26-09-2008, 08:21 AM
Baun Skrev:Rolex er verdens mest kendte luksusur, men at kalde det alle ures moder - nix!
Hørt!
|
Favorit mærke
|
|
26-09-2008, 08:21 AM
Baun Skrev:Rolex er verdens mest kendte luksusur, men at kalde det alle ures moder - nix! Hørt!
26-09-2008, 08:25 AM
jacob jensen Skrev:Enig i at Rolex kan siges at have en hvis vægt i urhistorien Jeg tænkte nu fra nyt når jeg siger billigst inhouse - men JLC rykker absolut. Et andet mærke som jeg er vild med er GP. Her får man også meget brugt ur for pengene. Og ikke mindst fuld inhouse. Jeg har haft et men det sad bare ikke godt på min arm. Men det rykker hver gang der er et tilsalg her på sitet.
26-09-2008, 08:28 AM
Morten G. Skrev:Hvis vi endelig skal arbejde med, hvem der lavede et banebrydende arbejde, må det bl.a. være mærker som Breguet og Patek Philippe. Disse får Rolex og andre ure til at fremstå som apendix i horlogiens verdenshistorie. Deres tekniske landevindinger lagde grunden for, at Rolex kunne starte som firma for 100 år siden. Du mener nok urmageren Breguet, han har været en vital del af udviklingen af det mekaniske ur, mærket er (så vidt jeg ved) først en senere addition Selvom de også har lavet nogle dejlige ting, i den gamle mesters ånd.
26-09-2008, 08:33 AM
RunesS Skrev:Morten G. Skrev:Hvis vi endelig skal arbejde med, hvem der lavede et banebrydende arbejde, må det bl.a. være mærker som Breguet og Patek Philippe. Disse får Rolex og andre ure til at fremstå som apendix i horlogiens verdenshistorie. Deres tekniske landevindinger lagde grunden for, at Rolex kunne starte som firma for 100 år siden. Ja nemlig urmageren Breguet - verden var jo ikke begavet med så mange "brands" på det tidspunkt.
26-09-2008, 09:10 AM
Morten G. Skrev:RunesS Skrev:Morten G. Skrev:Hvis vi endelig skal arbejde med, hvem der lavede et banebrydende arbejde, må det bl.a. være mærker som Breguet og Patek Philippe. Disse får Rolex og andre ure til at fremstå som apendix i horlogiens verdenshistorie. Deres tekniske landevindinger lagde grunden for, at Rolex kunne starte som firma for 100 år siden. Gudske tak og lov for det!
26-09-2008, 09:12 AM
RunesS Skrev:Morten G. Skrev:RunesS Skrev:Morten G. Skrev:Hvis vi endelig skal arbejde med, hvem der lavede et banebrydende arbejde, må det bl.a. være mærker som Breguet og Patek Philippe. Disse får Rolex og andre ure til at fremstå som apendix i horlogiens verdenshistorie. Deres tekniske landevindinger lagde grunden for, at Rolex kunne starte som firma for 100 år siden. Men det må ha været kedeligt at kigge på urmagerens vindue dengang...
26-09-2008, 10:27 AM
jacob jensen Skrev:Men det billigeste in-house må være JLC hvis brugt tæller med Brugte Rolex er nu stadig billigere end JLC, men idet JLC taber mere værdi i forhold til nyprisen, er vi enige om at man måske får forholdsvis mere ur for pengene når man køber brugt JLC end Rolex. Taler vi nye ure menere jeg ca. value for money er på samme niveau når vi sammenligner Rolex og JLC. Et JLC har et højere niveau men koster også mere en Rolex. Jeg vil dog mene at Rolex cal. 4130 som ligger i Daytona´en er fuldt på højde med JLC Chrono cal. 751. Men cal. 4130 er så sandelig også Rolex klart flotteste værk set med horologiske briller. Religionskrigen mellem Omega og Rolex holder jeg mig fra at kommentere. Begge har haft enorm betydning. Længere er den vist ikke... /Mads
26-09-2008, 11:16 AM
Syntes ikke AP er noget at råbe hurra for designmæssigt....overhovedet. Der et PT et til salg på et andet dansk urforum til 715K.....Jeg ville hellere ha min PAM hvis det kun var for designet.... Det handler jo i sidste ende om hvilket ur der "taler" til én.... Men altså jeg kunne da godt tage en AP til 715K hvis jeg fik den kastet i nakken, men jeg havde solgt den og købt Panerai, IWC og JLC for hele pisset.
26-09-2008, 01:13 PM
Mads Gjødesen Skrev:Den stikker jeg med brugte Omega og Eterna fra 60erne - der kan du få in-house der vil noget til få tusinde kroner - (nå de tæller nok ikke med hvis de er under 38 mm erkender jegjacob jensen Skrev:Men det billigeste in-house må være JLC hvis brugt tæller med vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
26-09-2008, 01:34 PM
hannover_dk Skrev:Mads Gjødesen Skrev:Den stikker jeg med brugte Omega og Eterna fra 60erne - der kan du få in-house der vil noget til få tusinde kroner - (nå de tæller nok ikke med hvis de er under 38 mm erkender jegjacob jensen Skrev:Men det billigeste in-house må være JLC hvis brugt tæller med Enig...men her tænkte jeg KUN nyere Rolex vs. JLC. Blander man andre mærker og vintage ind i det bliver det langt mere komplekst /Mads |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|