Svar: 55
Tråde: 6
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg er stor fan af Rolex ure - specielt vintage urene og kan derfor godt misunde alle dem med et 1665, 1680 eller 1675 o.lign. på armen. Flotte vintage Rolexer fra en svunden tid hvor plexiglas var godt nok til et solidt arbejdsur..
Jeg synes dog efterhånden, at det interesante i de endog meget minimale forskelle i Rolexurene er ved at tage noget overhånd. For eksempel at det horologisk vel er noget nær helt uinteressant, om hvor vidt Oet i et Sub LV er ovalt eller rundt - Red Sub, Double Red SD, Frecchione, Fat Lady, Floating osv osv jeg forstår det simpelthen ikke og synes at der er gået lige lovligt meget mormors juleplatter i den - eller farfars førstedags kuværtsamling - jeg er stået helt af og orker ikke mere at høre om "sjældne" eller flere "specielle" udgaver af almindelige dagligdags brugsure - bare fordi de har en minimal forskel i skive layout og er produceret af Rolex - come on guys slap nu lidt af...det er jo bare ure - de skal vel bare på armen og luftes før de er særligt interesante for alle andre end nettop The Great Juleplattecollector derude....Jeg synes det er synd at Rolex mere og mere er blevet mormors plattesamling om igen.-
Og nu hvor jeg alligevel er sur - jeg er pi..e træt af at læse om helt nye varers prismæssige himmelflugt så snar de har forladt en ADer - f.eks. at nogen tror at den nye SDDS kan sælges for 80.000,- eller lægge 10K på et Daytona - boykot de dumme svin der platter på "varemanglen" - husk på gærkrisen drenge - pludseligt var der jo gær nok til alle !!! He he he
Pyh - nu har jeg det meget bedre....... 
Trym
Nej - jeg ved ikke hvad klokken er !
•
Svar: 460
Tråde: 69
Givet Likes: 2
Trym Skrev:Jeg er stor fan af Rolex ure - specielt vintage urene og kan derfor godt misunde alle dem med et 1665, 1680 eller 1675 o.lign. på armen. Flotte vintage Rolexer fra en svunden tid hvor plexiglas var godt nok til et solidt arbejdsur..
Jeg synes dog efterhånden, at det interesante i de endog meget minimale forskelle i Rolexurene er ved at tage noget overhånd. For eksempel at det horologisk vel er noget nær helt uinteressant, om hvor vidt Oet i et Sub LV er ovalt eller rundt - Red Sub, Double Red SD, Frecchione, Fat Lady, Floating osv osv jeg forstår det simpelthen ikke og synes at der er gået lige lovligt meget mormors juleplatter i den - eller farfars førstedags kuværtsamling - jeg er stået helt af og orker ikke mere at høre om "sjældne" eller flere "specielle" udgaver af almindelige dagligdags brugsure - bare fordi de har en minimal forskel i skive layout og er produceret af Rolex - come on guys slap nu lidt af...det er jo bare ure - de skal vel bare på armen og luftes før de er særligt interesante for alle andre end nettop The Great Juleplattecollector derude....Jeg synes det er synd at Rolex mere og mere er blevet mormors plattesamling om igen.- Og nu hvor jeg alligevel er sur - jeg er pi..e træt af at læse om helt nye varers prismæssige himmelflugt så snar de har forladt en ADer - f.eks. at nogen tror at den nye SDDS kan sælges for 80.000,- eller lægge 10K på et Daytona - boykot de dumme svin der platter på "varemanglen" - husk på gærkrisen drenge - pludseligt var der jo gær nok til alle !!! He he he
Pyh - nu har jeg det meget bedre....... 
Trym
Ok!
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Hej Trym.
Så fik du lettet trykket
Har du overvejet om Rolex alligevel ikke er noget for dig?
De aspekter af Rolex du nævner kommer man ikke uden om. Det er en del af pakken. Nu ved jeg ikke om du har en vintage Rolex eller ej. Kaster du dig ud i et vintage køb kommer du ikke uden om at skulle forholde dig til de apsekter du tilsyneladende ikke bryder dig om. Hvis ikke kan det blive en dyr omgang for dig. Er du ude efter en ny Daytona kommer du til at forholde dig til markedsmekanismerne. Det er et spørgsmål om udbud og efterspørgsel og ikke så meget dumme svin.
Jeg synes dit indlæg er useriøst men du er velkommen til at byde ind med en mere saglig kritik. Eller var det måske bare trykket her i en travl jule måned...
Mvh
Klaus
•
Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
Ha ha ha....
Det var vist det brev som aldrig skulle være sendt.....
Trym, prøv at møde op til stumpemarked for gamle biler/motorcykler, så skal du f****** se/høre Nørder (med STORT N) - jeg kunne da aldrig drømme om at finde det irriterende, men finder det nærmest charmerende....
Og som det er tilfældet med fjernsynet så findes der jo en sluk-knap og hvorfor sidde og se på noget der irriterer dig?
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•
Hej Klaus.
Ja det var skønt at lette trykket, men der ligger nu noget ganske seriøs kritik i mit indlæg idet jeg, som jeg jo skriver, er en meget stor fan af Rolex - og iøvrigt ejer af 10-12 stykker gennem tiderne. Min kritik går i al sin enkelthed ud på, at det ikke er de store horologiske landvindinger der gør Rolex interessante, men stort set "kun" diverse skivers layout....efter min mening er Rolex i historien meget mere interessant som mærke blandt kvalitetsurene, nettop fordi man bl.a. udvikler toolwatches til bestemte brugbare formål (følg som eks. Sub'ens udvikling) og aldrig efter markedets "smag" - Jeg tror ikke Rolex har lavet små ændringer i skivernes layout for at samlere kan få en "frimærkesamling", men at de har (historisk set) ændret dele i selve urets grundkonstruktion (værk, kasse osv.) for at tilpasse det og gøre uret bedre til hvad de oprindeligt var udviklet til...noget jeg personligt sætter stor pris på, idet det gør Rolex horologisk interessante og at urene ikke blot har udviklet sig for at være "smartere" at flashe, men at det rent faktisk har tjent et højere formål. Det er det der gør Rolex ure interessante efter min mening, men ikke noget der i diskusioner fylder særligt meget her på siden.
 (og jo - hvem ville ikke bære en double red på armen!!)
Håber ikke jeg blot opfattes som useriøs, men måske mere som en urelsker der synes at fokus er blevet noget forvredet ifht. Rolexure.
Mvh Trym
PS - markedsmekanismerne can kiss my ass, jeg hader overpriser og håber samtlige "handlere" må brænde inde med deres bugnende lagre af f.eks. Daytonaer - det er jo ikke fordi det er svært at finde dem - alle handlere ligger inde med en rigtig god portion der bare ikke kommer på armen hvor de vel dybest set hører til !! Eller hvad?
•
Svar: 1,069
Tråde: 116
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
Trym Skrev:PS - markedsmekanismerne can kiss my ass, jeg hader overpriser og håber samtlige "handlere" må brænde inde med deres bugnende lagre af f.eks. Daytonaer
Hader du så også den frie verden, som til dels er styret af disse mekanismer?
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Klart mere seriøst Trym...hvis man lige ser bort fra PS'en
Du har ret i at fokus på vintage Rolex pt. i høj grad ligger i detaljerne men det er jo nok fordi mærket i høj grad allerede har markeret sig som tool watch osv. og kun sjældent kommer med markante nyheder. Samlere og andre interesserede søger noget nyt at diskutere. At mærket så er så udbredt som det er og at informationer og fakta primært hentes uden for Rolex koncernen gør at folk synes det er endnu mere spændende.
Mvh
Klaus
•
Håber der hermed også er skabt en anden indfaldsvinkel til hvorfor Rolex urene jo er interessante.
Trym
PS Hej Don W - Øh hvor læser du at jeg mener det? Jeg hader ikke ret meget mere end overpriser og grådighed - og ønsker at flere kunne få sig et lækkert Rolex på armen istedet for at de ligger i skuffer og skabe - men alligevel Don - så Double Red Front kammerater !!!
Stort tak til Don W for indlægget - det giver virkeligt meget mere nuance til Rolex diskusionen...og giver mig flash back til årsagen til hvorfor jeg ikke har flere end 45 indlæg på disse sider.....
•
Svar: 1,193
Tråde: 48
Trym, jeg er delvis enig - men vil man nørde, er man nødt til at tage Rolex eller Omega-kasketten på. Vil man "blot" have et fantastisk (og "bedre"!) ur til samme penge eller billigere, kan man nuppe en JLC, GO, AP, Sinn, Certina eller Seiko.
Der er jo (heldigvis) ingen, der tvinger os til at købe...
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
•
Svar: 1,174
Tråde: 164
et område er jeg dybt enig med Trym, og det har jeg nævnt før, nemlig platuglerne der tror de skal tjene på såkaldte eftertragtede modeller som Milgauss GV, Daytona, DS etc. men de er da grundigt blevet taget ved næsen. GV fås lnib til 35k, Dayt. til listepris hos AD og deepsea, ja den er også set til under listepris. tror klart at Rolex selv er med til at slagte den ged, ved en størrre produktion af omhl. modeller (den nye fabrik)
Fryd....
Mikael
•
|