Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Baun Skrev:Ok nu forstår jeg bedre at du har så mange ure!
vh Baun
Givet medvirkende - men jeg har i alle fald svært ved at forstå hvorfor man skal opfinde et nyt ord for noget som bruges på alle sprog jeg kender - og i alle auktionsforbindelser generelt.
Winning bid - vindende bud.
At byde og ikke ane om det fører til resultat er for mig vidt forskelligt fra at handle hos en butik = at købe (jeg er ikke generelt prangertype - men selv det har man mere styr på end hos net-auktionen)
MEN ja der er sikkert lidt ludoisme over det - lysten til at vinde.
vh
•
Svar: 174
Tråde: 9
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Uanset hvad i kommer med af agumenter, er det at være winner på en auktion noget som er "opfundet" inden for de sidste 5-10 år, specielt på den amerikanske E-bay - det er et nyopfundet ord for at please køberne, og fordi auktionen ikke foregår fysisk - reelt formindsker det også efterfølgende klager hvis varen ikke er iorden - fordi - JEG VAR THE WINNER (og det er jeg stolt af - og det vil jeg blive ved med at være) selv om det jeg har købt reelt er noget bras klager jeg ikke:
Regn med at rigtig mange som køber på f.eks E.Bay er "snotdumme" mennesker som sidder i en eufori og køber fuldstændige tåbelige ting, som de i mange tilfælde fortryder efterfølgende.
Jeg kender en tysker som sørger for at auktionen altid slutter omkring kl.11 om aftenen - fordi så får han meget mere for sine varer - på den tid er mange påvirket af et par øl eller 3 - og så får han noget mere for varen.
Igamle dage (for 10 ) år siden da fik man hammerslag eller var køber
sådan var der - og der tror jeg egentlig de flrste har det godt med Ved nærme efrertanke,
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
3F Skrev:Regn med at rigtig mange som køber på f.eks E.Bay er "snotdumme" mennesker som sidder i en eufori og køber fuldstændige tåbelige ting, som de i mange tilfælde fortryder efterfølgende.
Måske - jeg er ikke helt så fordømmende - jeg kender mange lykkelige vindere
Du virker som Besserwisser - og generer da mindst halvdelen herinde hvis vi er snotdumme ved at købe på Ebay
Jag har masser af gode handler af ure - kom du bare lige med kollonehjul i flotte stålkasser i tilgængelig mængde til omkring 3000 kr ET eneste andet sted??
Mine "unger" på 27 og 30 køber solbriller - musik CD'er og musikinstrumenter og hvad ved jeg - brugt - som de ikke kan få umiddelbart i butikker rundt omkring - og de er ikke spor snotdumme. De ved 100% hvad tingene koster.
Din underkendelse af Ebay er helt i skoven. Der er tabere blandt vinderne no doubt - og smarte og uærlige sælgere sågar - men systemet er fint og giver vel som snit - markedspris - for noget som man ofte slet ikke kan finde i en butik
Vinder af en auktion, det er helt som med en
vinder af en licitation (som jo er som en auktion -en ting/service mod en pris og man håber at blive den udkårne - men kan gå konkurs hvis man regnede fejl)
I begge tilfælde er det ret gamle udtryk og begge kan være tabere i virkeligheden - men du får da ha din mening
vh Snotdumme JH
•
Hol da`helt op:
Tænk at mit ordvalg kunne have den efekt - jeg havde faktisk håbet på flere reaktioner herindefra.
Jeg mener bestemt ikke at købere med interessebetonede indkøb er "snotdumme" - jeg er selv en af dem. Men jeg prøver bare med mit indlæg i debatten at fortælle, at der er SÅ mange, som i deres naivitet både køber for dyrt og bliver snydt så vandet driver.
I min dagligdag bliver jeg konfronteret med rigtig mange utilfredse netkøbere - og så - er der jo alle dem som ikke ønsker at tale om det, fordi de har dårlig samvittighed over deres egen dumhed.
Dagens eksempel er lille Louise (navnet er opdiktet) men historien er sand. Hun er sko og støvlenarkoman - køber et par rigtig trendy støvler på E-bay - ender op med at betale omkring kr. 2700,- - støvlerne passer ikke - de bliver solgt på loppemarked for en slik - hvor dum kan man være - lille Louise gentager skandalen op til flere gange.
Vidste i forøvrigt at der importeres omkring 100 millioner 40 fods containere til Europa fra Kina om året - meget af dette er det rene "junk" og en stor del vidresælges via internethandel og auktioner.
•
Svar: 777
Tråde: 45
Tråden hedder Leica M8. Er det ikke noget med fotografi ?
Denne tråd er vist off-off-topic
Jens-Kristian
•
Leica køb på auktion i tyskland - prøv Auktionshaus Breaker i Køln - de er de absolut førende.
•