Ur til rep. i Hong Kong
#1
Hejsa,

Jeg skal sende et ur til Hong Kong for ombytning/reparation. Hvis jeg sender det som pakke med PostDanmark vil det koste omkring 350 Kr., mens et brev (godt foret naturligvis) koster 39 kr. (max. 250 gram).

Jeg er klar over at jeg løber en risiko ved at sende som brev (ingen track and trace, ingen erstatning etc.), men vil jeg kunne vælge denne løsning? Jeg tænker her på om der skal vedlægges specielle papirer til toldbehandlingsmyndighederne i Hong Kong etc.

Hvad ville I gøre?

Icon_smil Sogge
Svar
#2
Husk du løber ind i toldbehandling når uret kommer tilbage til DK. Du skal kunne dokumentere at uret er sendt fra DK og har været til reperation og sikkert også at der er betalt told/moms tidligere.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#3
Normalt vil forhandlerens ombytnings-/reparationspapirer sammen med jeres mail korrespondance være dokumentation nok. Måske kunne du også overveje at vedlægge en kopi af fakturaen, så kan toldmyndighederne jo via købsdatoen se, at ovenstående dokumentation er i orden.
De venligste hilsner, John
Svar
#4
Hong Kong er toldfrit område.


Morgan
Svar
#5
Kan du ikke sende det som værdibrev??
Så får du T & T nr og hele molevitten...

MVH

SK
/SK
Svar
#6
Rekommenderet brev / værdibrev. Dem kan man ikke mere sende til US, men de fleste asiatiske lande er OK.
Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#7
Morgan, du skriver det som om man ikke kan komme til at betale told/moms af forsendelser fra Hong Kong. Er det hvad du mener ?
De venligste hilsner, John
Svar
#8
Joepete Skrev:Morgan, du skriver det som om man ikke kan komme til at betale told/moms af forsendelser fra Hong Kong. Er det hvad du mener ?

TIL Hong Kong.
Svar
#9
Tak for de mange svar! Jeg syntes at værdibrev lyder som en fin idé (koster i mit tilfælde kr. 120,5). Så er uret forsikret for kr. 2.000, og man får T&T kode og hele gøjemøget. Modsat hvad jeg troede kan man sagtens anvende f.eks. en af postvæsenets små æsker, som giver god mulighed for at emballere uret så det er godt beskyttet, og stadig sende det som værdibrev.

Icon_smil Sogge
Svar
#10
Ja, nemli ja!! Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin

MVH

SK
/SK
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)