Vurdering af patina på Vintage ur
Mif Skrev:Ved man egentlig hvorfra den Patina stammer- altså hvordan er den opstået ? har uret ligget i en kold kælder i 25 år eller hvordan ?

Mif

Nej det ved jeg ikke - jeg har kun haft det i 14 dage Icon_razz

- jeg går udfra det har med fugt at gøre - men sjovt nok er værkene ofte, på dan slags ure, helt perfekte!

vh Baun
Svar
Det har også noget med skive producenten at gøre. I min erfaring er Omega skiver fra den tid desværre ofte mindre gode.
Man kan finde ure fra ex Eterna - Mido - enicar osv - som holder sig langt bedre.
Det samme med kronografer - hvor Pierce fremstå utroligt med skiver fra 1940 som holder sig - i forhold til mange andre mærker

Nok noget med anvendelse af lak i forskellige typer - og så naturligvis urets tæthed mod damp og snavs.

Lidt surt at Omega lige på det område ikke altid fremstår så godt fra 60erne - og som Baun siger - maskinerne kan næsten se nye ud i deres ofte forgyldte tilstand
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Det er rigtig nok; den mørkegrønne rem "gør" det ikke for uret. Men jeg er ret sikker på at en græsgrøn ville.

Det er sjovt, som du også er inde på Baun, hvordan uret fremstår vidt forskelligt i skiftende lysforhold.

Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
Ja, det der undre mig mest er hvordan kassen kan se så poleret ud på visse fotos - og klart med brugsspor på andre - det er samme kasse/ur - og jeg har som sagt ikke manipuleret billederne!

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)