Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Magnum Skrev:Hvis det er den alm. caliber 1120, og det bare er rens af værket, så er 2000kr dyrt, men jeg synes det er ok hvis prisen er incl krone, He-ventil, pakninger og polering/mattering.
Caliber 2500 er dyrere at få serviceret, da den er mere besværglig og urmageren skal være ekstremt omhyggelig med olien omkring co-axial delen. Bare mikro for meget, så skal det renses om= hele værk skilles næsten af igen, da man bl.a. smører i platinen.
Mange urmagere sender dem ind til Swatch Group pga dette, hvilket gør at prisen mange gange er nærmere de 2500-3000kr, da de altid skifter pakninger osv.
OK kender ikke caliber 2500 problemerne nær godt nok, så den køber jeg helt - svaret fra mig gik på et 2892 baseret (uden Co A) som 1120 - og der er 2000 kr dyrt.
Er der som du skriver ny krone, He-ventil, pakninger - polering/matering prof gjort synes jeg også det er OK
Er det ren service (smørring og olieskift som det hed på biler i gamle dage) som dog er total adskillelse - så får jeg det som sagt for max 1000 - men vi er enige med alt det andet kan 2000 sikkert forsvares
vh
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Jeg er helt enig med Hannover, vi tager 1200 kroner for komplet service af caliber 1120 inklusiv trykprøvning, hvilket altid skal gøres på en Seamaster.
MVH Peter
•
Svar: 976
Tråde: 62
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Hvad indebære et komplet service helt præcist?
•
Hej
Total adskillelse, rensning, smøring, og trykprøvning, og sommetider glas og krone.
MVH Peter
•
Fint, så koster det vel omkring 2000kr. for en Speedmaster?
•
hej
På en Speedmaster koster det, cirka 2500 kroner plus det løse, og det er for caliber 861.
MVH Peter
•
Skal det kigges når det er 4 år? Eller bare når det ikke går, som det skal?
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Hvis man har mange ure - giver det lidt sig selv. Jeg servicerer når de viser lidt tegn på at ønske det = får større gang afvigelse eller jeg vil leve med.
Jeg ved godt at det naturligvis må kunne slide i lejer at køre uden olie eler med tør olie - men så kommer der også tegn - og jeg har altså aldrig været ude for et af mine mange vintage sager - som kan være 40 år gamle uden service i måske 20 år - har fået dommen "slidte lejer" eller aksler fordyrer servicen - så uden ansvar - vent bare
Har man få ure er problemet vel lidt mindre og så kan man gøre som urmageren siger - men de er heller ikke altid helt enige. Nogle synes man skal følge regelmæssige servicer - andre er med på at man venter - og endeligt skal det siges at selv med autoriserede folk kan der være tilfælde hvor uret ikke bliver smukkere indeni af en service - skruetrækker spor findes - men lov mig du ikke siger til nogen jeg påstår det
Co_axial burde have længere "service interval"
vh
•
Svar: 1,494
Tråde: 33
hannover_dk Skrev:...tilfælde hvor uret ikke bliver smukkere indeni af en service - skruetrækker spor findes - men lov mig du ikke siger til nogen jeg påstår det 
Og det kan være slemt!
Men jeg mistænker ingen urmagere jeg kender... heller ikke dem herinde...
•
Svar: 452
Tråde: 30
RunesS Skrev:hannover_dk Skrev:...tilfælde hvor uret ikke bliver smukkere indeni af en service - skruetrækker spor findes - men lov mig du ikke siger til nogen jeg påstår det 
Og det kan være slemt!

Men jeg mistænker ingen urmagere jeg kender... heller ikke dem herinde...
Nogen har jo voldtaget det værk
Det syn er jo til at blive helt trist over.
Mvh.
Jakob
•