Rolex 100 År
http://www.dr.dk/NETTV/Update/2008/11/20/215010.htm
Svar
Tak for du lagde klippet op sjovt at se.
Kan ikke helt forstå hvorfor det omtalte tarzan ur skulle koste over en halv million, såvidt jeg ved koster det lige knapt 359.000,- .
Hvem der så skulle kunne finde på at give det for sådan et ur kan man bare gætte på.
Har altid syntes det var det mest kiksede Rolex der bliver lavet.

Ur hilsner

Papelione
Svar
Papelione Skrev:Tak for du lagde klippet op sjovt at se.
Kan ikke helt forstå hvorfor det omtalte tarzan ur skulle koste over en halv million, såvidt jeg ved koster det lige knapt 359.000,- .
Hvem der så skulle kunne finde på at give det for sådan et ur kan man bare gætte på.
Har altid syntes det var det mest kiksede Rolex der bliver lavet.

Ur hilsner

Papelione

Viser vel bare at KH ikke er mere "ur" ekspert, end så mange andre. I TV2 havde han det rigtige beløb.....
Svar
Det kan jo være svært lige at have alle priser på "harddisken" og hukommelsen bliver sjældent bedre når man har et kamera i hovedet...

Kristian ved en masse om Rolex, men der findes langt større hard core nørder, der har samlet på Rolex en menneske alder og som er meget mere vidende end alle os andre. Men de ved som regel også KUN noget om Rolex så...

Kristian har det jeg vil betegne som en bred generel viden om ure. I hvert fald ud fra det jeg har læst. Om der ligger mere viden dybere end det aner jeg ikke. Men når man udtaler sig til pressen eller skriver til ikke-ur-magasiner må det sjældent være for langhåret... Derfor er der sjældent ret meget nyt i det for os der selv følger med.

/Mads
Svar
Det er jo ikke Kristian der siger at det koster lige over den halve million eller er det?
Svar
Det var ikke Kristian som kom med prisoplysningen.
Hans viden, vil jeg mene, er dybere end bred generel, men hvis man læser de her forenklede magasinartikler og ser på TV indslage skal man huske at det er umuligt at formidle den lidt dybere viden i de sammenhæng - fordi 95% af læsere er ikke interesserede og / eller vil misforstå den.
J.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Columbo Skrev:Det er jo ikke Kristian der siger at det koster lige over den halve million eller er det?

Det er Kristian så vidt jeg kan høre...!?

Tio Malo Skrev:Det var ikke Kristian som kom med prisoplysningen.
Hans viden, vil jeg mene, er dybere end bred generel, men hvis man læser de her forenklede magasinartikler og ser på TV indslage skal man huske at det er umuligt at formidle den lidt dybere viden i de sammenhæng - fordi 95% af læsere er ikke interesserede og / eller vil misforstå den.
J.

Vist også det jeg prøvede at skrive. Dog har jeg intet kendskab til hvor "dyb" Kristians viden reelt er, men tager blot udgangspunkt i det han skriver. Det behøver jo ikke afspejle hans faktiske viden og jeg er sikker på der ligger mere bag...

/Mads
Svar
Nu skal I jo lige tænke på at der er tale om et indslag til tv, her skal der indenfor få minutter ske formidling af et budskab og her gør Kristian det da udmærket, tror ikke at en tv journalist vil høre en lang afhandling fra en ur-nørd - det er bare ikke egnet til mediet.

I øvrigt er der ofte klippet vildt meget i den slags indlæg, en times råbånd bliver til 1 minut på tv, så måske taler han om et andet ur.

Et er dog sikkert det var ikke Kristian der sagde ""Skyd efter benene" Icon_e_smile

Ha en god dag.

Mvh.
Thomas
Svar
- det var Stig, der er den ny direktør inde hos Klarlund.
Svar
det her er fra tv2
[url]"http://sputnik-dyn.tv2.dk/player/asx.php?playlist=18405900,&ticketHandle=57001086:172aa1ce9d1035c594a0039305588e4b&free=true">http://sputnik-dyn.tv2.dk/player/asx.ph ... &free=true[/url]
det her skal du kopier og sætte ind Icon_e_biggrin
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)