Ur i særklasse.
Efter megen søgen på nettet og i urforretningerne, hvor jeg bl.a. har kigget på Breitling (flere forskellige modeller) , Omega Seamaster, Rolex Daytona, Tag Heuer Carrera. Vil jeg lige spørger jer om hvilket ur i ville foretrække og hvorfor? I behøver ikke kommentere m.h.t. pris.

Urene kan være m. eller u. kronograf. - Det skal være stilren/stilet.

Har i andre bud (se bort fra prisen - den er underordnet)
Svar
Ikke så tit prisen ikke spiller nogle rolle Icon_cool
jeg ville ikke være i tvivl det skulle være JLC

Så er det bare at finde noget i deres program som passer dig Icon_e_biggrin
selv er jeg meget til deres compressor serie men de har altså mange
lækkere modeler Icon_cool
Svar
Audemars Piguet Royal Oak Grand Complication. Mit drømme ur... Icon_cool

Det har alt hvad jeg søger:
- Cool klassisk design
- In house værk i absolut high end klassen
- Sjældent som bare f.....
- Spændende komplikationer
- Fin størrelse
- God allrounder der går til alle typer påklædning
- Hverken for flashy eller konservativ

Prisen snakker vi ikke om... Icon_e_wink

/Mads
Svar
Da der er ubegrænsede midler, vil jeg foreslå Patek Philippe The Sky Moon Tourbillon Ref. 5002. Et af verdens fineste og mest komplicerede ure. Den ypperste urmagerkunst.

Jens-Kristian
Svar
Mon ikke svaret på dette tag selv bord kan findes i mange tidligere tråde - type - hvad er dit ynglingsur.

Jeg synes trådstarter skulle være lidt mere specifik, og have gjort lidt mere mark-arbejde med ure på armen - i alle fald hvis rådene skal blive andet end en gentagelse af de sædvanlige (og lækre) favoritter
Senere tillæg:
Da nogen synes det virkede hovent jeg skrev sådan vil jeg lige forklare at med mere specifik mener jeg f.eks.-

Søges Guld eller stål

Søges noget stort 44-45 mm (som så ofte bliver ganske høje ure) eller noget 36-39 mm som kan være ganske så flade ure - eller midt i mellem

Jeg går ud fra at der søges mekaniske ure - Automatik - eller er håndoptræk godt
osv osv - jo mere kød der kommer på jo større bliver din chance for brugbare svar. Vi har alle vore ynglingsure som vi kan promovere - men det er langt fra sikkert det rammer ind i det du søger

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hannover har ret i, at gentagelser ofte forekommer i disse fora.
Som den i særklasse flittigste skribent, ved han det sikkert.

Jens-Kristian
Svar
JK Skrev:Hannover har ret i, at gentagelser ofte forekommer i disse fora.

Jens-Kristian
Tak ros og ris modtages - specielt denne veldokumenterede - du skal bare springe mig over når mine indlæg generer

]Bemærk lige at jeg har været med fra dag 1 eller 2 og har 2,63 indlæg per dag - Tukjær har 7,61 Nopanic 4,57 - der givet flere over mig - så mit dagsgennemsnit vinder vist ikke (oplysningen findes ved at klikke på brugernavnet)
Skal jeg lige sige undskyld for at jeg har været med så mange år at totalen bliver høj når jeg har skrevet meget over lang tid - med dagssnit langt under det halve af visse andre (som jeg sætter stor pris på deltager så meget)???
Når du vil være rigtig uvenlig så sæt dig lige ind i tingene tak. Ellers er det helt OK hvis du påviser jeg gentager mig - men ikke pænt at kritisere at jeg har mange indlæg

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Jeg er helt sikker på at JK har sat sig 100% ind i tingene inden han har skrevet sit indlæg, for der er jo ikke noget galt i at have flest indlæg, selvom det er over flere år end to andre skribenter, så dit angreb på JK finder jeg helt unødvendigt, for sommetider må man tage det gode med det onde, i det her tilfælde mener jeg at JK mener det på en god måde, eller nærmere sagt det er jeg ret sikker på at han mener. Icon_e_surprised

MVH Peter
hannover_dk Skrev:

Jens-Kristian
Tak ros og ris modtages - specielt denne veldokumenterede - du skal bare springe mig over når mine indlæg generer

]Bemærk lige at jeg har været med fra dag 1 eller 2 og har 2,63 indlæg per dag - Tukjær har 7,61 Nopanic 4,57 - der givet flere over mig - så mit dagsgennemsnit vinder vist ikke (oplysningen findes ved at klikke på brugernavnet)
Skal jeg lige sige undskyld for at jeg har været med så mange år at totalen bliver høj når jeg har skrevet meget over lang tid - med dagssnit langt under det halve af visse andre (som jeg sætter stor pris på deltager så meget)???
Når du vil være rigtig uvenlig (læs uforskammet) så sæt dig lige ind i tingene tak.

vh
Svar
Hej
Det kan ikke være rigtigt at nogle af de "gamle" bliver fornærmet når nogen svare på deres indlæg, jeg vil mener at det nok var bedre at han springer disse indlæg over, hvis han ikke mener det er et godt indlæg
Mvh
Kent
hannover_dk Skrev:

Jens-Kristian

Når du vil være rigtig uvenlig (læs uforskammet) så sæt dig lige ind i tingene tak.

vh
Svar
Tak for svarene, det er ikke et ur til mig, men til et familie medlem.

Han har været nede for at prøve urene på armen, men desto flere han prøver, desto flere vil han have, og jo mere kommer han i tvivl. Der er ikke så mange oplysninger at give, andet end at uret skal være i særklasse, stilet og af kvalitet. Jeg har givet beskederne videre til ham.

Jeg kan se at jeg bliver nødt til at undskylde for mit indlæg, ingen grund til at skabe splid.

Tak.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)