IWC vs. Panerai
Hej,

Jeg går med overvejelser om at føje et ur til min beskedne samling.
Jeg har set på mange forskellige ure heriblandt IWC, Panerai og JLC. JLC er desværre i den dyre ende og må vente lidt endnu. Jeg har set lidt på et Panerai Luminor Power Reserve. Kan ikke helt finde ud af om det skal være 44mm eller 40mm. Derudover ser jeg også lidt på IWC Aquatimer Chrono. Jeg tror, det skal være stål versionen da den er lidt mere alsidig sammenlignet med titanium modellen, der er rigtig lækker, men dog er et ur, jeg tror man kan blive træt af i længden?
Det er selvfølgelig to forskellige ure med hver deres charme. Panerai's power reserve tiltaler mig en del. Jeg har på den anden side altid ønsket mig et IWC. Jeg er i tvivl om hvorvidt, der er stor forskel kvalitetsmæssigt? Panerai er faktisk en smule dyrere end IWC.
Kom gerne med jeres kommentarer.

Tak

AW
Svar
SKULLE jeg vælge blev det klart IWCeren det er et rigtig flot ur i super
kvalitet hvorimod Panerai ikke siger mig noget.

Men stod jeg i dit valg og den JLCer rumlede i hovedet havde jeg ventede
og klemt lidt flere mønter sammen og købt et JLC.

Jeg har selv lige købt et JLC og uden at jeg skal rive mig HELT med
(for jeg er helt skudt i mærket)så er det altså REN 1.klasse. Icon_cool Icon_cool

Selvfølgelig er de 2 andre lækkere ure mener bare at det ville være
ærgeligt hvis du købte et af de andre og så stadigvæk går og drømmer
om et JLC Icon_question
Svar
Kvaliteten på IWC og Panerai er ca. den samme på de to ure du har kig på. Begge med modificeret ETA/Valjoux 7750. Så du får nok lidt mere ur for pengene i IWC. MEN Panerai´en er langt lettere at sælge igen hvis du skulle få lyst samtidig med at den holder prisen bedst. Dog kun i 44 mm versionen. Glem 40 mm. Det er for tøserne Icon_e_wink

Jeg ville enten nappe Panerai eller som Jacob skriver vente til du har knapper til et JLC. Nu er jeg også ret glad for designet på Panerai, og det er jo en ret afgørende faktor i valget.

/Mads
Svar
Hej Jacob,

Tak for svaret.
Det er også først for nyligt, at Panerai er kommet med i overvejelserne, men synes nu, at der er et eller andet over det... efter min mening, er IWC's ure også i en klasse for sig selv dog er der også rigtig mange af JLC's ure, der virkelig er flotte. Det er dog mere deres Master Control serie, der virkelig tiltaler mig. Deres dykkerure er rigtig spændende, men der mener jeg, at Panerai og IWC sagtens kan følge med... ud fra min helt egen smag selvfølgelig.
Nu spørger jeg af ren interesse... hvilke JLC har du investeret i?

AW
Svar
Hej AW selvfølgelig er det et spørgsmål hvordan man SELV ranglister
urene/mærkerne,for mig er et IWC et fedt mærke som jeg klart hellere ville eje (især deres divere) end Panerai som er alt for meget hollywood
for mig.

For mig er det et klart krav at et ur i denne prisklasse SKAL være
in-house,der mener jeg personligt at Panerai halter lidt og så er deres design heller ikke lige mig.

Personligt mener jeg (og jeg er farvet indrømmet Icon_e_biggrin )at JLC klart
sætter begge mærker til vægs,selvom IWC bestemt lev.kvalitet
for mønterne

Jeg har selv købt et JLC master compressor memovox som for mig
er drømmeuret og jo faktisk også er en diver som de 2 dit valg
stod imellem Icon_e_biggrin
Svar
Det må jeg dog også medgive... master compressor memovox er et utrolig lækkert ur. Men også i en anden prisklasse end IWC og Panerai, så vidt jeg husker. In-house værker er da også klart at foretrække, men hverken det IWC eller Panerai, jeg kigger på har det.
Nu er der lidt tid til, jeg skal købe det meget omtalte ur... så der er rig lejlighed til at spekulere Icon_e_smile

Adam
Svar
Det er altid godt at have lidt tid og tænke over det Icon_cool

Jeg har været over mange mærker også Panerai,men da jeg læste om
JLC,så deres modeler og hvad de har betydet for mange andre mærker
også de højt profileret som AP,VC og PP ja så var jeg bare solgt.

Master compressor serien kan købes brugt fra ca 30k
det mener jeg faktisk er meget højt value for pengene

Er det ikke tæt på dem du kigger eller kigger du kun på nyt.

Det skal dog siges at JLC ikke er det mærke der holder prisen bedst
(personlig er jeg ligeglad for jeg skal aldrig sælge)

Men f.eks memovoxen er udgået nu og den har potentiale til at blive en klassiker,så det bliver lidt spændene at følge. Icon_cool
Svar
Jeg er helt enig, JLC er enestående på mange punkter.
Jeg vil helt klart helst købe et helt nyt ur, selvom det selvfølgelig er en smule dyrere... men der er nu noget specielt over et nyt ur fremfor et ur, der har været ejet af en anden.
Jeg køber også mine ure for at beholde dem og gå med dem så meget det er muligt... men det er da klart, at det kun kan være en fordel hvis det også er let at sælge igen.
Der må lidt tid til at tænke over tingene Icon_e_smile
Tak for de mange input.

AW
Svar
Hej AW

Flere gode bud, men en model skal du holde dig langt fra og det er Panerai i 40 millimeter, de er nærmest umulige at komme af med igen, men det fedeste af de nævnte ure er klart JLC Master Compressor Memovox, jeg har selv ejet en men desværre solgt den, for det er nok det fedeste ur jeg har ejet. Icon_e_biggrin

MVH Peter
Svar
AW Skrev:Jeg er helt enig, JLC er enestående på mange punkter.
Jeg vil helt klart helst købe et helt nyt ur, selvom det selvfølgelig er en smule dyrere... men der er nu noget specielt over et nyt ur fremfor et ur, der har været ejet af en anden.
Jeg køber også mine ure for at beholde dem og gå med dem så meget det er muligt... men det er da klart, at det kun kan være en fordel hvis det også er let at sælge igen.
Der må lidt tid til at tænke over tingene Icon_e_smile
Tak for de mange input.

AW

Hvis du agter at købe uret fra nyt og fra forhandler, så hold dig væk fra IWC og JlC men tag Panerai i stedet for ... hvorfor Icon_question - fordi IWC og JlC er prissat for højt og ta'r en ordentligt dyk når du forlader forretningen!! Panerai holder derimod prisen meget bedre! Eksempel .. et nyt IWC Ingenieur koster ca 45k mens et lettere brugt koster max 30k!! Et nyt JlC Memovox koster ca. 55k og et letteret brugt ca. 30-35k. Et nyt PAM111 ca. 27k. og et lettere brugt ca. 22-23k.

Mvh
Icon_e_biggrin leJ
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)