Certina Fan Skrev:Har bemærket at der ikke står "swiss made" på skiven. Står der noget om "swiss" på værket? Uden tvivl et lækkert ur som har kostet kassen i sin spæde ungdom (de tidlige 40'ere?) - men måske et licensproduceret værk?
---
Tommy
Nix intet med Swiss made, intet hallmark - bare Election på broen og et lille tal (på samme bro) jeg ikke kan læse på billedet - nu hvor uret er inde hos Jørgen Krognos - som også mente Valjoux 22 og at det kunne være mærket under skiven
Han mente også, at en skrue og lille fjeder i påvirkningen af kolonnehjulet skulle byttes - og mente han kunne tage det fra dele han havde til V 22 i alle fald.
Licens fremstillet - ja hvorfor ikke. Uret har jeg for en del år siden købt fra Argentina. De havde en del af disse kronografer, og Election var et af dem der ret ofte dukkede op. Jeg ved ikke - har ikke hørt om - licens tilvirkning af Valjoux 22 i Argentina - men det betyder jo ikke at det ikke kan være tilfældet
Election selv var klart en Schweizer fabrik, men meget af det som findes i Argentina er helt klart lavet til det Sydamerikanske marked, så alt er vel muligt. Nu kan vi jo se om Jørgen finder noget under skiven. Mit gæt er som skrevet, at det er en ret tidligt 2 pusher.
Jeg mener skiftet fra monopushers til to skete omkring 1932-35. Jeg tror ikke man finder 2 pushers før 1930??
Faste bøjler/stifter/feste Stegen til remmen, hører også til deromkring
vh