21-10-2008, 05:38 PM
Ja, jeg mener automatiske chronografer - det er vist topic, som jeg har forstået ...
De venligste hilsner, John
|
Hvornår kom Chronografer med automatic...
|
|
21-10-2008, 05:38 PM
Ja, jeg mener automatiske chronografer - det er vist topic, som jeg har forstået ...
21-10-2008, 05:39 PM
Baun Skrev:Du skriver Heuer/Buren - og det er jo også rigtigt, at Buren leverede micro rotoren - men du glemmer Breitling, som også, mig bekendt, var med i dette projekt og lancerede en Automatisk chronograf i 69-70 med sådan et værk med micro-rotor og chronograf.Jeg havde det skam med i første svar flere steder Heuer/ Breitling/ Hamilton-Buren/ Dubois Depraz var med i samarbejdet vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
21-10-2008, 06:15 PM
Baun Skrev:Ja det kunne da være meget sjovt - men samtidig bliver det ganske meget æbler og pære i sammenligningerne måskeJoepete Skrev:Seiko ligger ganske rigtigt lidt for sig selv. Heldigvis, vil jeg sige, for personer som jeg, der vist i finere Schweizer-kredse må betegnes som tilhørende "pøbelen" Jeg TROR Seikos automat var meget billigere end de to andre - men den var vel også enklere - både i værk og dens umiddelbare funktion med færre subdials som jeg husker den her fra tråden? Heuer/hamilton/ buren/Breitling/med Dubois Depraz modul (det som u-smukt hedder lagkage) og ca 19.000 svingnings knaststyret maskine er nok også lidt vanskelig at sammenligne med en helt integreret kolonnehjulsmaskine som Zeniths ElPrimero med 36.000 svingninger - selvom begge som tidligere nævnt er spændende og samlerværdige De billigere Schweizer kronografer var ikke automater - det var typisk manuelle med Landeron 48 eller Valjoux 7733 og jeg husker umiddelbart at jeg købte en sådan Schweizersag kronograf med landeron 48 omkring 1968 og mener den har kostet ca 4-500 kroner som ny dengang Til sammenligning kostede en Speedmaster kaliber 861 manuel i 1968 ca 500 CHF eller op mod 2.500 kroner med dagens kurs ? En Seiko Hi-Beat Professional 300m Dive Watch 6159-7001 som er kvalitet fra dem (svarer vel til Marinemaster??) - automat dykker - men ikke kronograf kostede i 1968 - 30.000 YEN som idag svarer til ca 1600 kr (men jeg aner ikke hvordan YEN og DKK har opført sig fra 1968 til nu så "oversættelsen" kan være helt i skoven) Det var for dyrt mente de fleste den gang kan man læse - Det er ikke kronografen så hvad den kostede aner jer ikke, det med 30.000 YEN var det eneste jeg kunne finde for Seiko retail price 1968 http://www.50717.com/notissued/seiko-6159-7001.html Mon nogen har den tids priser på Automatkronografer fra 1970 eller manuelle for den sags skyld bare?? vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
21-10-2008, 07:09 PM
21-10-2008, 07:15 PM
Interessant, Camaro. Og sikke fede modeller
Der skal vel en eller anden form for omregning til, for at give et retvisende prisbillede ? De venligste hilsner, John
21-10-2008, 08:03 PM
hannover_dk Skrev:De billigere Schweizer kronografer var ikke automater - det var typisk manuelle med Landeron 48 eller Valjoux 7733 og jeg husker umiddelbart at jeg købte en sådan Schweizersag kronograf med landeron 48 omkring 1968 og mener den har kostet ca 4-500 kroner som ny dengang Hold da kxxt gamle ven - i 68... !!!! - i 71 blev jeg komfiremeret og fik en Certina manuel two tone skive til vel 2-300 kr i flot gave fra mine bedsteforældre! Jeg mener kursen på $ først i 70'erne var 7-8 kr... så Heuer chronografer har nok kostet 1500 - 2000 kr på det tidspunkt - hvilket pristalsreguleret vel kan blive ca. 10 gange så meget idag! Men jeg tror sko var billigere dengang! vh Baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
21-10-2008, 10:06 PM
Baun Skrev:Ja 1968 - jeg var 18 og købte den fordi jeg skulle til Gardasøen og dykke - og min søn har den stadigt på armen ret oftehannover_dk Skrev:De billigere Schweizer kronografer var ikke automater - det var typisk manuelle med Landeron 48 eller Valjoux 7733 og jeg husker umiddelbart at jeg købte en sådan Schweizersag kronograf med landeron 48 omkring 1968 og mener den har kostet ca 4-500 kroner som ny dengang Heuer - 10* 1500 eller 2000 - og dermed omkring 17.500 dkk - lyder jo pristalsreguleret helt rigtigt stadigt faktisk? Lækre ure i reklame Jeg mindes ikke at ha købt sko den gang - jeg tror det var noget min mor gjorde for mig selv da jeg var 18 - mærkeligt - men jeg husker det ikke Det var noget med brede lyse såler - lyst ruskind og bred næse som gik godt med fløjlsbukser vh John Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
21-10-2008, 10:08 PM
Arhhhh, hannover ... De sko hedder Jaco
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|