Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Et submariner i guld/stål må være sagen. 300m, passende slidstærkt fordi det kun er de midterste led og lynetten, der er guld, men trods alt så meget guld, at det også kan være et dress ur.
Alternativt - hvis det er for sportsligt og 100 m er nok - et helt klassisk Rolex Oyster eller Yachtmaster med en passende mængde guld.
/Bjørn.
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Givet Likes: 0
Hej
Hvad med et Omega Planet Ocean i 42 millimeter i sort med lænke ligesom James Bond.
MVH Peter
•
Svar: 537
Tråde: 34
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
fantastiske ure alle sammen men jeg må fremhæve 3 som jeg synes danner en fantastisk trio: mikaels urban, bauns seamaster og mads AP. De giver nærmest et flashback over armbåndsurenes evolution. Detaljerigdommen(skiven er simpelthen en stunner mikael), urets sjæl sagde man dengang, idag ofte overset.
den organiske enkelthed og vintagske feel i patinaen, smukt baun. vel nærmest uret over urene, hvis man skulle plukke et ud som belyste på bedste vis hvad man syslede med dengang.
og så AP´en mads... roseguld og gummirem lyder som en blasfemisk højeksplosiv cocktail som kun kan gå galt..., ikke hvis man overlader det til AP. Det ur er simpelthen fantastisk flot med dagens specs i old-school og hi-tech materialer leveret af en manufaktur som har været med hvor det sner from day one, og still going strong. Kan det overhovedet gøres bedre? et lysende eksempel på hvordan nye impulser og materialer blandes med traditionelle materialer og former (santosen ligeledes octagonal, og nærmest urfaderen, jo) og danner et helstøbt ur. yin og yan pops to mind.
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Fin beskrivelse Makita. Kunne ikke være mere enig. Et ur som dette vil nu nok dele vandene som de fleste ROO modeller gør. Uret er jo ikke just diskret designet.
Mht. harmonien i Royal Oak designet kan jeg fortælle at en eller anden feng Shui guru, jeg ikke kan huske navnet på, har valgt netop Royal Oak´en til at være det mest afbalancerede design. Det samme har Karl Lagerfeld som iøvrigt har båret et RO Jumbo (blandt andet) de sidste 25 år.
/Mads
•