Opbevaring og transport af ure
Citat:Ved du hvad - jeg synes det er rigtig dårlig stil at diskutere prisen på ure der aktuelt er til salg herinde

Jamen det er da det hvert 4. indlæg handler om her på forum
"jeg har set et ur er det ok til prisen ....osv...osv.......osv......"

så bevars hvis det er anderledes her modtag min undskyldning

Seamus: nej jeg jeg bliver ikke ved med at skrive at prisen er for høj
jeg spørger venligt om det ikke er i overkantet - og rigtigt jeg kender ikke det nøjagtige prisleje for sådan en seamaster 120 - kan kun sige dem jeg har set og den ene jeg er blevet tilbudt var i langt bedre stand ( hvilket ses Sjældent ) og til noget nær sammen pris

så egetnlig var det bare et spørgsmål som jeg havde håbet på at få en saglig forklaring på af Baun - da han jo ved en del om Gamle omega ure
måske der var et eller andet jeg havde overset - kunne sagtens være tilfældet -

Så ud fra det kan vi jo konstaterer at jeg ihvertifald ikke er køber til den
hvad mener du ??

Mif
Mif Skrev:Seamus: nej jeg jeg bliver ikke ved med at skrive at prisen er for høj
jeg spørger venligt om det ikke er i overkantet - og rigtigt jeg kender ikke det nøjagtige prisleje for sådan en seamaster 120 - kan kun sige dem jeg har set og den ene jeg er blevet tilbudt var i langt bedre stand ( hvilket ses Sjældent ) og til noget nær sammen pris

så egetnlig var det bare et spørgsmål som jeg havde håbet på at få en saglig forklaring på af Baun - da han jo ved en del om Gamle omega ure
måske der var et eller andet jeg havde overset - kunne sagtens være tilfældet -

Så ud fra det kan vi jo konstaterer at jeg ihvertifald ikke er køber til den
hvad mener du ??

Mif

Jeg mener at du nu giver udtryk for at du rent faktisk god ved noget om prisen og så er der jo intet problem i at du undrer dig.

Thomas
seamus : nej - ved at kigge lidt efter en - samt fået tilbudt en seamaster
gør vel ikke at jeg har forstand på priser -

men det er forhåbentlig ikke et problem at spørger ind til det - uanset hvad - det var et almindeligt spørgsmål som jeg ikke fik svar på -
Kunne jo bare svare prisen er sådan fordi .............

sig til hvis det er mig der er helt galt på den her eller hvad mener du ?

Mif
Vi plejer altså ikke at debatere konkrete priser på ure der er sat til salg her på forum.

Det kunne jo blive noget forfærdelig noget, hvis man skulle til at gøre det - forsvare konkrete prissætninger og argumentere for hvorfor man har prissat som man har.

Mif - er du overhovedet istand til at vurdere de 2 ures stand - trækker skivens patina op eller ned - var der udskiftede dele på den du så - eller var alt originalt?

Jeg har flere gange sagt, at jeg har overordentligt svært ved at vurdere disse gamle Divere - og priserne vi så i Hamburg, hvor det var et bredt udvalg - svingede fra ca 3500 til 12K for samme ur, men i mere eller mindre original stand og i mere eller mindre iistandsat stand - og det var altså ikke dem der var pyntet mest op, der kostede mest!

Men det er selvfølgelig en personlig vurdering, hvad man vægter.

Nu tør jeg jo næsten ikke- men for princippets skyld lad mig nævne hvad det trækker op på uret:

Det er 100% originalt - og ikke andet en håndpoleret - tror jeg
Det er nyserviceret indvendigt
Det har en smuk patineret skive og index
Det har et lidt specielt originalt glas med invendig lup

og hvad der trækker ned

Det har tydelige brugsspor på kransen
Der mangler den lille kugle i toppen (man kan fylde lidt i hvis man vil så tror nogen at det er ok - koster 50 kr)
Uret fremtræder tydelig brugt

Nu kunne jeg også have valgt at vise billeder med mindre kontrast og faktisk fremtræder uret pænere i virkeligheden end på disse meget skarpe fotos, som jo også viser uret i overstørelse. Vis mig et fejlfrit ur - det er bare et spørgsmål om at forstøre nok, så kommer fejlene!

Jeg skal hermed lukke denne prisdebat fra min side, men valgte altså at svare - siden der nu er sået tvivl om prissætningen på det pågældende ur!

Nogen vil have pæne istandsatte ure - andre vil have dem mere "autentiske". Det er der ikke noget galt i!

Og så håber jeg vi er lige gode venner fremover Mif! Vi kan jo diskutere videre med Snogge i Stokholm - han har vist mere forstand på Divere end både du og jeg! - og han kan godt lide patina Icon_razz

vh Baun
hvad siger i til denne:

İmage
İmage
İmage

vh Baun
Baun Skrev:Vi plejer altså ikke at debatere konkrete priser på ure der er sat til salg her på forum.

Der mangler den lille kugle i toppen (man kan fylde lidt i hvis man vil så tror nogen at det er ok - koster 50 kr)

Nogen vil have pæne istandsatte ure - andre vil have dem mere "autentiske". Det er der ikke noget galt i!

vh Baun
Priser diskuteres kun når nogen skriver dem i forummet Icon_cool Icon_e_smile

Jeg tror faktisk - selv om jeg vil have det autentiske højt - at jeg ville fylde noget ret patineret tritium i hullet. Jeg har med skam at meddele det - selv gjort det i en dykker - hvor det lykkedes ud over hvad jeg troede at få det til at sidde fast og ramme farven. Jeg stjal det fra et andet ur som var vrag - med megen tritium i samme farve i viserne, og rullede selv kuglen - og den var plastisk nok til at kunne trykkes fint på plads og lige "skrabes til" (plasthandske for what ever it is worth) -

Det blev godt - ser 99% autentisk ud - og kan man - eller en køber ikke lide det - er det let at tage ud igen.

Jeg er ellers enig, præcis den type Omega er der så langt færre af end de mange seamaster/constellations osv at prisen er langt sværere at sætte - og det begrænsede antal har betydning opad
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Citat:Priser diskuteres kun når nogen skriver dem i forummet
Hvilket så rent faktisk var det der blev gjort

Citat:Mif - er du overhovedet istand til at vurdere de 2 ures stand

tager jeg delvis som en fornærmelse - men det mener jeg nu nok at være i stand til selvom jeg ikke har læst lige så længe som dig så kan jeg godt se forskel på en brugt folkevogn og en letter brugt folkevogn

Citat:og hvad der trækker ned

Men når jeg ser på din så syns jeg jo at alle punkter her er opfyldt

Men du har ret i at Patina er nok lidt svært at diskuterer - men jeg arbejder selv med salg så - jeg er helt med Icon_e_biggrin

klart vi er lige gode venner jeg bære ikke nag eller er nærtagende og bliver da spændende med en Patina diskusion med snogge i sthlm
jeg er klar - for jeg kan også li patina
Mif Skrev:seamus : nej - ved at kigge lidt efter en - samt fået tilbudt en seamaster
gør vel ikke at jeg har forstand på priser -

men det er forhåbentlig ikke et problem at spørger ind til det - uanset hvad - det var et almindeligt spørgsmål som jeg ikke fik svar på -
Kunne jo bare svare prisen er sådan fordi .............

sig til hvis det er mig der er helt galt på den her eller hvad mener du ?

Mif

Mif Skrev:kan kun sige dem jeg har set og den ene jeg er blevet tilbudt var i langt bedre stand ( hvilket ses Sjældent ) og til noget nær sammen pris

Det er dette jeg hentyder til når jeg sige at du åbenbart har forstand på prisen i og med du har set flere og tilmed fået tilbudt en.

Til at begynde med så det bare ud til at du, uden at kende til niveauet, syntes at prisen var for højt sat.

Mere er der ikke i det.

Thomas
Mif Skrev:
Citat:Priser diskuteres kun når nogen skriver dem i forummet
Hvilket så rent faktisk var det der blev gjort

Citat:og hvad der trækker ned

Men når jeg ser på din så syns jeg jo at alle punkter her er opfyldt
Du blander citater lidt - de øverste er min udtalelse - ikke Bauns - resten er citater fra Bauns indlæg - det gør det svært at forholde sig til citat kommentarer hvis ikke man kender forbindelsen til citatet

Det sidste af Bauns citater var jo netop de punkter som Baun mente trak ned - så det er jo ikke så mærkeligt hvis du synes alle punkter er opfyldt på Bauns ur vel???

Baun viste hvad der trak op og ned hvis man ser hans indlæg - for at vi andre kunne forstå hvad han tænkte - og det synes jeg han gjorde neutralt og fint.

Jeg har svært ved at prisvurdere de der semaster 120 sport - der er for få i omløb til jeg kan gøre det ordentligt - Baun kan givet bedre vil jeg mene

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Nå så er jeg jo nødt til lige at klargøre - jeg skrev udelukkende om hvad der trak op og ned på min - så ja det passer på min - også det der trækker op og det der trækker ned.

Og når jeg spørger om du er istand til at vurdere standen på de to ure, hvor du kun har haft højest den ene i hånden - er det fordi - det er jeg ikke sikker på at jeg selv er, så du behøver ikke være fornærmet.

Hvis nogen havde sendt mig billeder af uret og bedt mig vurdere det ville jeg formentlig have afstået at komme med en vurdering - blot sagt hvad der trækker op og hvad der trækker ned!

Jeg kunne ikke engang vurdere mellen de 5-10 stykker jeg havde i hånden og under lup i Hamburg - er viserne skiftet - er kransen skiftet for 5-10 år siden, er den flot poleret eller slet ikke poleret osv. jeg synes det er svært!

Men man kan jo altid vurdere hvad man selv vil give - hvilket ikke nødvendigvis er en korrekt vurdering af en rimelig handelspris.

vh Baun

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)