lommeklods
Det er lidt ud over hvad jeg plejer at købe. men kunne hverken stå for skiven eller standen.
str 50 mm.
Men har nu i lang tid ledt efter et lommur da det hører hjemme i enhver samling.
tikker lystigt derudaf og standen er near nos. med den bagkasse vil jeg tro at de er et af de sene fra 60 ?

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar
Lige et spørgsmål Icon_e_smile
kan man købe urkæder og i så tilfælde hvor ?
Den slidte kæde lever da på ingen måde op til uret Icon_redface
Svar
De fleste urhandlere jeg har besøgt har haft et mindre sortiment af urkæder på lager.

Køb en i massivt stål eller søvl - de forsølvede kæder bliver meget hurtigt grimme. Jeg har selv gået en del med lommeur tidligere - og en billig forsølvet kæde holder sig ikke pæn i mere end et par måneder.

Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
Elbæk Skrev:De fleste urhandlere jeg har besøgt har haft et mindre sortiment af urkæder på lager.

Køb en i massivt stål eller søvl - de forsølvede kæder bliver meget hurtigt grimme. Jeg har selv gået en del med lommeur tidligere - og en billig forsølvet kæde holder sig ikke pæn i mere end et par måneder.

Mvh.

Jakob

mange tak hr det prøver jeg. og holder mig til stål. som også passer til uret
Det er godt nok en nøgen fornemmelse at ikke have noget på armen Icon_e_confused
Men det gør mig nu glad at kigge på uret. smuk og clean skive og uret er utroligt tungt.
Svar
Ebay.de _ Uhrenketten - masser af dem - men ikke altid lige pæne - så ny i stål fra urhandler er nok god ide.

Må vi se maskinen der får det til at tikke?

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Ebay.de _ Uhrenketten - masser af dem - men ikke altid lige pæne - så ny i stål fra urhandler er nok god ide.

Må vi se maskinen der får det til at tikke?

vh

Hej tak for tippet.
Prøved at pollere lidt på kæden og kvaliteten er åbenbart bedre end jeg først antog må være stål. masser af kraft i fjeder og hasp
det hjalp en del og jeg tror jeg beholder den på.
Længden passe mig også rigtigt fint. ret kort 25cm med låse
Originalitet er en af mine kæpheste Icon_e_wink

Jeg har desværre det princip at jeg aldrig åbner et sundt ur.
pakninger der er møre men funker endnu kan finde ind i værket mm.

Finder jeg ud af at det alligevel skal reguleres skal jeg nok åbne og tage et skud.
eller jeg bare bliver så nysgerrig at jeg afviger fra mit princip Icon_e_wink

Jeg drejede ikke engang en kvart omgang på kronen i foretningen før det begydte at tikke..
Godt tegn Icon_e_smile
pris 120kr.
superkøb men fjolserne havde også sat et stort prismærke på glasset. det skal nok sælge godt?

jeg vil se om jeg kan finde eller fuske en af de små læder beskyttelseshylstre til dem. så jeg ikke skader det
Svar
Det er da super flot det ur.
Og i rigtig flot stand ser det ud til.

Ku selv godt finde på at samle på ure, hvis jeg ikk havde den holdning at jeg kun køber ure jeg ved jeg vil gå med.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
DJmon Skrev:Men har nu i lang tid ledt efter et lommur da det hører hjemme i enhver samling.

Hvor er det godt at se, at der er andre, der også ser lidt på lommeure. Man kan ofte finde dem relativt billigt - selv i guld - på diverse online auktioner.

Dette her bruger jeg af og til:

İmage

Nopanic Skrev:[ville måske også] hvis jeg ikk havde den holdning at jeg kun køber ure jeg ved jeg vil gå med

Hvis du bare engang i mellem går med jakkesæt med vest kan du sagtens bruge et lommeur!

/Bjørn.
Svar
Ja det er rigtig, men nu er det sådan et jeg ikk en gang ejer en vest hehe

Men jeg har da et lommeur.
İmage
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
Jeg skal helt klart på jagt i arvesølvet og gravet sådan en bandit frem Icon_e_smile
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)