Mester Skrev:Priserne er bestemt nedafgående. Har netop set en 116520 fra maj 2008
til 55.000 kr. Det har jeg vist ikke set før !
Jeps. Jeg synes nu ikke ligefrem der er super store fald man ser. Daytona (stål) og GV priser er vel dem der %vis falder mest . primært fordi de nye ikke bliver snuppet i forhandler leddet med det samme. Omvendt er de gængse modeller også lidt bløde på priserne, men ikke voldsomt.
Udover den kollektive følelse af at man skal passe på pengene, er det klart at der er en del private sælgere som af den ene eller anden grund, pludseligt melder sig på markedet. Det rykker priserne ned et nøk.
Stål modellerne ser ud til at holde bedst. Jeg kan stort set ikke se nogen fald over 2-3-4 %
Guld modellerne er bløde både på køb og salg siden. Men, det er jo naturligt nok at tingene falder en smule med de ændringer der er i verdensøkonomien for tiden.
At faldene ikke er større, tager jeg som et tegn på at der stadig er aktive købere til de fleste gode varer. Vi ser ikke stål subs til 10.000 kr.
Rolex (som jeg jo følger mest) har allerede bebudet prisstigninger i UK til Januar. Det er efter min opfattelse klart et tegn på at de vil fortsætte med at holde brandet stærkt - også selvom det betyder færre solgte ure.
mvh morgan
ps. jeg tror ss 116520, let brugt, stabiliserer sig omkring 50k.