23-10-2008, 04:37 PM
|
Hvad mærke er dette ur?
|
|
23-10-2008, 04:54 PM
Du vil nok kunne blive ved at søge uden resultat- Det er formentlig et ur fra 60erne hvor der var masser af Schweizer fabrikker som lavede ure med værker de købte ude fra store værkfabrikker - satte i kasser de købte fra kasse fabrikker - og så egne skiver - nogle gange med eget navn på værket (hvis de købte mange) andre gange ikke
Udemærkede ure . men som nævnt der var rigtigt mange. Du kan sagtens have held at en her inde kender mærket- Værksbilledet er ikke for mig tydeligt nok, men der er sikkert et skjold med et bogstav eller et tegn på det - ofte under eller ved balancen (den der svinger) Gode no-noncens ure ofte vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
23-10-2008, 05:02 PM
Tak for det hurtige svar hannover_dk. Det anede mig nok at der kunne være tale om et sådan ur, ved godt at der blev produceret en masse ure på den måde, det gå jo helt tilbage til de gode gamle lommeure.
Det var bare mit håb at en eller anden lige vidste hvad C i A stod for. Ved balancen står der AS 1702/3 så vidt jeg kan se.
23-10-2008, 05:15 PM
Hej, jeg har set logoet før (har et reservedelsur af samme mærke), men ved ikke hvad det betyder. Lars fra Rødding er en haj til mange af de generiske ure fra den tid, så hvis det er et decideret dansk samlet ur er der en god chance for at han ved noget mere. Er sikker på at han kigger med, så mon ikke vi hører fra ham på et tidspunkt vedr. uret, hvis han ved noget?
Ranfft har lidt data om værket: [url]"http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&AS_1702">http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db. ... wk&AS_1702[/url] Jeg har et par ure med samme værktype (blot uden dato), og det er faktisk ikke så tosset. Kobber finishen på værket indikerer normalt ved disse generiske ure at uret ikke hører til de allerbilligste. Dit ur er flot og ved umiddelbart øjekast i en fin stand. Det skal du nok blive glad for. --- Tommy
23-10-2008, 05:23 PM
Tak Certina Fan, dejligt at høre at der er nogen der har set mærket før. Jeg har en del ure efter hånden, Omega, Tissot, Silvana Seiko, Marvin og en masse andre, men dette her har spøgt et stykke tid og det var nettop det at det var kobber værk det vagte min interesse.
Det bliver spændende om Lars fra Rødding kan sige noget om det, hvis han da kigger forbi.
23-10-2008, 05:59 PM
AS - mener det står for A.Schild - prøv evt. at søge lidt på det.
23-10-2008, 08:16 PM
Hej Jan Zornig.
Jo, jo, jeg kigger da med, men komme med nyt det kniber lidt. Jeg læser det som CA hvilket ikke lige giver nogen mening. Og som andre har været inde på, var der jo mange mærker på det tidspunkt. Enhver med lidt på kistebunden kunne kalde sig urfabrikant, eget navn på skiven, selv har jeg skiver liggende fra et sted jeg har været ansat så det er ikke noget problem, det var faktisk ret almindeligt for en del år tilbage. I min lære tid solgte vi også ure med eget navn på skiven. I dag ved jeg at Klarlund også/stadig gør det for ikke at tale om OM der jo har drevet det lidt videre... Værket er også beskrevet rigtigt A. Schild en værkproducent der lavede mange værker der ligger i mange billige/mellemklasse ure fra dengang af. Ikke noget opmuntrende, men sådan kan verden jo altså desværre også være Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte... John Rusel 1819-1900 Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/ Mvh Lars
23-10-2008, 11:39 PM
Hej Lars.
Tak for dit indlæg, som jeg skrev tidligere så var det også meget alm. i begyndelsen af sidste århundrede hvad angår lommeure, mange af de danske urmagere solgte swiss værker med deres eget navn på, så det er sikkert derfor jeg ikke har haft held til at finde noget info på dette ur, ud over selve værket, som vist også er brugt i nogle Rado ure. Jeg takker for alle indlæg og skulle jeg mod forventning finde ud af hvem urmageren er, vil jeg naturligvis skrive det her. |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|
Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)