Omega de ville cal 620
Hej jeg er kommet i besidelse af et Omega De ville Cal 620.

jeg har to spørgsmål efeter jeg har renset skive og ville samle igen fandt jeg ud af at der var en lille løs ring på "Optræks akslen" jeg kan ikke rigtig lure hvor ringen skal hen jeg kan kun set at den sætter i vejen lige meget hvad jeg gør kan heller ikke umidelbart se funktionen
Dette 620 har faktisk ikke den løse ring
http://www.sibelle.info/watches/omegas/omega13.htm
Det andet spørgsmål er hvor meget er sådan en fætter værd ?
I sidste ende regner jeg med at bytte/sælge det.

Stand clean værk holder tiden flot. skiven står flot og næsten som ny. det same gælder visere. glasset var ridset men ikke revnet jeg har fjernet det meste manuelt.
man kan godt set det er brugt på gulduble men der er ikke volsomme skader/hak i den småting som sikkert kan fjernes med kyndig hånd.

her en bunke ringe billeder

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar
Hej DJmon.
Umiddelbart at se så er det en patentkrone, d.v.s at den løse ring du snakker om skal ikke være løs, men sidde fast inde i kronen. Dette tager jeg ud fra, at jeg synes, at kunne se på det ene billede, en fjeder der ligge imellem kronen og den løse ring. Er det tilfældet har jeg ret i at det er en patentkrone.
Er der ikke nogen fjeder imellem kronen og den løse ring, så er det et løst rør, der skal gøre uret støv tæt..... Icon_rolleyes hvilket den ikke er god til, men dog bedre end slet ingen.
Røret sidder så forkert, fordi det skal sidde, når kassen er lukket, lige som et kronerør ind i kronen.
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
hej lars
Tak for svaret.
den mulighed var jeg også begyndt at overveje jeg lagde nemligt mærke til at kronen var fjederbelastet inden jeg skildte det af.
jeg lagde også mærke til at at det var ret undeligt at trække op det kan sagtens være fordi at den ring ikke skulle være løs og idet jeg åbnede den gik den helt løs.
men troede dog at den kun fungerede som afstandsholder mellem kasse og krone og ikke var en del af kronen.

Så dit svar var guld værd Icon_e_smile
jeg må hellere overlade resten af operationen til en ekspert med mindre fingere end mig Icon_e_wink
Svar
DJmon Skrev:hej lars
Tak for svaret.
den mulighed var jeg også begyndt at overveje jeg lagde nemligt mærke til at kronen var fjederbelastet inden jeg skildte det af.
jeg lagde også mærke til at at det var ret undeligt at trække op det kan sagtens være fordi at den ring ikke skulle være løs og idet jeg åbnede den gik den helt løs.
men troede dog at den kun fungerede som afstandsholder mellem kasse og krone og ikke var en del af kronen.

jeg må hellere overlade resten af operationen til en ekspert med mindre fingere end mig Icon_e_wink
Skønt Lars med et givet korrekt svar ud fra så svage forudsætninger, og flot Djomon tråd - UHA jeg kender det med at lige ville noget simpelt selv og så.....
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:
DJmon Skrev:hej lars
Tak for svaret.

Skønt Lars med et givet korrekt svar ud fra så svage forudsætninger, og flot Djomon tråd - UHA jeg kender det med at lige ville noget simpelt selv og så.....
vh

Ja normalt piller jeg jo slet ikke i urene og slet ikke i værket.
Men jeg var meget i tvivl om skidtet var ægte der står jo ikke meget uden på . sjov lille dameursværk Icon_e_wink
men det er skam ægte.
Da jeg så så hvor servicevenligt denne model er kunne jeg lige så godt rense skiven med mild sæbeopløsning (der var meget lidt støv/skidt på) og indersiden af glasset. hvad der gik fint.
så kom problemet Icon_e_wink
jeg tror der skal en hel ny ring i kronen ringen har ikke overlevet mit forsøg. dem er skæv.

Det er skam ikke fordi jeg ikke kan lide uret at jeg vil af med det. det har en fin størrelse og er superclean i design.
Det vil bare aldrig blive brugt hvad der er synd.

En sjov detalje er at den type indeks som er på denne skive plejer at være svært at aflæse nøjagtigt. men et eller andet har de gjort rigtigt her.
Fint overblik og indekset passer helt nøjagtigt dvs midt på en vandret streg er det/den nøjagtige time minut.

Det er lidt svært at forklare men design går ikke ud over funktion.
Måske er det den svage vandrette struktur i skiven der gør det.
Svar
Hej

De Omega Herreure med dameurs caliberen 620 er nok ikke de letteste at sælge, men som regel er de også indkøbt til få penge.

MVH Peter
Svar
peter Skrev:Hej

De Omega Herreure med dameurs caliberen 620 er nok ikke de letteste at sælge, men som regel er de også indkøbt til få penge.

MVH Peter

Tak peter.
Jeg tror valget faldt på 620 for at gøre uret så tyndt. for det er virkeligt utroligt tyndt af et mekanisk ur.

Jeg tror jeg kender en værdig arving til det som har hjulpet mig med mange ure Icon_smil og som har udviklet sig til Omega Nørd. det er nok det rette sted til det.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)