Luminor Marina udseende.
Efter at have studeret det hele noget grundigere, er jeg tilbøjelig til at gå efter et Panerai med manuelt værk. Dette skyldes nu mest af alt folks beskrivelse af Valjoux 7750-værket og den dertil hørende wobble-effekt. Jeg har aldrig selv oplevet dette værk, men ud fra beskrivelserne i andre posts tror jeg, at det ville være et for stort irritationsmoment for mig.
Skal jeg så i stedet gå efter et PAM111? Jeg skal selvfølgelig se uret på armen, før den endelige beslutning, men det er altid godt at have en idé om, hvad man går efter, før man sidder hos forhandleren.
•
Svar: 1,193
Tråde: 48
Du skal ikke være SÅ bange for wobble-effekten, men jo, den er der. I forhold til PAM104, så må det være noget 000/005 eller 111/112, der er alternativerne med manuelt unitas værk. Men så mister du også datoen.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
•
Der er ingen wobbleeffekt på 111/112.
Hvis det er marina designet du kan lide skal du klart vælge et 111 - vil du have det endnu mere originalt og minimalistisk kan du vælge 112 som er en ligner 111 blot uden "Marina" teksten og sekundviseren.
Sekundviseren er næsten ubrugelig men flot, så det er helt og aldeles en smagssag. Valgte selv en 112 men kunne sagtens have snuppet en 111 (eller 176 som er 112 i titanium)
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Jeg ville gå på udkig efter en Pam 001 eller en 002, dog er begge to med manuel optræk.
MVH Peter
•
peter Skrev:Hej
Jeg ville gå på udkig efter en Pam 001 eller en 002, dog er begge to med manuel optræk.
MVH Peter
Ja med den vindende argumentation du kommer med her, så er der jo næsten intet valg
•
|