Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
Per, der er ikke noget helligt her. Vis du bare dine Omega'er
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Stensbjerg Skrev:Hvis de så også blev kaldt keepere begge to
så har vi en typisk urtosse historie

Ja det er lidt sjovt med disse "fantastiske" ure som man må eje - alligevel sælger igen.
Jeg tror tilgangen "been there, done that" er helt rigtig på mange af de ure som købes. Og kort efter sælges - og købes igen når trangen igen melder sig.
Men en superflor 5513 med den skønneste patina ville jeg selv have svært ved at sælge igen. Nu er 1978 heldigvis ikke et "mærkeår" for mig.... og dog, jeg blev da student det år

- en grund kan man vel altid finde
vh baun
•
Svar: 1,401
Tråde: 60
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
1978 er heller ikke et mærkeår for mig. Jeg kan dog huske, at Shu-Bi-Dua udgav albummet "78'eren", hvor Danmarkssangen blev et hit...
Se solen stiger op over bilkirkegården, og malkepigen pumper sin ged, mens præstens kone står på hænder for sin bror... osv.
Jeg købte uret fordi standen betyder alt for mig. Jeg er ligeglad med om lynetteindlægget har været skiftet eller ej. Jeg ville bare have det fede vintagelook: Cremegul patinering på viserne og de påmalede (IKKE påsatte) timemarkeringer. Mat skive og plexiglas. Alt SKAL være originalt - altså Rolex originalt og passe til modellen.
Derfor blev det til mit Rolex Vintage ur:
Rådene fra urnørderne var enkle; køb manden (=sælger) før uret og slå til, når (=Claus Tukjærs GTG i marts måned) det rette ur viser sig. Peter Halse (manden) havde det perfekte ur (det rette ur) og HAM ville jeg rigtigt gerne handle med. Han ved en ting eller to om ure
Casio G-shock
Seiko 5
•