Svar: 537
Tråde: 34
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
hannover_dk Skrev:makita Skrev:, LAD ham nu selv bestemme for helvede!!!(sorry about the language)
Hvorfor egentlig? Mads 1983 skriver da meget åbent om quarts og om at han måske fortryder hvis han ikke vælger mekanik - så jeg synes nu han er ganske åben om mulighederne.
Uanset hvor mange forslag han får her, bestemmer Mads 1983 da helt selv.
Jeg synes han har fået mange forslag som ligger meget op af det han lægger op til, og så nogle få som kunne give en anden, og synes jeg faktisk på et ur forum, helt legitim inspiration.
Det kan meget vel være så at Mads 1983som MÅSKE er 25 ikke vil have vintage, men vi ved det jo ikke før han har fået tanken og Bauns billeder har du måske set før, men svaret er jo til Mads.
Hvis man bare vil bestemme selv, så tror jeg man går forkert i byen ved at spørge på et ur-forum. Det er jo ikke en prof. vejlednings institution, men en samling hobby folk med lidt forskellig smag
vh
Tja i sidste ende er det ham der hiver ladserne op af pungen der får det sidste ord at sige. Anyway som jeg læste tråden, gjorde mads1983 klart at urdesign var den "feature" som optog ham mest, og hvis han kunne spare væsentligt på mekanisk/quartz så var det det, men drivkraften var urets udstråling/design. Han havde selv spottet 2 (aquarac./seamast.) og efterlyste mere input i DEN retning, sådan læste jeg det ihvertfald. Personligt har jeg det sådan med design, at se en ferrari bare siger oumpppf et eller andet sted laaaangt ind i sjælen, men Porschen er bedre finish/kvalitet, men ellers er kedelig/søvndyssende at se på. Men skal man smide 2 mill. ud på sådan noget ender det nok altid med Porschen, men et ur til 5-15k, der vil bare ikke sælge min sjæl til djævelen, men nappe det som siger oummpppff, hvilket INGEN af de foreslåede gør, derfor er de sikkert nok fornuftige investeringer, men kedsommeligt og forudsigeligt design. Lidt anden farve lynette-inlay, eller ny farve skive og så kan Omega holde den kørende et par sæsoner endnu. Jeg er ikke imponeret på trods af samlekvalitet, slibninger og you name it, der mangler et fundamentalt oummpf
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
mads1983 Skrev:Mvh Mads og håber i vil snakke lidt med om det her 
OM vi vil! Som du kan se har du lige rørt lidt rundt i en hvepserede, og så er der jo nogen, der risikerer at blive stukket. Jeg håber bestemt ikke du bliver skræmt af vores alle sammens passioner og kæpheste.
Som det fremgår af svarene er hovedparten af "de aktive debatører" herinde til mekaniske ure; Hannover beskrev udmærket hvorfor. Lad mig prøve at argumentere lidt fra dit udgangspunkt:
Omega Seamaster har et helt umiskendeligt design, og det kan sagtens alene være grunden til at man køber det. Når du samtidig nævner Certina med automatisk værk antyder du jo, at du måske også har lidt samme passion som hovedparten af os andre. Da du også selv er inde på at købe brugt, synes jeg måske du skal gå i den retning og besøge en af de større forhandlere af brugte ure - flere af dem har annoncer her inde. Ved at købe et brugt ur af et kendt mærke (f.eks. en Seamaster) vil det store pristab allerede være taget, og du har et ur, som du reelt kan sælge igen uden at tabe meget. Hvis en nyere Seamaster er dit ønskeur, og du samtidig har lidt tanke for at værket skal være mekanisk, så find ud af, hvor meget det koster brugt, og køb det når du har råd. Så får du netop det ur, du gerne vil have.
Din største risiko er iøvrigt nok, at du bliver hooked på ure, og at dit første køb bestemt ikke bliver det sidste!
/Bjørn.
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Nu var det ikke mig der pegede i retning af Vintage Omega Seamaster, jeg gik blot i rette med, at man ikke kunne vælge det, hvis man gik mere efter design end efter indmad. Det kan man sagtens. En lille historie:
Da jeg i 2003 skulle investere i mit første "rigtige" ur studerede jeg disse sider grundigt i flere måneder.
Konklusionen var, at jeg ville anskaffe mig et Vintage Seamaster Automatic.
Således udrustet og med ca 4 K på lommen tog jeg fra Nyborg til København for at se på ure.
Jeg besøgte flere forretninger - men hos Mads Lair faldt jeg pladask for en næsten ny Seamaster 120! En model der ikke er så almindelig og som jeg ikke havde set tidligere. Jeg måtte have den også selvom den sprængte budgettet med flere tusind kroner!
Siden er det blevet til mere end 100 ure, hvoraf mindre end 10 ikke er dicideret Vintageure. God smag og sans for godt design går fint sammen med såvel nye ure som med Vintage ure. Absolut ingen konflikt i det. Det tror jeg rigtig mange ur tosser vil give mig ret i!
Mit første ur:
Så kom Vintage uret i hus ikke dette men et magen til
Så manglede jeg jo stadig et guldur, så det var 3. valg:
vh Baun
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Baun Skrev:Da jeg i 2003 skulle investere i mit første "rigtige" ur
....
Siden er det blevet til mere end 100 ure,
Det er dog en fantastisk historie, Baun. Jeg har jo truffet dig en enkelt gang til træf hos Tukjær og jeg fik indtryk af, at du var en gammel rotte i dette selskab og havde haft din lidenskabelige interesse for især vintage Omega i en menneskealder. Og så er det hele sket på bare fem år! DET er da en fed historie.
Og for lige at blive på tråden: Mads83 - her ser du et tydeligt bevis på, at det første ur absolut ikke bliver det sidste! Well - jeg er jo også selv faldet i, som du kan se, hvis du tjekker linket til min samling nedenfor.
/Bjørn.
•
Svar: 6
Tråde: 2
Mange tak for jeres hjælp og svar på mine tanker og spørgsmål.
For lige at lave en lille opsamling, har jeg opstillet nogle punkter, som svar på jeres kommentarer, forslag og hjælp.
Jeg kigger efter et ur med designet som omdrejningspunkt. Har ikke den store interesse i ældre vintageure (men tak for forslagene), men derimod de "nyere" af slagsen, altså nyere ure.
Mht indmaden i uret tænker jeg således med Omega seamaster som et eksempel: Et nyt ur med mekanisk koster vel cirka 17-19 tusinde, og med batteri 12-13 tusinde. For mig og min økonomi er 17-19 mange mange penge for et ur som fås billigere, ved godt indmaden er forskellig og pengene er (ifølge mange herinde) rigtigt godt givet ud.
På den anden side er 12-13 tusinde også mange penge for et ur, hvis indmaden, som jeg har læst et sted herinde, svarer til en lædersko med kunstigt læder.
Håber I kan forstå mine tanker en smule, har ikke så mange penge, som så mange af jer andre har herinde til køb af jeres MEGET flotte, men også DYRE ure.
Jeg er egentlig mest til kronograf urskiver (derfor nævnte jeg Certina DS Podium automatic, så fik jeg både krono og mekanisk til billigere penge, pga brugt prisen). Ved godt Seamasteren (bond) ikke er kronograf, har bare prøvet det engang i en butik, og den så så fed ud synes jeg!!
Men jeg har til jul at bestemme mig, ønsker penge af kæresten, forældrene osv osv osv plus spæder en del til selv, så et bud på hvad økonomien siger til ur køb er nok en 6-12 tusinde kroner. Alt efter om jeg bare må eje det ur jeg vælger:-)
Nu må I ikke udstøde mig, men som sagt er det underordnet hvilken indmad der sidder i uret, men igen I påvirker mig da, så jeg kan godt se "æstetikken" i et mekanisk værk - problemet er bare at prisen også stiger gevaldigt synes jeg hvis designet skal tiltage mig jvf. mine design ønsker.
Kan I følge mig I mine tanker, og undskyld hvis det blev langt og rodet, det er sgu bare lidt svært med de ure, synes I ikke?
•
jacob jensen
Unregistered
Det du skal finde ud af som jeg ser det mads1983
er om du vil have sprit nyt eller vil købe brugt.
For 6-12 af de lange kan der ikke blive til et nyt bond
men du kan få et flot brugt med aut.værk,det vil med stor sandsynlighed
som nævnt holde prisen rigtig godt hvis du evt en dag vil sælge det igen
Er ikke helt opdateret med Certina priser men jeg tror du kan få et
sprit nyt for det budget du nævner,det samme tror jeg gør sig gældene
med TAGet.
Stod jeg i dit valg ville jeg klart gå efter et brugt
Men der er helt sikkert andre som kan sige meget mere om priserne
Du skal bestemt IKKE på nogle måde undskylde dit budget det er en fin sum knaster til det første (rigtige) urkøb og der er i det prisleje
mange dejlige ure at vælge i mellem (startede selv med 10800)
Man skal starte et sted fanger det med ure så en så hæve man som regel budget til næste køb (skete også for mig  ) og så er man HOOK
•
Svar: 1,515
Tråde: 96
Modtaget Likes: 8 i 5 svar
Et nyere brugt Omega Speedmaster Professional...og så snakker vi ikke mere om det!
Det er ikke mit billede, eller mit ur, men jeg har haft flere magen til, og det er et mega fedt ur, med en fed historie (efter min mening, en af de mest interessante historier i urverdenen), og de passer, som gode brugte, indenfor dit prisleje.
•
Svar: 6
Tråde: 2
Hvor finder jeg så et nyere brugt eller helt nyt sort omega seamaster til billigst penge? ebay.de?
ps. ikke professionel eller noget andet bare den helt "normale" version. Gerne quartz udgaven, fordi den er billigere end mekanisk udgaven
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
har du kigget her på siden - der er vist et enkelt med sort skive!
vh Baun
•
jacob jensen
Unregistered
Det varmer ligefrem mit hjerte når jeg læser at det er den seamaster med sort skive du er ude efter  det var sådan et jeg selv havde
I mine øjne KLART det smukkeste 300m seamaster 
(slår klart bond modellen)
Bjarne som har net butikken My Watch og som notorisk bliver omtalt
som en good guy herinde på forumet(hvor han også selv skriver)
Han har 2 lige nu et med batteri og et med aut.værk som dog også har GMT tid.
Jeg har selv købt mit ORIS af bjarne og han tog så mit Omega i bytte
en helt reel handel hvor alt var som det skulle være
Så ham kan du godt handle med hvis det evt. skulle være
ellers søg på ure.dk så dukker der flere muligheder op
Lad os endelig høre hvad du ender ud i
•
|