Første køb af Omega Seamaster
#1
Nu har jeg i mange år ønsket mig et rigtigt ur, og da jeg ikke har økonomi til et Rolex Yacht-Master Silver Dial Steel/Platinum må det blive et Omega Seamaster i midsize. Mit budget har en smertegrænse ved 8 k, sådan er det at være offentlig ansat og have små børn........Måske jeg kan score deres konfirmationspenge til den tid og udleve min drøm Icon_razz

Jeg har haft kigget lidt på brugte ure og har haft et Seamaster automatic på hånden, det er 10-12 år gammel, ikke brugt meget og sidst serviceret for 8 år siden, ergo burde det nok efterses. Prisen er 5000,- og der oven i skal jeg lægge serviceeftersyn.... Og hvordan med et ur af den alder, kan der være nogle faldgrupper???
Så er jeg faldet over et med WG krans, automatic og fra sidste år, det koster lige det mit budget holder til.
Til sidst er muligheden at købe et helt nyt i Quartz model i England, pga det lave Pund kan jeg få et nyt til omkring 7000-8000,-. Der står der følger World Wide Gurantee med, så som sådan burde det være ok. Siden jeg har overvejet at købe på er Precisiontime, nogle der har erfaringer med dem.

Et af mine aber dabei er at jeg har et job der gør at jeg ikke må bære ur på jobbet, og da et automatic er selvoptrækkende ved bevægelse, kommer det jo til at ligge stille en stor del af tiden. Selvfølgelig er der en gangreserve, men har de bedst af at blive benyttet hele tiden eller er det underordnet??????

Håber nogle af jer håbløse urnørder vil dele lidt af jeres erfaring med mig. Iøvrigt skønt med dette forum, ikke mange steder man kan dele sin fascination af ure med andre. Mine veninder betragter mig som idiot, da jeg bare kan se hvad klokken er på min mobil, men det jo lige som ikke det samme vel??
Lisbeth
Svar
#2
Hej Lisbeth og velkommen til. Rart med endnu en Fynbo herinde....

Precisiontime kan du roligt handle hos, ingen problemer der.... Mange af os herinde har +10 ure (desværre ikke jeg, længere Icon_cry), og derfor bliver hver enkelt ur ikke brugt så meget. Og det tager de ikke skade af......

Ellers kan du jo forsøge at byde på en auktion på ebay.de. Her kan du ofte finde en mid-size Seamaster til fornuftige priser.....

Claus
Svar
#3
Hej Lisbeth.
Jeg tror ikke du kan holde uret gående ved få timers dagligt brug. Hvor mange timer tror du du vil gå med det dagligt?
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#4
i en Ebay auktion, med risiko for at blive tørret godt og grundigt i røv.. og stå med en meget dyrt kopi ur. Ved kun at man skal være mere end yderst varsom når det gælder designer tasker, da det svømmer med kopivarer derinde. Og benytter I jer af den Tyske Ebay når I handler ure, eller???

Meget rart at høre at Precision Time har et godt ry, jeg har også kigget på en side der hedder The internet Watchstore, de er lige et hak billigere. Men jeg studsede lidt over at de ud over dyre Omega/TagHeuer ure også sælger EL artikler, spøjs blanding....

Lisbeth
Svar
#5
Det skal lige siges at Precisiontime kun giver deres egen garanti, dvs. ingen international garanti, dvs. at du skal sende uret tilbage til England, hvis der er nogen problemer med det inden for de 3 år, som de tilbyder.
Svar
#6
Det kommer til at ligge i et skab fra kl 07.15 til 15.45. Jeg arbejder som operationssygeplejerske, så lige meget hvad får jeg ikke lov til at gå og flashe med det Icon_e_biggrin
Jeg kan godt se kicket i at have et "rigtigt" urværk, men hvis det er på bekostning af at det taber ex antal sek/min om dagen, så er det måske bedre med et helt nyt, som bare skal have skiftet batteri hvert 2. år. Men jeg er bare typen der godt kan lide detaljer, så det er der mit dilemma er. På den anden side fortryder jeg må jeg jo sælge igen og købe et "rigtigt"
Lisbeth
Svar
#7
Det er The Internet Watch Store der reklamere med World Wide Gurantee
Lisbeth
Svar
#8
Denne ebay sælger bliver du ikke snydt af.

[url]"http://stores.ebay.de/kingschild-de_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZ0QQftidZ2QQtZkm">http://stores.ebay.de/kingschild-de_W0Q ... idZ2QQtZkm[/url]

Jeg har selv købt 4 Breitling og en enkelt Omega hos dem, uden problemer.....
Svar
#9
Tukjær Skrev:Denne ebay sælger bliver du ikke snydt af.

[url]"http://stores.ebay.de/kingschild-de_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZ0QQftidZ2QQtZkm">http://stores.ebay.de/kingschild-de_W0Q ... idZ2QQtZkm[/url]

Jeg har selv købt 4 Breitling og en enkelt Omega hos dem, uden problemer.....

Og jeg har også købt derfra, super sælger!!!
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
#10
Hej Lisbeth

Det der med at du ikke kan holde gang i et automatisk ur løses meget enkelt ved at du placerer uret i en Watch Winder når uret ikke bruges, men hvis du bruger det fra 16.00 om eftermiddagen og du laver lidt forskellige aktiviteter så tror jeg nu fint du kan holde det kørende.

Og jeg mener du skal købe et mekanisk ur. Hvis du har fasinationen af ure hænger det for de fleste også sammen med de fine værk og mekanikken.

Jeg er selv mest intereseret i Vintage ure, men har jo da også et par nyere - og her ved forskellige lejligheder også solgt et herreur med passende rem til piger.

Du er meget velkommen i Nyborg til at kigge på ure (Omegaer) før du køber.

Her et par eksempler på ure der går fint til piger:
İmage

İmage

İmage


İmage

İmage

İmage

İmage
İmage
İmage
İmage


ofte vil et skift af remme ændre et lille herreur til en smukt dameur!


vh Baun
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)