Lige et par billeder af mit nye ur og rem...
Klarlund ringede i torsdags og sagde, at de havde et PAM 0 "logo" til mig. Hold da op tænkte jeg, den har jeg været skrevet op til længe, men måtte da bare eje den alligevel - også selvom den minder om mit PAM 112.

Samme dag hvor jeg hentede uret, kom min ammo rem fra Rob Montana. Han laver de fedeste ammo remme ud af gamle ammunitionstasker. Man kan næsten lugte krigen i dem.

İmage

İmage
Svar
Nej, det er s.. for flot.

Stort tillykke, håber at se den på et tidspunkt.....
Svar
Ja et fedt ur og en flot retro rem... tillykke !

Har PAM 0 modellen glas bagside som 112 modellen ?

Mvh Hans H
Svar
Jo det står flot sammen - man kan sige at den rå rem matcher de store og maskuline linier uret har. Et flot sæt.

Første gang jeg stiftede bekendskab med Panerai var da jeg for år tilbage læste "The best of Schweiziske ure". Der er et billede på side 81 af en Vintage Panerai, som er helt fantastisk - ikke smuk - men AUTENTISK - den er virkelig lavet til at blive brugt og brugt og brugt - og så man kan se hvad klokken er.

Havde du vist mig den rem du har sat på den nye Panerai - ville uret fra bogen have krøbet frem på min indre nethinde. Panerai er utrolig karismatiske ure. Nogen mere end andre - men især disse Vintage Panerai, hvor man kan se at de er blevet brugt - har det:
  • Karismatisk udtryk
    Et design du kan se 10 år efter du har set det, når du lukker øjnene
    Sand sjæl med et herligt ansigt
    Charme og varme
    - og brutalitet - man kan se det på armen af en våd kriger!

Apropos bogen - har jeg aldrig tilgivet - og vil aldrig tilgive forfatteren, at han vælger den titel og så ikke har Omega med - hovmod og snopperi kalder jeg det Icon_razz

vh Baun
Svar
Rigtig flot rem, og ur for den sags skyld.
Rigtig lækker detalje med logoet på skiven.

Stort tillykke.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
Baun Skrev:Apropos bogen - har jeg aldrig tilgivet - og vil aldrig tilgive forfatteren, at han vælger den titel og så ikke har Omega med - hovmod og snopperi kalder jeg det Icon_razz

vh Baun
Ja hvis det var det eneste han havde udeladt - men der er gået rent Anders And i udvælgelsen af de ure han har med. Jeg tror som ikke det er fordi han har fået sponsorat af de som er med - men der er absolut ingen linje i hvilke ure han har - og ikke har - ud over det da er fremragende ure han har med - men sat i ranglist - mangler flere end der med
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:
Baun Skrev:Apropos bogen - har jeg aldrig tilgivet - og vil aldrig tilgive forfatteren, at han vælger den titel og så ikke har Omega med - hovmod og snopperi kalder jeg det Icon_razz

vh Baun
Ja hvis det var det eneste han havde udeladt - men der er gået rent Anders And i udvælgelsen af de ure han har med. Jeg tror som ikke det er fordi han har fået sponsorat af de som er med - men der er absolut ingen linje i hvilke ure han har - og ikke har - ud over det da er fremragende ure han har med - men sat i ranglist - mangler flere end der med
vh

Har selv læst bogen og jeg tror ikke man skal se det som om der
SKAL være en linie i de ure han viser i bogen,det virker for mig mere som en (hurtig) gennemgang af mærkerne og deres historie.

Om Omega skulle have været med eller ej bliver man nok aldrig helt enige om,men han starter med at sige at de mærker han har taget med
er top of the list ud fra hans målestok.

Jeg forsvare ikke nogle her syntes bogen er ok læsning hvis man vil
kradse lidt i hvad gode ure er,men bestemt ikke nogle bibel
(dog er jeg glad for at han har JLC med Icon_e_wink Icon_e_biggrin )
Svar
Dejlig rem og den passer perfekt til uret - selvom jeg, som kulturhistoriker med speciale i materielkultur (arkæolog), ikke helt ved hvad jeg skal sige til at man "slagter" historiske artefakter for at lave remme af dem. Men forhåbentlig er der nok af sådanne ammunitionstasker til at det ikke gør så meget. Så længe det ikke bliver en trend som det er med manchetknapper lavet af taster fra gamle skrivemaskiner - det er nu næsten umuligt at finde skrivemaskiner fra før 1950 med pæne taster.

Mht. den omtalte bog; man kan da umuligt seriøst kalde en bog for "The best of Schweiziske ure" uden at have Omega med, det mener jeg er useriøst - og, dare I say, arrogant.

Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
Elbæk Skrev:Mht. den omtalte bog; man kan da umuligt seriøst kalde en bog for "The best of Schweiziske ure" uden at have Omega med, det mener jeg er useriøst - og, dare I say, arrogant.

Mvh.

Jakob
Ja - man kunne tro at der var nogen med kommision fra de der nævntes, og visse ikke ville betale- I alle afled: At udelade Omega i den sammenhæng ved Kristian H da helt klart er skørt

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Om det er rigtig eller ej at holde Omega uden for bogen BEST OF
vil jeg ikke gøre mig til dommer i.

Men kan bare slå fast at Omega ikke ligger højt på hans personlige liste
måske så bare bogen skulle have heddet noget andet.

Måske kristian h. best of Icon_rolleyes

Men er ellers enig med jer kalder man bogen best of swiss ure
virker det mærkeligt at Omega ikke er med Icon_question

Så kan man så diskuterer hvad best of dækker over Icon_question
man skal nok bare tjekke hvilke mærker der er med i bogen inden
et evt køb og så gøre op med sig selv om man gider at læse den. Icon_cool
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)