Vurdering af patina på Vintage ur
Det tror jeg er nødvendigt. På min skærm ser den i hvert fald sort ud.

Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
Jeg ville lade uret få et let service for at fjerne det værste mos. Jeg synes at kunne ane en flot "rigtig" patinering indenunder det grønne andefoder (undskyld Icon_e_wink ).

Den brune, flade rem er total cool retro (jeg kommer til at tænke lidt Livingstone-agtigt!).

Jeg kan selvfølgelig også tage fuldstændigt fejl mht. den patina, jeg synes at ane...
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Baun, den første rem er ok til. Den kan du sagtens gå med. Personligt, så ville jeg dog gå en smule højere op i glans, og vælge et mindre ens udseende mønster. På den måde kommer remmens udtryk til at stå i tydeligere modsætning til skivens.

Den grønne rem holder ikke. Den er for ens udseende/kedelig - sorry Icon_redface Der skal være toner af lyst grønt, mørkere grønt og evt. også gerne lidt sort, hvis remmen skal være grøn.

Som sagt, så synes jeg det er et super spændende projekt du er gået i gang med ! Jeg vil gerne, senere i aften, forsøge at finde nogle spændende alernativer. Der må gerne være lidt "kant", synes jeg, når uret også har det.

For resten, Claus: Det ur skal da bare have nyt glas - så er det sikkert i top ! Jeg ville gerne ofre restaureringen, med urets historie in mente. Det bliver du sikkert glad for i det lange løb.
De venligste hilsner, John
Svar
Græsgrøn kroko? Icon_cool

Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
Jeg har kigget remme, og mine bedste bud er som følger:

Grøn struds fra Barington:

[url]"http://www.uhrenarmband-versand.de/Uhrenbandversand-p10201h293s296-Uhrenarmband-18mm-du.html">http://www.uhrenarmband-versand.de/Uhre ... mm-du.html[/url]

Ægte rød teju fra Rios:

[url]"http://www.uhrenarmband-versand.de/Uhrenbandversand-p9742h631s632-Uhrarmband-18mm-rot.html">http://www.uhrenarmband-versand.de/Uhre ... m-rot.html[/url]

Begge remme er totalt i orden: Den grønne er macho, klassisk og cool Icon_e_wink Den røde signalerer selvsikkerhed, fest og klasse Icon_cool

Og ja: Remmene har kant ! Det skal de have til det ur og den mand ! Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
Hmmm...

Den grønne kunne jeg måske finde på at sætte på uret...

Men jeg har simpelthen ingen sko der matcher det - men bare fødder og sort neglelak måske Icon_razz

Den røde - så kan jeg jo ikke have uret i fred for mine svigerdøtre.

Jeg syntes faktisk den bordeaux var helt god - hvis det skal være lidt sprælsk! og jeg har faktisk også et par sko der matcher!

Men enden bliver nok den flade brune - den understreger autensiteten og den matcher farven fint. Den er også mere noget jeg kunne overveje at vise mig udenfor hjemmets døre med.

Men tak til alle der legede med! Det var morsomt. Jeg håber lige jeg får et shot med den mørk grønne rem imorgen i dagslys til Elkær - inden jeg skifter tilbage til den brune, som er min favorit.

Så vil jeg nok prøve at gå med uret en tid - hvorefter det bliver besluttet om den er til Redail - eller måske Peter H. kan få noget ud af den, men det skal lige overvejes!

Har I iøvrigt lagt mærke til hvor meget fotos snyder?

På de første billeder ser kassen meget poleret ud mens skiven ikke er så jævn - men på senere billeder, kan man se at kassen har småridser - til gengæld er skiven finere jævn.

I virkeligheden set med mine 50 år gamle øjne er kassen pæn og ok og skiven ret ensartet undtagen i subdialen, hvor en anelse ujævn patina ses!

Men sjovt med de fotos - som ikke er manipulerede faktisk!

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Jeg håber lige jeg får et shot med den mørk grønne rem imorgen i dagslys til Elkær

Jeg vidste ikke at vi havde gamle landsholdsspillere her på forum Icon_razz

Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
Sorry Elbæk...

Men her er så shottene med den grønne rem i det skarpe morgenlys

İmage
İmage

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Dette indlæg druknede lidt i en anden diskution...

Men hvad synes I?

Er den herlig, sjov eller ulækker og lige til en redail - eller kan den konkurere om at være funky - evt med en lilla rem?

İmage
İmage
İmage

vh Baun

Hvis bare viserne fik en omgang, så synes jeg det er meget smukt!
Svar
Ved man egentlig hvorfra den Patina stammer- altså hvordan er den opstået ? har uret ligget i en kold kælder i 25 år eller hvordan ?

Mif
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)