Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Citat:Hvilket ur ville du/I vælge hvis det kun måtte være ET ur?
Ligesom at vælge et ur med til den øde ø ?
No doubt... Rolex Sub.
Det eneste jeg kan så spekulere lidt over er, skulle det være en GS eller SS Sub...
Stilfuld designerikon og -klassiker & yderst robust & holdbar. Passer til både gummistøvler og Gucci-plader.
Go´ weekend - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 126
Tråde: 6
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Inden for rimelighedens grænser må det nok blive et ur, jeg allerede ejer, nemlig min Submariner 1680. Historien, kvaliteten, det klassiske udseende.. Jeg synes, det er acceptabelt at bruge til de fleste former for pålædning. Og så er der bare meget mere sjæl over det, med det tykke plexiglas og den langsomme patinering af tritiumet, end de nyere modeller med safir og luminova. At det samtidig er fra mit fødeår, giver lige en ekstra tand, så jeg tror, jeg næppe vil være i stand til at skille mig af med det igen..
Hvis økonomien ikke satte nogen grænser, måtte det nok blive en PP Nautilus 5980. Den var jeg solgt til med det samme, da den blev lanceret.
•
Svar: 665
Tråde: 88
...ja sådan et JLC polaris ville ikke være helt skævt - vent hov? Måske julemanden læser med her på siderne?
Ja der er kun 23 dage til jeg kender svaret!
•
Svar: 417
Tråde: 62
I min verden helt klart Rolex Submariner. Uret som går til alt lige fra 300 m. dybdedyk til vildmarken til et middagselskab i mørkt tøj.
Det ur som næsten altid ender på min arm og når jeg vælger at andet fortryder jeg tit og savner det !
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Skulle jeg vælge kun ét ur ja så kommer dilemmaet; vintage eller nyt. Valget ville falde på én af disse to:
Hjertet ville sige: SD 1665
Fornuften nok: SD 116600
Mvh
Klaus
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Man skal altid vælge med hjertet Klaus

I dette tilfælde absolut ikke noget dårligt valg
/Mads
•
Svar: 369
Tråde: 24
uha.... at begrænse sig til ét kan være svært. Jeg kunne selvfølgelige sagtens komme med et eller andet vildt ønske om at eje et ur til +100k (er vildt imponeret over Audemars Piguet's ROO), men jeg vil hellere forholde mig til de ure der ligger inden for realistisk rækkevidde.
Konklusion:
Rolex 116710 LN - et ur der har stået højt på ønskesedlen siden jeg begyndte at interessere mig for kvalitetsure for 1 års tid siden.
•
Svar: 1,053
Tråde: 42
HG ... købte du det Blancpain Air command der var til salgs på salgssiderne ? Kan se at det er solgt nu...
Mvh Hans H
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej KlausM
Af de to du nævner ville en ny bruger nok vælge den nye, både grundet kvaliteten af den nye og også prisen, og jeg ville også vælge en Deepsea af de to modeller, men jeg mangler dog stadig begge modeller i min samling, og det er begge to ure jeg meget gerne skal have i samlingen, Deepsean køber jeg nok til næste år, med hensyn til 1665 venter jeg på det rigtige tilbud.
MVH Peter
•
Svar: 3,308
Tråde: 195
Modtaget Likes: 1,436 i 469 svar
Givet Likes: 802
Len Skrev:HG ... købte du det Blancpain Air command der var til salgs på salgssiderne ? Kan se at det er solgt nu...
Mvh Hans H
Hej Hans
Jep, det gjorde jeg.
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
•