Hvilket ur har levet længst med sit udseende
#21
watchfreak2003 Skrev:Din & min definition af et modeur/brands er helt åbenlyst forskellig - eller rettere – min og alle andres definition er forskellig, og fred være med det. Mærker som Fossil, D&G og hvad de ellers hedder, har jeg hele tiden som en selvfølge ikke kalkuleret med, da jeg ikke regner med det er ”den” slags ure vi diskuterer!
Jeg synes ikke du er uvidende fordi du har en anden opfattelse end jeg, og som den gentleman jeg fornemmer du er, tror jeg du har det på samme måde.

Som jeg har skrevet før har jeg ikke fantasi til at forestille mig at folk køber Panerai pga. den gennemførte finish og/eller det lækre værk. Folk køber Panerai fordi de synes det er et fedt design – en designer klokke.
Suveræne billeder. Netop D&G typen er for mig det jeg har som billede på modeure.

Jeg forstår hvad du mener med Panerai. At designet er baggrund for at mange køber dem er helt sikkert. Det gør dem ikke i sig selv til modeure for mig - men svært ord i alle fald så.

Jeg tror mange som køber dem gør det for design og prisfasthed + at de fider mange kvaliteter i finish af selve uret - også med Unitas værk i sig.

Dertil kommer - at der jo findes en del Panarai - som så også koster kassen - enten af de ældre med meget lækre special værker - eller de nye in-house - som kvalitetsmæssigt følger meget flot med i det høje segment i mine øjne

God Søndag anyway Icon_e_smile
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#22
For at vende tibage til det oprindelige spørgsmål i denne tråd:
Jeg stemmer på Cartier Santos. Det kom i starten af 1900 tallet. Fås stadig den dag i dag.
Jan
Svar
#23
Patek Calatrava (1932)
Rolex Prince (1930'erne)
Cartier Tank (10'erne så vidt jeg husker?)

M
Svar
#24
camaro Skrev:For at vende tibage til det oprindelige spørgsmål i denne tråd:
Jeg stemmer på Cartier Santos. Det kom i starten af 1900 tallet. Fås stadig den dag i dag.
Jan

Ja det tror jeg du har ret i (med mindre nogen kan stikke den)

CARTIER SANTOS virker som om den er fra 1904 - og kan vel lgodkendes som stadigt byggende på samme ur?

CARTIER TANK gør i alle fald og er fra 1917

Louis Cartier is credited with creating the first men’s wristwatch, the Santos, in 1904. He developed and named the watch for his client and friend, the Brazilian aviator Alberto Santos-Dumont, who needed a device that would allow him to read the time without taking his hands off the controls of his airplane. Other classic designs followed, including Cartier's signature timepiece, the Tank, in 1917
The "Tank" wristwatch introduced in 1917 during the First World War, was Cartier's most famous model.

Cartier made an exclusive contract with Edmond Jaeger, who moved into Cartier's premises so he could manufacture mechanisms for Cartier's personalized watches.

Så hvis Santos er tro nok mod den oprindelige er den vinder her med 1904
Lidt af en historie må man sige
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#25
hannover_dk Skrev:
camaro Skrev:For at vende tibage til det oprindelige spørgsmål i denne tråd:
Jeg stemmer på Cartier Santos. Det kom i starten af 1900 tallet. Fås stadig den dag i dag.
Jan

Ja det tror jeg du har ret i (med mindre nogen kan stikke den)

CARTIER SANTOS virker som om den er fra 1904 - og kan vel lgodkendes som stadigt byggende på samme ur?

CARTIER TANK gør i alle fald og er fra 1917

Louis Cartier is credited with creating the first men’s wristwatch, the Santos, in 1904. He developed and named the watch for his client and friend, the Brazilian aviator Alberto Santos-Dumont, who needed a device that would allow him to read the time without taking his hands off the controls of his airplane. Other classic designs followed, including Cartier's signature timepiece, the Tank, in 1917
The "Tank" wristwatch introduced in 1917 during the First World War, was Cartier's most famous model.

Cartier made an exclusive contract with Edmond Jaeger, who moved into Cartier's premises so he could manufacture mechanisms for Cartier's personalized watches.

Så hvis Santos er tro nok mod den oprindelige er den vinder her med 1904
Lidt af en historie må man sige
vh

Jeg må indrømme at jeg er lidt i tvivl om hvor korrekt teksten er. Hvis Edmond Jaeger er samme som fra sammenlægningen Jaeger LeCoultre, og det skal forstås som han stod for urværkerne helt tilbage til omk. 1900 så er det ikke rigtigt. Cartier fik frem til 30erne ville jeg mene, lavet urværker på deres egne fabrik EWC(european watch company) da den blev nedlagt gik man til at anvende lecoultre-værker
Svar
#26
I alt det materiale jeg har læst, står Jaeger for værket i den første Santos.
Jan
Svar
#27
makita Skrev:
hannover_dk Skrev:Cartier made an exclusive contract with Edmond Jaeger, who moved into Cartier's premises so he could manufacture mechanisms for Cartier's personalized watches.

Så hvis Santos er tro nok mod den oprindelige er den vinder her med 1904
Lidt af en historie må man sige
vh

Jeg må indrømme at jeg er lidt i tvivl om hvor korrekt teksten er. Hvis Edmond Jaeger er samme som fra sammenlægningen Jaeger LeCoultre, og det skal forstås som han stod for urværkerne helt tilbage til omk. 1900 så er det ikke rigtigt. Cartier fik frem til 30erne ville jeg mene, lavet urværker på deres egne fabrik EWC(european watch company) da den blev nedlagt gik man til at anvende lecoultre-værker
Jeg tror absolut det er samme Jaeger - og læser teksten som at han var på Cartiers fabrik - altså ikke at de bare anvendte hans værker men de blev lavet hos dem selv

Men det er ikke noget jeg ved de store om, kun hvad jeg har "lært" i denne forbindelse?

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#28
hannover_dk Skrev:
makita Skrev:
hannover_dk Skrev:Cartier made an exclusive contract with Edmond Jaeger, who moved into Cartier's premises so he could manufacture mechanisms for Cartier's personalized watches.

Så hvis Santos er tro nok mod den oprindelige er den vinder her med 1904
Lidt af en historie må man sige
vh

Jeg må indrømme at jeg er lidt i tvivl om hvor korrekt teksten er. Hvis Edmond Jaeger er samme som fra sammenlægningen Jaeger LeCoultre, og det skal forstås som han stod for urværkerne helt tilbage til omk. 1900 så er det ikke rigtigt. Cartier fik frem til 30erne ville jeg mene, lavet urværker på deres egne fabrik EWC(european watch company) da den blev nedlagt gik man til at anvende lecoultre-værker
Jeg tror absolut det er samme Jaeger - og læser teksten som at han var på Cartiers fabrik - altså ikke at de bare anvendte hans værker men de blev lavet hos dem selv

Men det er ikke noget jeg ved de store om, kun hvad jeg har "lært" i denne forbindelse?

vh

her et link til et cartierur fra 30erne. Dette som andre cartier-værker blev fremstillet in-house af cartier-ejede EWC. Da det drejede nøglen om omkring 30-40erne gik man til at benytte lecoultre værker. A.Lecoultre og Jaeger blev sammenlagt på et for mig uvist tidspunkt, men frem til sammenlægningen mener jeg vist at det var A.lecoultre der beskæftigede sig med urværker og Jaeger med måleinstrumenter til fly og skibsfart, just my 5 cents
Svar
#29
makita Skrev:
hannover_dk Skrev:
makita Skrev:
hannover_dk Skrev:Cartier made an exclusive contract with Edmond Jaeger, who moved into Cartier's premises so he could manufacture mechanisms for Cartier's personalized watches.

Så hvis Santos er tro nok mod den oprindelige er den vinder her med 1904
Lidt af en historie må man sige
vh

Jeg må indrømme at jeg er lidt i tvivl om hvor korrekt teksten er. Hvis Edmond Jaeger er samme som fra sammenlægningen Jaeger LeCoultre, og det skal forstås som han stod for urværkerne helt tilbage til omk. 1900 så er det ikke rigtigt. Cartier fik frem til 30erne ville jeg mene, lavet urværker på deres egne fabrik EWC(european watch company) da den blev nedlagt gik man til at anvende lecoultre-værker
Jeg tror absolut det er samme Jaeger - og læser teksten som at han var på Cartiers fabrik - altså ikke at de bare anvendte hans værker men de blev lavet hos dem selv

Men det er ikke noget jeg ved de store om, kun hvad jeg har "lært" i denne forbindelse?

vh

her et link til et cartierur fra 30erne. Dette som andre cartier-værker blev fremstillet in-house af cartier-ejede EWC. Da det drejede nøglen om omkring 30-40erne gik man til at benytte lecoultre værker. A.Lecoultre og Jaeger blev sammenlagt på et for mig uvist tidspunkt, men frem til sammenlægningen mener jeg vist at det var A.lecoultre der beskæftigede sig med urværker og Jaeger med måleinstrumenter til fly og skibsfart, just my 5 cents

ups glemte linket:http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.antique-watch.com/img4/w5288a.jpg&imgrefurl=http://www.antique-watch.com/des/w5288.html&h=561&w=450&sz=36&hl=da&start=4&um=1&usg=__b2ksnAb416mNGmMLIOVhUPyP1LU=&tbnid=B0avMSCf9nt_kM:&tbnh=133&tbnw=107&prev=/images%3Fq%3Deuropean-watch-company%252Bcartier%26um%3D1%26hl%3Dda%26lr%3D%26client%3Dfirefox-a%26channel%3Ds%26rls%3Dorg.mozilla:da:official%26hs%3D0MH%26sa%3DG
Svar
#30
Hej igen!
Jeg har slået det op 6 forskellige steder: Alle nævner Jaeger som leverandør af værket i den første Santos.
Jeg føler mig overbevist og kan ikke komme det nærmere.
Jan
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: