11-11-2008, 12:30 PM
Jeg synes der er rigtig mange af jer der tager nogle fantastiske billeder af jeres ure. Hvilket kamera bruger i og hvad kan i anbefale ?
|
Hvilket kamera ?
|
|
11-11-2008, 12:30 PM
Jeg synes der er rigtig mange af jer der tager nogle fantastiske billeder af jeres ure. Hvilket kamera bruger i og hvad kan i anbefale ?
11-11-2008, 04:56 PM
Du kan bruge mange penge på kamera og udstyr. For nogle er det en interesse ved siden af urene. Jeg har et almindeligt digitalkamera, som ikke er specielt dyrt, men hvor jeg har lært mig en smule om de manuelle indstililngsmuligheder. Hvid du har tidssvarende udstyr med manuelle indstillingsmuligheder, så kan du komme lagt med disse, samt ved at indtænke lyssætning, baggrund og motiv fokus. Umiddelbart, til amatørbrug, så ville jeg købe Canons Ixus serie. Helst de med billedstabilisering. Så gør du det både godt og billigt
De venligste hilsner, John
11-11-2008, 05:41 PM
Faktisk har jeg et Canon Ixus 850 IS synes bare ikke makro funktionen er specielt god. Måske skal jeg bare lege lidt mere med det.
Er ellers lidt lun på den nye Powershot SX1/SX10
11-11-2008, 07:09 PM
Jeg bruger et Nikon D70S med en 60mm makro optik når jeg skal fotografere mindre genstande. Det allervigtigste for et godt billede er lyset, så er kameraet nærmest en smagsag.
Jeg er bestemt ikke fortrolig nok med mit digitalkamera - det kan så meget som jeg ikke bruger. Brugte tidligere Nikon F3 / F4 og Hasselblad.
11-11-2008, 08:58 PM
Bruger et Canon Powershot S2 IS, som efterhånden også har nogle år på bagen. Den fungere dog glimrende til mit behov og har en ganske udemærket macro-funktion. Man kan købe sig fattig i kamera-udstyr, men har man ikke bare lidt grundlæggende viden om fotografering, bliver billederne aldrig helt gode.
11-11-2008, 09:18 PM
Jeg har et Sony DSC-H3: [url]"http://www.sony.dk/product/dsc-h-series/dsc-h3">http://www.sony.dk/product/dsc-h-series/dsc-h3[/url]
Det er et kompakt (uden at være for lille) og robust kamera med en fornuftig Carl Zeiss linse (med et, for klassen, super godt optisk zoom), 8,1 megapixels, en udemærket makrofunktion (den egner sig hvert fald fint til at fotografere ure), lang batterilevetid (kommer med genopladeligt batteri) og Super Steady Shot funktion, som gør at selv jeg, med mine kampsportshærgede hænder, kan tage rimelige billeder. Eneste ulempe er de dyre Sony Memory Sticks - men det er jo primært en engangsinvestering. Mvh. Jakob As time goes by...
11-11-2008, 09:45 PM
Mester, dit Ixus burde række til at tage gode fotos med - også makro. Så vidt jeg lige ved, uden at kende modellen præcist, så er der også gode manuelle indstillingsmuligheder på dit Ixus. Prøv at tænke lyssætning, og undersøg så, om du kan ændre autofocus til f.eks. "central focus". Men helt klart: Dit Ixus burde række til det behov vi har her på forum
De venligste hilsner, John
11-11-2008, 10:06 PM
Jeg bruger et Canon 400D spejlrefleks kamera med et Tamrom 90mm Macro objectiv.
Det har langt flere funktioner end jeg bruger, men jeg kan god lide at rode lidt med dybdeskarphed, ISO og lukketider så der passer det mig fint. Dit Ixus 850 har en macro nærgrænse på 3cm hvilket er ret godt for et lommekamera så det burde du kunne tage nogle gode macro billeder med. Thomas
11-11-2008, 10:54 PM
Mester Skrev:Faktisk har jeg et Canon Ixus 850 IS synes bare ikke makro funktionen er specielt god. Måske skal jeg bare lege lidt mere med det. Jeg bruger det samme kamera og det er ok syntes jeg, dog er jeg er ikke nogen "haj": ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Det var lidt eks. på hvad kameraet kan - LEG med det og så kommer det nok Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem! |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|