Dårlige salgsbilleder
#1
Hej Alle,

Nu vil jeg nødigt virke unødigt sur, som jeg plejer at indlede mine unødigt sure indlæg:

Ved min gennemgang af "Seneste 40 ure til salg" slog en tanke ned i mig.

"Hvis man vil sælge et ur, må det mindste man kan præstere i en salgsannonce da være en lille håndfuld billeder fra forskellige vinkler i nogenlunde fokus".

Vi skal ikke alle være ekspertfotografer, men når man f.eks. forsøger at afhænde en vare til omkring 70.000 kr., så dur' det altså ikke at det afbillede objekt knapt lader sig identificere som et ur, fordi den mobiltelefon der åbenbart skal anvendes til fotoseancen åbenbart har tilbragt en uges tid på bunden af en beholder med ahornsirup!

Der er heldigvis mange undtagelser fra ovenstående, men bundniveauet er for lavt, - stram op - hrmmmff.

Mvh. Sogge
Svar
#2
Søren, du har fuldstændigt ret,

[url]"http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=7490">http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=7490[/url]
Svar
#3
Hva med mave syrer dæmpende piller ? hehe ej det pjat.
Ja det er pisse irreterende at se annoncer hvor billderne nærmest ikk er til at se, forestiller et ur...
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
#4
Hej Sogge

Jeg kan kun give dig ret, der burde altid være nogenlunde gode billeder, selv af ure til 2000 kroner og ikke kun af ure til 70000 kroner. Icon_cool

MVH Peter
Svar
#5
.... og så burde hjemmesiden være programmeret efter html-standarder, således at os med Firefox og Mac også kan se billederne.
İmageİmageİmage
Svar
#6
Det er vel sælgers eget problem, en mulighed er at springe annoncen over hvis du ikke syntes billederne er gode nok.
Svar
#7
Øhh ja jeg kan egentlig heller ikke rigtig se problemet. Sælger betaler selv for annoncen så han kan vel gøre som det passer ham. Jeg syntes da næsten det er værre at folk poster de samme billeder igen og igen på forumet af ting der er set 100 gange før.

Men derfra og til at det kan sætte mit pis i kog er der nu lang vej...

/Mads
Svar
#8
Mads Gjødesen Skrev:Øhh ja jeg kan egentlig heller ikke rigtig se problemet.

Det bliver vel et problem i det øjeblik, hvor man har fundet et spændende ur, som man kunne være interesseret i og købe, men hvor billederne er så dårlige at det i praksis er umuligt og vurdere stand/ægthed.

Man kan selvfølgelig bare springe de annoncer over, men hvad nu hvis det liiige var det ur, du havde ledt efter med lys og lygte i 1½ år, som nu endelig er sat til salg?
Svar
#9
Mads Gjødesen Skrev:Øhh ja jeg kan egentlig heller ikke rigtig se problemet. Sælger betaler selv for annoncen så han kan vel gøre som det passer ham. Jeg syntes da næsten det er værre at folk poster de samme billeder igen og igen på forumet af ting der er set 100 gange før.

Men derfra og til at det kan sætte mit pis i kog er der nu lang vej...

/Mads

Den sad lige i skabet, 100 % enig Icon_idea

Er man interesseret er det jo bare at bede om lidt bedre billeder, gider sælger ikke det må han jo møde frem uret eller gå glip af den handel!
Svar
#10
Sogge Skrev:Hej Alle,

Nu vil jeg nødigt virke unødigt sur, som jeg plejer at indlede mine unødigt sure indlæg:

Ved min gennemgang af "Seneste 40 ure til salg" slog en tanke ned i mig.

"Hvis man vil sælge et ur, må det mindste man kan præstere i en salgsannonce da være en lille håndfuld billeder fra forskellige vinkler i nogenlunde fokus".

Vi skal ikke alle være ekspertfotografer, men når man f.eks. forsøger at afhænde en vare til omkring 70.000 kr., så dur' det altså ikke at det afbillede objekt knapt lader sig identificere som et ur, fordi den mobiltelefon der åbenbart skal anvendes til fotoseancen åbenbart har tilbragt en uges tid på bunden af en beholder med ahornsirup!

Der er heldigvis mange undtagelser fra ovenstående, men bundniveauet er for lavt, - stram op - hrmmmff.

Mvh. Sogge

Hvis så bare sælgerne kunne være mere præcise i deres beskrivelse - frem for altid at bruge ejendomsmægler formuleringer så som:
95% Nyt ur sælges...
Kun brugt ved særlige lejligheder og kun iført under en våddragt...
Brugt af en ældre dame og kun når hun sov....
Kun brugt nænsomt....
Taget af når jeg har tanket benzin...
Etc. etc. Overdrivelse fremmer forståelsen.

Hvis man bekskrev uret evt. ved brug at "urets stand" som står på salgsiderne - så ville et billede betyde mindre.

Morten
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)