Revue-Sport Royal
#1
Jeg vil på forhånd gerne beklage billedkvaliteten, jeg har endnu ikke fået sat et ordentligt "photo-lab" op i den nye lejlighed.

Men jeg er nødt til at vise mit seneste køb fra Speedy:


İmage

En Revue-Sport Royal fra starten af 40'erne. Hele 35 mm. i diameter uden krone, et stort ur fra tiden Icon_e_smile


İmage

İmage

Her med den Maratac two-piece zulu strap jeg har sat på. Bemærk hvor godt at skiven og remmen matcher.


İmage

Her er billede af det kraftigt domede originale glas.


Det er virkelig et smukt ur. Skivens patina er diskret og karakterfuld, luminossen i top-stand, kassen (og glasset) skal poleres - det originale domede glas sætter bare prikken over i'et. Det vinder en smule mere tid end praktisk er, men det kan man sikkert justere sig ud af.

Jeg har efterhånden en del Revuer:


İmage

To Revue Exclusive fra slutningen af 40'erne eller starten af 50'erne.


İmage

En re-edition Revue 30's Sport og en Revue Sport fra 40'erne.


Ingen af dem, ud over re-editionen selvfølgelig, er i så god stand som Royal'en. Så de får nok lov til at fremstå i den tilstand de er i - men Royal'en regner jeg med at få sat i stand. Jeg håber bare at glasset er tykt nok til at man kan polere ridserne væk.


Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
#2
Flot - herlig vintage - pas lige på det ikke er chrom så du sliber den af

Ja 35 mm er ganske stort for midt 40 erne
tillykke - Ham Speedy har da mange halv sjove ure man ikke nede han havde Icon_e_smile
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#3
Takker - det er det herlige ved vintage; det behøver ikke være noget "stort" mærke for at være noget særligt.

De er allesammen, på nær den originale hvidskivede Sport, helstålskasser. På den hvide Sport er cromen næsten slidt helt af, men da det under ingen omstændgiheder kunne betale sig at sætte den i stand alligevel, så gør det ikke noget.

Det skal siges at urene ikke er fra Speedys egen samling, det er nogen han har fundet og købt for mig på e-Bay. Hvilket jeg er meget taknemmelig for Icon_e_smile

Fordelen ved Revue er at de kan købes for meget rimelige penge - og værkerne er ofte af en ret god kvalitet, ulempen er at kasserne ikke er særlig tætte, så de er meget ofte vandskadede.


Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
#4
Tak for billederne. Lidt anderledes vintage, end det jeg plejer at se.
De venligste hilsner, John
Svar
#5
Hej Jakob,

Jeg er glad for at se at den hvide Revue Sport har fået et godt hjem sammen med ligesindede Icon_e_smile Kassen var godtnok "overpoleret" eller født messing, men mekanisk er uret jo iorden, og kan sagtens bruges. Ellers spændende at se nogle Revue'r fra samme årgang. Har fundet lidt mere som du måske kan bruge, dog ikke Revue, skal lige have taget nogle billeder. Tak for din tålmodighed Icon_e_smile
---
Tommy
Svar
#6
Hej Tommy, det lyder spændende. Jeg glæder mig til at se hvad du har fundet Icon_e_smile


Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: