IWC vs. Panerai
Ved ikke lige hvordan man stensikkert fastslår at urene er prissat FOR højt men ikke det afhænger hvad man er til Icon_rolleyes

Men JLC MCM er udgået og kan altså kun købes brugt til 30-35k
ellers er det jo et spørgsmål om hvor tungt vidresalg spørgsmålet
vægter for en .

Og så er vi jo tilbage til en snak som vi har taget før herinde

Køber man de ure man vil have og ikke tænker på vidresalg
eller prøver man at ramme begge dele og måske ikke får HELT den
model man aller helst ville købe
Svar
Videresalgs værdien og kun sjov for 2 ure man HELT ligegerne vil have. Hvis man hellere vil have IWC eller JLC end Panarei er videresalgsværdien for Panarei helt ligegyldig i mine øjne. Man kan ikke rende rundt med et ur der kan videresælges godt medes man i virkeligheden ville ha et andet
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
jacob jensen Skrev:Jeg har været over mange mærker også Panerai,men da jeg læste om
JLC,så deres modeler og hvad de har betydet for mange andre mærker
også de højt profileret som AP,VC og PP ja så var jeg bare solgt.

JLC betydning for PP er stærkt begrænset og slet ikke i samme grad som deres betydning for feks. AP. Det skal dog lige nævnes at AP tidligere har været stor aktionær i JLC og derfor naturligvis benyttede sig af deres ebauche. Både AP og VC er i dag ved at udfase JLC værker for at bruge in-house.

Enig i at Memovox´en er et lækkert ur. Måske lidt for dressy til at kalde det er diver, men stadig en fin allrounder og bestemt pengene værd.

Jeg kunne nu ikke drømme om at købe det fra nyt da det netop taber ca. 40 % idet du forlader butikken. Men køber du brugt taber du ikke nødvendigvis på det.

Panerai holder prisen klart bedst af de tre hvis du ellers holder dig fra de eksotiske modeller med begrænset publikum.

Men prøv da urene på armen. Så bliver du med garanti meget klogere.

/Mads
Svar
Tak for de mange svar!
Er blevet en del klogere... dog ikke på hvilke ur det skal blive Icon_e_surprised

Som nævnt før, er det ikke et ur, der skal købes i morgen... havde blot lyst til at dele lidt tanker med jer.

Jeg tænker videre... og ja, Mads, får prøvet urene.

AW
Svar
JLC MCM er i mine øjne også en diver da den har drejekrans
dog er den kun til 100m som jo ikke er det vilde for en diver.

Men ellers enig den er KLART til dress (mit skal heller aldrig i vandet)
men det er i mine øjene (igen) en af de smukkeste kombi. af
diver/dress på marked

JLCs polaris kunne også bruges men sådan en juvel har jeg desværre
ikke råd til Icon_cry Icon_cool
Svar
Hej

I mine øjne er Panerai det mærke der tager stikket hjem for alt for høj prissætning, da de tager over 20000 kroner for et ur med ETA Unitas 6497, men det er da godt nok det ur der holder prisen bedst brugt. Icon_rolleyes

MVH Peter
Svar
Ud fra hvad jeg kan læse mig til så har JLC betydning for PP været rimelig stor.

JLC leveret værker til PP til engang op i 80erne og PP værker skulle
stadigvæk den dag i dag være bygget på den ekspertise de fik fra JLC Icon_question

Helt kort kan man vel godt sige at JLC ihvertfald har betydet mere for PP
end PP har betydet for JLC

Intet af detter er sagt for at rakke PP ned for det er helt klart et super
mærke fra toppen af kransekagen Icon_cool
(i min personlige top 5 Icon_cool )

JLC betydning for PP bliver jo nok heller ikke mindre (i mine øjne altså)
af at man er glad for JLC Icon_rolleyes Icon_cool og man måske personlig syntes at mærket er undervuderet.

Helt enig med peter i at Panerai tager prisen for at være prissat for højt men selvfølgelig urene koster det kunderne vil give Icon_cool
(og Panerai mangler jo ikke kunder Icon_e_biggrin )

Personlig mener jeg at Hvis man køber et JLC fra nyt uden at tænke på gensalg (tror ikke man JLC kunder gør det)så giver mærket høj value.

Brugt er valuen selvfølgelig højere fordi mærket ikke er så eftertraget
så der ryger en ordenlig luns af værdien når man forlader butikken
(godt for os som må købe brugt Icon_e_wink )

Men mærket ligger i den gode ende(over Panerai for eks.)
har historien/tenikken på plads så køber man for at beholde så for man altså også noget for pengene
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)