Fortis B-42 Marinemaster (Update)
#11
Ser fint ud. Du kan se den rigtige lænke her,

İmage
İmage
İmage
İmage

Uret er solgt til en gut i Aalborg som ikke helt forstod at han skulle betale for fragten, så de penge har jeg stadig til gode Icon_evil

Han mente også at uret var falskt Icon_evil Icon_twisted

Oven i det er det også det eneste ur som jeg har fortrudt jeg har solgt Icon_cry (men det er der jo råd for Icon_e_wink )

Men det er også min eneste dårlige salgs oplevelse......
Svar
#12
Øv, den ser nu en del mere lækker ud end den jeg har, men jeg fik den til en lav pris, så det går lige denne gang, men falder jeg over den rigtige, kunne jeg nu godt finde på at tage den under mine vinger hehe
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
#13
Jeg synes ure ser fint ud med den du har sat på, Nopanic.

Kan I fortælle, hvorfra den flyver-inspirerede 12-markering stammer fra ? ... hvis der altså er en historie til ... Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
#14
Joepete Skrev:Jeg synes ure ser fint ud med den du har sat på, Nopanic.

Kan I fortælle, hvorfra den flyver-inspirerede 12-markering stammer fra ? ... hvis der altså er en historie til ... Icon_e_wink
Fortis er om man vil en pendent til Omega Speedmaster i den forståelse af det var brugt (som Strela) i russisk astronaut tjeneste
Cosmonauts Chronographen med Lemania 5100 movement og før det mener jeg den "Stratoliner chronograph" eller noget i den stil
Inden da var fortis allerede kendt som "flyverur" - og udviklede en del sammen med universitetet i Düsseldorf - og havde jo også deres B42 model - så Fortis er vel basalt set en Flyverur - Utroligt godt set i øvrigt med den markering
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#15
JA det er egentlig sjovt at den opfattes som en diver nogen gange, men den er vil i bund og grund en flyver, som du skriver John.

Står jo også i bunden af den "Cosmonauts". Men så er der jo lige Marinemasteren, mon det er for at kunne sælge den som dykkerur at man har kaldt en udgave af uret det? I bund og grund er det vel 100% samme ur med eller uden "Marinemaster" på skiven?
Svar
#16
Speedy Skrev:JA det er egentlig sjovt at den opfattes som en diver nogen gange, men den er vil i bund og grund en flyver, som du skriver John.

Står jo også i bunden af den "Cosmonauts". Men så er der jo lige Marinemasteren, mon det er for at kunne sælge den som dykkerur at man har kaldt en udgave af uret det? I bund og grund er det vel 100% samme ur med eller uden "Marinemaster" på skiven?
Ja det tror jeg da - deres historie ligger helt klart på flyver-ur siden - og jeg kan ikke se andet væsentlig forskel på marinemaster i øvrigt end man vil vise den kan tåle vand?
Det må vel i øvrigt være et af de ure som giver "smæk for skillingen" helt generelt - og den er flot både med sort og hvid skive - selvom jeg personligt bedre kan lide at visere er helt fyldt med noget (helst tritium) frem for skeleterede eller delvis skelet - flotte er de bestemt
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)