Tudor Pelagos
Mht til luksus mærkevarer undgår jeg dem faktisk helst.

Dels er de for dyre og dels sender de et signal jeg ikke bryder mig om. Jeg vil hellere forbindes med sund fornuft end med blær, ekstravagance og luksus. Eller "værst af alt" at signalere at jeg har behov for at stive mit ego af ved at vise "jeg tjener kassen" - og "det bedste er ikke for godt til mig".

Når jeg alligevel køber mærkevarer engang imellem holder jeg mig til de mere fornuftige (altså i mit hoved) Beretta jagtgevær og Browning riffel fx. Ordentligt men ikke luksus.

Men så har jeg jo altså denneher hobby med at samle på Omega Vintage ure - og det betyder at uanset at det altså er et kendt luksus mærke, har og bruger jeg dem alligevel - og interessen har også bredt sig til andre ure - Rolex, Breitling - og jeg ville også gerne eje og bære andre - også finere mærker. Lækre ure er superdejlige og behøver ikke at være meget synlige.

vh Baun
Svar
Nu er det jo ikke sikker man er ude på at sende de signaler du taler om her Per
bare fordi man køber noget som du anser for at være et luksus produkt.

Som vi før har været inde på skal man være meget forsigtig med at generelisere
bare fordi man ser en person med et med et mærke monteret af den ene eller anden art så siger det jo ret beset intet om selve personen,
men man kan hurtig komme på en masse tanker selvom man slet ikke kender vedkommende,det syntes jeg så personlig man skal forsøg at undgå.

En af mine rigtig gode bekendte har besluttet at han vil have et Purdey jagtgevær og en Ferrari,
jeg kender ham så godt at jeg kan garanterer at de 2 køb kun bliver foretaget for hans egen skyld
og signalerne de måtte sende slet ikke er medvirkende årsager.

Han er en stille meget venlig gut hvis du møder ham,
han kan bare godt lide det som han anser for at være det bedste af det bedste og har pengene til at anskaffe sig det,
og jeg kender andre som har præcis samme tilgang til tingene.

Så at komme med fordomme ud fra hvad folk iklæder sig mener jeg man skal være meget forsigtig med.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Uanset om man bærer et Purdey jagtgevær og kører en Ferrari bil for at sende bestemte signaler eller ej - sender man signalerne alligevel.

Det er helt op til modtagerne af signalet at tolke dem. Den der sender dem har intet at skulle have sagt i den sammenhæng.

Jeg ønsker at sende det signal at jeg er "ret almindelig og fornuftig". Om det lykkes bestemmer jeg jo ikke.

Egentlig ikke fordi det nødvendigvis betyder særlig meget for mig, men et eller andet signalerer man jo hvad enten man vil eller ej. Ikke?

vh baun
Svar
Selvfølgelig udsender vores valg nogle signaler
jeg mener bare ikke man skal lader disse signaler styre ens valg som sådan,
og at man skal ihvertfald være meget forsigtig med at komme med fordomme og sætte folk i bås ud fra dem.

Rolex og Tudor udsender også hver sine signaler sådan vil det altid være,
for mig sender Tudoren bare ønsket om et Rolex men der var "kun" til et Tudor,

Jeg ser det ikke som at jeg lader nogen signaler styre mit valg,
jeg har det bare sådan at skal jeg have et ur der ligner et Rolex så skal det være et Rolex.
Svar
Stensbjerg Skrev:Selvfølgelig udsender vores valg nogle signaler
jeg mener bare ikke man skal lader disse signaler styre ens valg som sådan,
og at man skal ihvertfald være meget forsigtig med at komme med fordomme og sætte folk i bås ud fra dem.

Rolex og Tudor udsender også hver sine signaler sådan vil det altid være,
for mig sender Tudoren bare ønsket om et Rolex men der var "kun" til et Tudor,

Jeg ser det ikke som at jeg lader nogen signaler styre mit valg,
jeg har det bare sådan at skal jeg have et ur der ligner et Rolex så skal det være et Rolex.

Jeg synes du modsiger dig selv - du vil ikke have et Tudor fordi det signalerer at du hellere ville have haft et Rolex, men ikke havde råd - og du mener ikke vi skal lade vores valg styre af hvilke signaler vi sender Icon_rolleyes

Jeg forsøger ikke at sætte nogen i bås, men forholder mig til at andre mennesker naturligvis læser de signaler jeg sender. jeg læser også de signaler andre sender. Hvordan jeg fortolker dem vil afhænge af de erfaringer og fordomme jeg er udstyret med. jeg prøver, som de fleste andre, at se fordomsfrit på andre mennesker, men selvfølgelig er jeg da (som alle andre) propfuld af forudfattede meninger - fordomme om du vil.

Nå vi er jo lidt for afsporede, så vi må vist komme tilbage til Tudoren.

Den signalerer at man har sat sig lidt ind i det med ure. Ved at Tudpor er ganske godt og står på egne ben nu. Men at man måske også har andre prioriteter end "stor genkendelighed" i valget.

vh Baun
Svar
Jeg kan kun forklare det for dig Per
ikke forstår det for dig. Icon_rolleyes

Syntes faktisk de sidste 2 linjer var så tydelige som det kan lade sig gøre men OK.
Svar
Stensbjerg Skrev:Jeg kan kun forklare det for dig Per
ikke forstår det for dig. Icon_rolleyes

Syntes faktisk de sidste 2 linjer var så tydelige som det kan lade sig gøre men OK.
+1

//Berg
Svar
Førhen lignede Tudor jo Rolex op af dage - samme kasse mv., men et andet værk.

Men nu om stunder ligner en Tudor Pelagos vel ikke Rolex mere end så mange andre moderne desk dykkere - eller?

Så efter min mening ligner den en Tudor og den er en Tudor. Historien og ejerskabet forbinder den tydeligvis til Rolex, men det er jo historie, så hvorfor skulle det betyde noget, hvis man kan lide uret og er ligeglad med de signaler det sender ifht. den historiske design sammenhæng til Rolex?

Jeg kan finde andre moderne dykkerure til samme pris, som jeg hellere vil eje og derfor køber jeg det ikke. Om jeg ville købe det, hvis jeg bedst kunne lide netop det, ved jeg ikke. Måske ville den historiske forbindelse med Rolex (fattigmands Rolex) afholde mig. Måske ikke - men skulle jeg have en Tudur havde HG en super flot Chronograf på et tidspunkt. den kunne jeg godt nyde at gå med. Husker ikke lige hvad den hedder.

vh Baun
Svar
baun Skrev:Husker ikke lige hvad den hedder.

vh Baun
Heritage chrono
Min ynglings Tudor, som jeg skal prøve på et tidspunkt.

Sendt via Tapatalk
Svar
KimT Skrev:
baun Skrev:Husker ikke lige hvad den hedder.

vh Baun
Heritage chrono
Min ynglings Tudor, som jeg skal prøve på et tidspunkt.

Sendt via Tapatalk

Jada det er da den - den er bare så flot og lækker.

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)