Er det bare mig...?
#21
Enig de mange farvede falder lidt udenfor
så vi er nok slet ikke uenig baun Icon_cool Icon_e_biggrin
Svar
#22
Mangefarvede dykkerklokker ? Et dykkerur med orange skive er da ikke just et nyt design. Ydermere, så har den orange skive sine fordele i urets oprindelige rette element - under vand. Så vidt jeg er orienteret, så foretog Doxa tests i tresserne, og i disse var den orange urskive "bedst i test" Icon_e_wink Btw, så synes jeg det er fedt med lidt farve på urskiven - alting skal jo ikke altid passe til alt, indimellem må et urs grundfarve bare passe til ejermandens mood Icon_e_biggrin
De venligste hilsner, John
Svar
#23
Joepete Skrev:Mangefarvede dykkerklokker ? Et dykkerur med orange skive er da ikke just et nyt design. Ydermere, så har den orange skive sine fordele i urets oprindelige rette element - under vand. Så vidt jeg er orienteret, så foretog Doxa tests i tresserne, og i disse var den orange urskive "bedst i test" Icon_e_wink Btw, så synes jeg det er fedt med lidt farve på urskiven - alting skal jo ikke altid passe til alt, indimellem må et urs grundfarve bare passe til ejermandens mood Icon_e_biggrin

Jo da, men det var vist ikke det vi talte om - vi talte om hvorvidt det passede til et nobelt jakkesæt! - og det synes jeg ikke det gør!

Det passer til fritidstøj - altså efter min mening!

vh Baun
Svar
#24
Æstetiske udtryk kan have mange sider. Et kunne måske ligefrem være at matche personlighed og ur, frem for tøj og ur Icon_e_wink Baun, at du så ikke selv ville vælge sådan, ja det diskvalificerer - i mine øjne - ikke det æstetiske udtryk, snarere tværtimod: Jo mere mangfoldige match vi kan forsøge at forstå, jo flere broer skaber vi mellem hinanden Icon_e_biggrin
De venligste hilsner, John
Svar
#25
Hej

Så er jeg nok mister omvendt jeg bruger mit Oris 49 millimeter eller mit Breitling 46 millimeter, når jeg er på arbejde i butikken, og tit bruger jeg 40 millimeter Rolex til fritidstøj, og det passer fint til mister omvendt. Icon_e_biggrin

MVH Peter
Svar
#26
Joepete Skrev:Æstetiske udtryk kan have mange sider. Et kunne måske ligefrem være at matche personlighed og ur, frem for tøj og ur Icon_e_wink Baun, at du så ikke selv ville vælge sådan, ja det diskvalificerer - i mine øjne - ikke det æstetiske udtryk, snarere tværtimod: Jo mere mangfoldige match vi kan forsøge at forstå, jo flere broer skaber vi mellem hinanden Icon_e_biggrin

og det kunne ende med at alt matcher alt....

Nej smag og behag. Du bestemmer hvad du synes matcher - og jeg bestemmer hvad jeg synes matcher....

Det er interesant at høre og se hvad fols synes matcher - og at dømme efter tråden sko og ure har mange faktisk en ret ens opfattelse - på det punkt!

vh Baun
Svar
#27
Seamus Skrev:Jeg er ikke blevet træt af store ure, men jeg har skiftet ud i urbeholdning så jeg nu ikke længere har ure over 41-42mm.

Jeg er dog nået dertil hvor jeg ikke længere er "bange" for ure under 40mm og det åbner op for en del flere muligheder.

Det giver i mine øje ikke mening kun at se urkassens størrelse det har en del med skivestørrelse og farver at gøre også.

Et "lille" 36mm ur uden lynette kan hurtigt komme til at se større ud end et 40mm med lynette fordi skiven er større.

Hvad angår komfort så har jeg haft en 44mm Breitling Seawolf, den var meget behagelig at bære, men den var selfølgelig også i titanium.

Thomas
Øjnene, der ser
Seamus har i vid udstrækning skrevet, hvordan jeg også opfatter "de store ure"; så jeg smider lige "en skæv vinkel" ind på dette emne.

Om et ur er stort eller lille kan jo afgøres med en skydelære!

Men første gang jeg så min Flighty, (der har ry for at være enorm) ved siden af DonWerner's PO 45 mm, måtte jeg tage mig selv i, at udbryde:
"Herre gud, hvor er sådan en Flightmaster dog lille".

Derimod kan urets visuelle fremtoning virke stor eller lille, og ofte variere forbavsende meget i forhold til den fysiske størrelse.
... Øjet lader sig let bedrage, lige som på nedenstående figur. Icon_e_surprised

İmage
.... Ja linierne er fuldstændigt parallelle.

På Ω Link-Centralen (Generelt om ure) findes linket: Hvordan påvirker urets design opfattelsen af dets størrelse?
... Såvel store som små ure kan "snyde øjet, der ser"

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#28
Baun, du har helt ret i, at smag er forskellig. Det var ikke den pointe jeg forsøgt at drage i tvivl. Det jeg forsøgte at udtrykke var:

Et match kan være andet end et optisk match. Det kan være et match imellem ur og personlighed eller imellem ur og humør. Det kan tilmed være et statement, i en eller anden forstand, frem for et match.

Nærmere kan jeg nok ikke komme det jeg mener.

I øvrigt, så synes jeg der er rigtig mange flotte match i den tråd du nævner ! Det er jo ikke sådan, at jeg selv KUN gør ovenstående Icon_e_wink Men dét er du jo allerede klar over.
De venligste hilsner, John
Svar
#29
Hej Geodoc

Dit billede viser vist lidt omkring synsbedrag, hvilket selvfølgelig også er meningen, og du har ret i at en Flightmaster ser stor ud, hvilket den også er, især hvis du måler fra klokken 12 til klokken 6 på urkassen, men alle mål herinde er normalvis lynettemål, og der måler Flightmasteren kun cirka 40 millimeter, men jeg kan kun give dig ret i din påstand, min 49 millimeter Oris virker mindre end min 46 millimeter Breitling, så det er også et spørgsmål omkring uret, og ikke kun lynettediameteren på uret.

MVH Peter
Svar
#30
Joepete Skrev:Et match kan være andet end et optisk match. Det kan være et match imellem ur og personlighed eller imellem ur og humør. Det kan tilmed være et statement, i en eller anden forstand, frem for et match.

Nærmere kan jeg nok ikke komme det jeg mener.

Spændende vilkel. Et match mellem ur og personlighed. Det mener jeg er, når man bruger uret til at skabe eller understøtte et image.

Fx. når jeg på kursus i denne uge bærer afslappet tøj i gyldne farver, sort bælte og sorte sko. Når jeg så tager mit sidst indkøbte guld Constallation på med sort rem og meget spændende guld/blank skive. Ja, så fortæller jeg vel, at jeg et til fine kvalitetsting - det også godt må kunne ses - og at selvom jeg er i fritidstøj, bærer jeg et smykke som signalerer luksus, kvalitet og ikke hårdt fysisk arbejde! God smag og god stil (håber jeg). Det er et stil match - ikke et match på personligheden (nødvendigvis)
İmage

Havde jeg ønsket noget andet... kunne jeg godt bære samme tøj - men så havde jeg så taget mit Omega Dynamic Chronograf på! Så tror jeg jeg havde havde signaleret: "tag ikke fejl, selvom tøjet ligner en fredelig fætter, så er jeg også ret aktiv og udendørs indimellem" - for uret er jo (eller ser i hvert fald sådan ud) robust og let at aflæse under alle forhold. - og mere råt/robust end fin og fancy!
Dette ur ville ikke passe helt så godt til tøjet og slet ikke til skoene, men det passer jo godt nok på manden! Sidste week-end var jeg på jagt Fredag og Søndag - og lørdeg arbejdede jeg som jord og beton arbejdsmand! - altså et match på personligheden - eller på et image jeg godt vil vedkende mig!
Er det det du mener?

İmage



vh baun
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: