IWC Aquatimer ref 3536-1 (Ti)
#1
Hej Forum

Jeg siddet og læst lidt op på historien bag GST Aquatimeren her på sitet og andre steder på nettet, og vidste egentlig godt en del om de foekellige blanke og matte skive, korte minut markeringer under kl. 6 osv...

Dog har jeg ikke kunne finde noget konkret svar på det som folk vist kalder for "mixed" dials"

På min Ti 3536-1 er viserne, markeringerne kl 12, og bezel dot i tritium, mens resten af skivens markeringer er i SLN.

Jeg har på et tidspunkt læst nogen om at det var nogle skiver der blev lavet i en overgangface, hvor man i slutningen af 90érne skiftet fra Tritium til SLN, og at man så kun valgte at bruge tritium på de mest essentielle og vigtige dele af uret for at det kunne bruges af dykkere - altså at kunne se viserne, kl. 12 markeingen og bezel dot.

Nogen der evt. ved mere om dette eler har nogle links de kan henvise til?

Jeg har samtidigt skrevet til en kontakt i IWCs produktudvikling for at høre om han kan give nogel svar - skal selvfølgelig nok følge op på det når/hvis jeg hører noget.

På forhånd tak...
Martin Issing
Svar
#2
martinissing Skrev:Hej Forum

Jeg siddet og læst lidt op på historien bag GST Aquatimeren her på sitet og andre steder på nettet, og vidste egentlig godt en del om de foekellige blanke og matte skive, korte minut markeringer under kl. 6 osv...

Dog har jeg ikke kunne finde noget konkret svar på det som folk vist kalder for "mixed" dials"

På min Ti 3536-1 er viserne, markeringerne kl 12, og bezel dot i tritium, mens resten af skivens markeringer er i SLN.

Jeg har på et tidspunkt læst nogen om at det var nogle skiver der blev lavet i en overgangface, hvor man i slutningen af 90érne skiftet fra Tritium til SLN, og at man så kun valgte at bruge tritium på de mest essentielle og vigtige dele af uret for at det kunne bruges af dykkere - altså at kunne se viserne, kl. 12 markeingen og bezel dot.

Nogen der evt. ved mere om dette eler har nogle links de kan henvise til?

Jeg har samtidigt skrevet til en kontakt i IWCs produktudvikling for at høre om han kan give nogel svar - skal selvfølgelig nok følge op på det når/hvis jeg hører noget.

På forhånd tak...
Har du ikke et billede?

Jeg har ikke hørt om disse mixed dials, men SL skifter også farve - dog til mørkere fremfor orange. Et sådan farveskift har jg set på flere, men jeg har ikke set hal-and-half, som du beskriver.

Interessant!
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
#3
Mit ur er i øjeblikket til service, men skal nok lige poste et billede når jeg får det tilbage.

Det er helt klart en mixed dial - der er stor forksel på de hvide SLN markeringer og den gule/creme farvede tritum markeringer og visere.

Jeg arbejder selv med SLN til daglig (og ure for den sags skyld) og SLN ændrer ikke farve så markant som tritium. Farvet SLN derimod (orange/gul/blå etc.) falmer ret hurtigt, så man bør som hovedregel holde sig fra de ure med den type markeringer (eller ihvertfald være bevidst om skivens falmende farver)...
Martin Issing
Svar
#4
[url]"http://www.heusinkveld.com/temp10/DSCN1997.jpg">http://www.heusinkveld.com/temp10/DSCN1997.jpg[/url]
Martin Issing
Svar
#5
martinissing Skrev:http://www.heusinkveld.com/temp10/DSCN1997.jpg
Spændende - den variant har jeg ikke set før.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
#6
Spændende at se hvad IWC svarer, jeg har heller aldrig set et mixed skive.

Thomas
Svar
#7
Jeg kan ikke gøre dig klogere på dit specifikke spørgsmål, men det var ikke ualmindeligt at IWC blandede materialerne i slut halvfemserne.
Jeg har en UTC Fliger fra omkring det tidspunkt hvor det af skiven fremgår at det er en "T Swiss Made T" men kun top trekanten og de to runde markeringer på hver side er Tritium - Timemarkeringerne er SLN. Viserne er også Tritium.

İmage
Svar
#8
martinissing Skrev:http://www.heusinkveld.com/temp10/DSCN1997.jpg

Lækkert ur!!!
Svar
#9
Hej

Såvidt jeg ved er det hele på min IWC UTC tritium, men jeg er dog ikke helt sikker. Icon_e_confused

MVH Peter
Svar
#10
peter Skrev:Hej

Såvidt jeg ved er det hele på min IWC UTC tritium, men jeg er dog ikke helt sikker. Icon_e_confused

MVH Peter

Selvom UTC'en ikke er særlig gammel, burde der være lidt patinering hvis det er tritium. Jeg ser en forskel på visere og trekanten/prikker som er tritium og farven på timemarkørene (SLN).
Hvis du ikke kan se forskel og hvis de har en lidt varm glød er det nok tritium det hele som du siger.
Jeg har dog kun hørt om kombinationsskiver og om 100% SLN UTC'er så det er en meget interessant information.
mvh niels
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)