Jeg er blevet smittet :)
Efter lang tids jagt på mit første rigtige ur, jeg startede med at lede efter 3 forskellige (Fortis, Oris og Sinn) Jeg ville selvfølgelig kun have et af de nævnet ure.
Fandt jeg i sidste uge en af de modeller jeg søgte efter et Sinn U1 ( tak HG) og et Seiko Monster (tak Nopanic) Seiko var bare et lille plus. Jeg se mig selv som en ny grøn bruger og ikke en samler, men nu knap en uge efter sidste købe. Er jeg på jagt igen dog uden idé om hvad det skal være.

Er der andre end mig som er blevet smittede eller som har haft denne "sygdom".
Gå det over igen, og vis hvor lang tid tager det så
eller er det uhelbredeligt. Icon_e_smile

(Undskyld på forhånd stavefejl og forkert ordstilling.)
Svar
Spørgsmålet er, om det er en tilbagevendende virus eller et behov for regelmæssige fix. Men ud af det kommer du ikke Icon_e_wink

Ligesom med alt andet: jo mere man ved, desto mere finder man ud af, man IKKE ved.

Lidt inspiration: mærker, modeller, farver, funktioner, materialer, historie og meget mere.

Kun muldvarpen sætter grænset (evt. muldvarpens chef!).

Åhh, det er rart at være ond i denne søde juletid Icon_e_biggrin
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Har/havde det på samme måde Icon_e_biggrin

Jeg er kun 19år, og er også ny i dette fag. Det startede for en tre-fire år siden med mit første "rigtige" ur, ellere rettere sagt mit første ur til over tusinde kroner, det blev et Seiko (quartz) så det var ikke noget vildt og det blev da også hurtigt ridset eftersom jeg var meget aktiv i den alder Icon_e_smile Så der stoppede jeg med at gå med ur fordi det var jo spild af penge når det var grimt en måned efter køb...
Men så her i år, i sommerferien, fik jeg arbejdet en del ekstra og havde lidt penge som skulle spenderes, så jeg begyndte at kigge efter ure og jeg fandt da også et igen (igen et quartz Icon_e_biggrin), og dette var så starten til min afhængighed af ure, fordi jeg begyndte at se hvor fede (billige) ure man kunne finde hvis man kiggede andre stedder end hos den lokale urmager.. Så det startede med at det da måtte være nok hvis jeg købte et mekanisk ur, så ville jeg jo have et quartz og et mekanisk, - jeg ville jo aldrig få brug for mere..... Men jeg blev klogere, nu har jeg en 5-6 ure og nogen er på vej ud og jeg leder efter nye ure til samlingen, så der sker hele tiden noget.
Og jo der kommer flere Icon_e_biggrin
Folk omkring mig synes det er vildt at jeg bruger så meget tid og penge på ure fordi "klokken står jo på din mobil.." som de siger.. Men når de så lige ser lidt nærmere på uret eller prøver det så kommer der et lille glimt i øjnene på dem.
Og en ekstra bonus er, at damerne også er tossede med fede ure. Det er hvertfald hvad jeg har oplevet Icon_e_biggrin

Det var lige mit lille input Icon_e_smile
Svar
jamen det er godt at hører jeg ikke er den eneste så har det på denne måde.
kan se i også har lidt problem med at andre folk syntes det er underligt man skal bruge x antal tusinde kroner på et ur.
men efter min mening er det jo ikke spild af penge mange af de ure jeg gerne vil have har da en god gensalgsværdi og så er det hele jo ikke tabt.

Citat:Spørgsmålet er, om det er en tilbagevendende virus eller et behov for regelmæssige fix. Men ud af det kommer du ikke
det er vist begge dele Icon_e_biggrin

jeg har læst en gammel tråd om GTG. er der nogle planer om at det skal se igen(skal der laves en ny tråd om dette)
Svar
DanBS Skrev:jamen det er godt at hører jeg ikke er den eneste så har det på denne måde.
kan se i også har lidt problem med at andre folk syntes det er underligt man skal bruge x antal tusinde kroner på et ur.
men efter min mening er det jo ikke spild af penge mange af de ure jeg gerne vil have har da en god gensalgsværdi og så er det hele jo ikke tabt.

Citat:Spørgsmålet er, om det er en tilbagevendende virus eller et behov for regelmæssige fix. Men ud af det kommer du ikke
det er vist begge dele Icon_e_biggrin

jeg har læst en gammel tråd om GTG. er der nogle planer om at det skal se igen(skal der laves en ny tråd om dette)

Der arbejdes med at træf i det tidlige forår. Det bliver snart anonceret her på siden!

vh Baun
Svar
Tak for dit svar Baun

lige et spørgsmål til: er der mulighed for at handle ved sådan et træf
Svar
DanBS Skrev:kan se i også har lidt problem med at andre folk syntes det er underligt man skal bruge x antal tusinde kroner på et ur.
Ja det med pengene spørger folk også en del til, og at det er penge lige ud af vinduet.
Ja har da tabt nogle penge, eller rettere sagt jeg kommer til at tabe nolge penge når jeg får solgt et af de ure jeg har som skal sælges, da det er var et ur jeg købte inden jeg kom rigtigt ind i urverdenen, og dermed har købt et "overpriced" mode ur eftersom jeg ikke vidste nok om ure.. Også er der da også lidt tab på lidt remme og sådan, dog er det nok kun 1000-1500kr jeg har tabt på mine ure når jeg får ryddet op i samlingen så det synes jeg er meget okay, - og det virker som en lille lærestreg.. Icon_e_biggrin

Men ja det er muligt at købe uden at der er de vilde værditab hvis man køber de rigtige modeller evt brugt..
Svar
DanBS Skrev:Tak for dit svar Baun

lige et spørgsmål til: er der mulighed for at handle ved sådan et træf

Ja hvis du kan finde nogen at handle med er det da ok Icon_e_biggrin Der er som regel nogle ure der skifter ejermand til GTG. Folk tager jo ofte de ure med de ejer og har til salg.

Det jeg syntes ser er fedt er den afslappede holdning og stemning der er omkring handlerne sådan en dag. Folk kender hinanden og det er set at nogen stikker afsted med et 20-30 k ur med beskeden "Du overfører bare pengene i næste uge".

/Mads
Svar
Hej Mads og i andre mange tak for den super service i yder herinde

Citat:Folk kender hinanden og det er set at nogen stikker afsted med et 20-30 k ur med beskeden "Du overfører bare pengene i næste uge".

ligger de ure som er med til GTG i dette prisleje??
eller er der også nogle i et leje (maks 10.000) til en grøn en som mig
Svar
DanBS Skrev:ligger de ure som er med til GTG i dette prisleje??
eller er der også nogle i et leje (maks 10.000) til en grøn en som mig
Nu har jeg ikke været med til GTG, men har da set billeder derfra og der er da ure i den prisklasse du efterspørger Icon_e_smile
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)