Red 1680 Sub på Lauritz
jacob jensen Skrev:lidt som man kan have det med kvinder Icon_e_wink Icon_e_biggrin
Jeg synes den havde passet lige så godt som kommentar til forrige indlæg

Kan huske for år tilbage, der var Bubblebacks det helt store hit, og i dag er de jo ikke specielt interessante, bortset fra nogle enkelte modeller.

Sætter gang i tanker om enkelte kvinde modeller med Bubbleback - tjaaaa
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Jeg kan tydeligt huske historien med bubblebacks. Icon_e_surprised

MVH Peter
Svar
Måske lidt sent sorry men har de bubble modeler i snakker om
været op og vende i pris. Icon_question

Eller er det noget med det antal der er lavet. Icon_question

Kunne de så ikke lave et godt pris hop nedad med COMEX SDerne
så kommer jeg ind i Rolex folden i en fart Icon_cool Icon_e_biggrin
Svar
Hej Jacob

Skynd dig at komme ind i Rolex folden, eller måske du skal vente lidt, for er du først kommet ind kommer du aldrig ud igen. Icon_e_surprised

MVH Peter
Svar
Det kommer jeg nok aldrig peter
forstår ikke rigtig jeres verden og de priser.

Måske det bare er mig Icon_e_biggrin
Svar
Jeg kan godt forstå at en Comex eller en MilSub kan hente de priser, da det er sjældne ure.
Men personligt står jeg lidt af ved f.eks. en alm. rød eller hvid 1680, så sjældne er de ure heller ikke, dem er der produceret rigtig mange af.
Kan godt være at det er fordi jeg er jyde og derfor født nærig, men det man betaler for en rød 1680, kan man få et virkeligt lækkert nyt moderne ur, som er en gammel plexi-model langt overlegen.
I mine øjne er det fede ure som har noget, men det er også lidt "noget gamelt lort". Jeg vil personligt hellere købe en spritny Sub, end betale så meget for et gammelt ur, som ikke er specielt sjældent. Den eneste grund til at de kan være lidt svære at finde, er fordi der er så mange samlere som holder på dem, mange rent invisteringsmæssigt.

Men sådan er vi alle forskellige. Nogen vil også hellere have en gammel 356 Porsche, hvor man kunne have købt en ny for samme penge.
İmage
Svar
Magnum Skrev:Jeg kan godt forstå at en Comex eller en MilSub kan hente de priser, da det er sjældne ure.
Men personligt står jeg lidt af ved f.eks. en alm. rød eller hvid 1680, så sjældne er de ure heller ikke, dem er der produceret rigtig mange af.
Kan godt være at det er fordi jeg er jyde og derfor født nærig, men det man betaler for en rød 1680, kan man få et virkeligt lækkert nyt moderne ur, som er en gammel plexi-model langt overlegen.
I mine øjne er det fede ure som har noget, men det er også lidt "noget gamelt lort". Jeg vil personligt hellere købe en spritny Sub, end betale så meget for et gammelt ur, som ikke er specielt sjældent. Den eneste grund til at de kan være lidt svære at finde, er fordi der er så mange samlere som holder på dem, mange rent invisteringsmæssigt.

Men sådan er vi alle forskellige. Nogen vil også hellere have en gammel 356 Porsche, hvor man kunne have købt en ny for samme penge.

Du sammenligner pærer og bananer her. Det er som du selv skriver to vidt forskellige ure og de gl. modeller er samler ure, hvor nye er mere til daglig brug. De fleste vintage samlere har også flere nye ure, mig selv inkl.

Du ser jo heller ikke en samler af klassiske sportsvogne køre rundt i dem en vinterdag med regn og slud. En ny Golf GTI kan jo også snildt køre fra en gl. Ferrari. Disse gl. modeller køber man ikke pga. value for money, men 100 % pga. de samlemæssige perspektiver. Den tænder vi ikke alle på og fred være med det. Desuden hænger sjældenhed og pris ikke 100 % sammen. Der findes ure som DRSD som er laver i relativt mange stk. som koster 150-300 k. mens et andet mærke kan lave en LE i 50 stk som intet er værd. Det er udbud og efterspørgsel frem for stk. tal.

Men en ting er sikkert. Vintage Rolex og value for money er ikke to ting der går hånd i hånd Icon_e_wink

/Mads
Svar
Hej

Der har Mads helt ret, du kan købe et nyt frimærke til 4 kroner, men et gammelt og sjældent 50 øres frimærke koster mere, så her taler vi om samlerværdi og absolut ikke brugsværdi, for så taber en gammel Rolex med plexiglas og plammerlænke i forhold til en ny Rolex, som er med sel lænke og safirglas og luminova, den har en langt bedre brugsværdi end vintage, men det hele handler jo om samlerværdi, og jagten på noget som der er svært at få fat i til fornuftige penge. Icon_e_biggrin

MVH Peter
Svar
Det med samlerværdi forstår jeg - og jeg ville til en hver tid i øvrigt udseende og fæølelsesmæssigt langt hellere gi det dobbelt for en sub eler SD med velbevaret skive - tritium markeringer - gammel lynette med tritium perle - originale tritium visere - og flot buet plexiglas - end for en sprit ny med flat safir

SÅ - for mig ikke kun sjældenhed - de gamle er langt flottere på armen - men se det er jo ren smagssag.

Det jeg IKKE FORSTÅR er at samlerværdi ikke - i det mindste hænger meget tæt sammen med sjældenhed. Det gør det vel i frimærker som Pter bruger som eksempel. Men hvis den røde - og rød hvide osv som beskrevet i virkeligheden ikke er sjældnere end den rent hvide - eller måske bare marginalt sjældnere - så virker den store prisforskel underlige.

Så er det slet ikke sjældenhed der betinger samler prisen - men et eller andet sjovt med at nogen måske TROR eller har troet at den var meget sjældnere - og fået den MEGET op i pris i forhold til den hvide - og det tror jeg ikke jeg kan forstå baggrunden for så.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Det jeg IKKE FORSTÅR er at samlerværdi ikke - i det mindste hænger meget tæt sammen med sjældenhed. Det gør det vel i frimærker som Pter bruger som eksempel. Men hvis den røde - og rød hvide osv som beskrevet i virkeligheden ikke er sjældnere end den rent hvide - eller måske bare marginalt sjældnere - så virker den store prisforskel underlige.

Så er det slet ikke sjældenhed der betinger samler prisen - men et eller andet sjovt med at nogen måske TROR eller har troet at den var meget sjældnere - og fået den MEGET op i pris i forhold til den hvide - og det tror jeg ikke jeg kan forstå baggrunden for så.

vh

Helt enig, og det var også det jeg mente i indlæg.
Jeg kan godt forstå at en sjælden henter gode penge, men i mine øjne findes der ikke mange rigtigt sjældne Rolex. De priser nogen mere alm. modeller henter, såsom 1680, nogen 5513, 1655 indhenter, synes jeg er helt hen i vejret, da der er produceret rigtigt mange af dem.
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)