Hjælp!! Vurdering af Vintage Rolex
Hej.
Er der nogen som tør at give et fingerpej? Jeg står og har mulighed for at få fat i en ældre 5513 fra 1974. Uret er umiddelbart i meget flot stand, har plexiglas og skarpe kanter. Uret ser ud til at have fået en polering og lænken ser fin ud. Skiven er original og har den flottese gule patina. Nu det vigtigste..... Modellen er "meters/feet" 200/660!
Visere ser rigtig fine ud.
Hvad må dette ur koste uden papirer, med boks???
Mange hilsner
Philip
Svar
Hej Philip,

Hvad er serienummeret på uret ... 1974 og "meters first" lyder umiddelbart forkert i mine øre!?! Icon_e_confused Kan du ikke smide et par billeder af den?

Mvh
Icon_e_biggrin leJ
Svar
İmage

Har desværre alle de andre på en anden computer

VH

Philip
Svar
Er ved at undersøge om jeg kan få serienummer udleveret.
..... Spændende!
Philip
Svar
Hvis serie nr. viser sig at være passende for en 1974 produktion, så er meters first skiven da helt forkert. Højeste accepterede serie nummer for en meeters first er ca 2.5 mil. Det betyder at du skal ud og jage en ny feet first skive, hvilket udover at koste dig ca. 5k +- afhængig af stand, også kan tage lidt tid. Og når du så finder en er det ikke sikkert at den matcher i patina til de visere der er påmonteret på nu. Jeg ville springe over..
Svar
Iøvrigt ligner det også et luminova lynette indlæg, hvilket betyder du også skal have fat i et med tritium. Det er vel 2,5-3K oveni..
Svar
Tak for hurtige svar. Glæder mig til at høre serienummeret!
Philip
Svar
Hej Philip.

Jeg vil gætte på omkring de 28-30k uden at have set bedre billeder.
En "korrekt" skive vil ikke være en mer udgift for dig idet din "meters first" ved salg absolut bør indbringe det du skal give for en "feet first". Tritium perle skal du betale ekstra for.

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Hej Klaus, min gamle ven Icon_e_biggrin

Hvis makkeren finder på at oplyse mig om serienummer... ved du så hvilken årgang at den skal have for at være født med meters first? Kan man et eller andet sted finde en liste over serienumre, årgange osv?

Vi snakkes!

Hilsen
Philip
Svar
Hej Philip Icon_e_biggrin
Jeg kan det ikke lige i hovedet og skal nok checke når jeg kommer hjem men skift fra meters til feet first skete omkring 1970/1971.
Jeg sender dig en mail med et link til serienumre/årgang.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)