Indkøbspris på mærkeure?
Uha uha - dette er et "farligt" spørgsmål. Og hvis nogen rent faktisk ved besked er jeg bange for at jeg, og mange andre, vil få lidt ondt i hjertet.

Er bare nysgerrig, da jeg rent faktisk INTET aner om dette.

Lad os tage et eksempel på et ur som koster 30.000kr hos fx. Klarlund. Det kan være alt fra Rolex, Panerai til Omega osv osv.

Hvor meget giver Klarlund for sådan et ur i indkøbspris, og hvor meget koster det at producere?

Jeg ved der ikke kan gives præcise konkrete svar, men procentsatser kunne også være sjovt at høre.

Tør vi? Icon_e_wink
Svar
Meget meget spændene spørgsmål som nok kan få folk op af sofaen
personlig tror jeg at et ur til en markedspris på 30k
koster ca 15k indkøb.

Men det er et gæt
Svar
jacob jensen Skrev:Meget meget spændene spørgsmål som nok kan få folk op af sofaen
koster ca 15k indkøb.

Men det er et gæt

Det er nok skudt meget forbi, nok nærmere 30% avance....
Svar
Tukjær Skrev:
jacob jensen Skrev:Meget meget spændene spørgsmål som nok kan få folk op af sofaen
koster ca 15k indkøb.

Men det er et gæt

Det er jo svært at sige, men da grey marked sælger ofte sælger ure 25-33% under "vejl.udsalgspris", så tror jeg mere på 40%.
MEN husk at ud af deres avance, har de mange udgifter som grey marked sælgerne ikke har.
Og personlig og engageret service koster jo Icon_cool
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
HG Skrev:
Tukjær Skrev:
koster ca 15k indkøb.

Men det er et gæt

Det er jo svært at sige, men da grey marked sælger ofte sælger ure 25-33% under "vejl.udsalgspris", så tror jeg mere på 40%.
MEN husk at ud af deres avance, har de mange udgifter som grey marked sælgerne ikke har.

Ja, så skulle man være ur sælger..... Vi arbejder med en avance på 12% i snit Icon_e_surprised Og kunderne kan alligevel ikke forstå at de ikke kan få rabat Icon_e_surprised Icon_e_surprised
Svar
Tukjær Skrev:
HG Skrev:
Tukjær Skrev:
koster ca 15k indkøb.

Men det er et gæt

Ja, så skulle man være ur sælger..... Vi arbejder med en avance på 12% i snit Icon_e_surprised Og kunderne kan alligevel ikke forstå at de ikke kan få rabat Icon_e_surprised Icon_e_surprised
Ja det husker jeg godt. en PC med under 10% i avance og så spørgen kunden: Hvad skal jeg så give?? Icon_cool Icon_cool
Næh i gamle dage Icon_cool det var tider især når man solgte højttalere Icon_cool
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Svar
En af mine aller nærmeste kammerater arbejder som chefens højre
hånd i en stor sportsbutik kæde,han siger at de har 100%
avance på deres vare når de lander som helt nye i butikken Icon_rolleyes Icon_question
Svar
Et ur til eks. de 30.000 kan man starte med at trække momsen fra, man kommer så ned på 24.000 dkr. avancen ligger ofte mellem 40-50 %.

Så et realistisk bud på indkøbsprisen på uret til 30.000 er mellem 12.000 og 14.400.

Men husk på at forhandleren kan ikke gøre noget ved momsen, og den resterende avance går bl.a. til lager, service, husleje, personale omkostninger, markedsføring o.a. så trods alt ingen guldgrubbe. Icon_cool
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
jacob jensen Skrev:En af mine aller nærmeste kammerater arbejder som chefens højre
hånd i en stor sportsbutik kæde,han siger at de har 100%
avance på deres vare når de lander som helt nye i butikken Icon_rolleyes Icon_question
Det er der også tøj butikker der har, MEN så skal man lige tænke på at når de ikke får det solgt er "tilbuddet de giver" for egen regning.
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Svar
Jeg fristes til at spørge; hvorfor er det her egentlig interessant?

Det første jeg lærte på handelsskolen var at ens omergningsfaktorer og ens sexliv er noget man ikke diskuterer offentligt.

Alle detailbutikker, navnlig tøjbutikker har høje avancer. Det skyldes primært følgende faktorer:

1. Stort varelager som skal financieres (det er dyrt i renter), uden et stort varelager falder kunderne hurtigt fra grundet manglende udvalg/manglende størrelser
2. Store butikslokaler som skal financieres, nanvlig for tøjbutikker er beliggenhed alt og et butikslokale som ligger "et godt sted" koster en formue at købe/leje

Jeg arbejder selv detail, jeg kender omregningsfaktorene - men jeg kender også den reelle procentuelle avance når alle udgifter er trukket fra.

Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)