Mads Gjødesen Skrev:Og I pædagoger brokker jer over lønnen... 
Tror det er en "professionel" atitude, der findes indenfor mange fag.
Husker endnu et interview, som Hans Bishoff havde med landbrugsrådets daværende præsident.
Anledningen var en rekordhøst, den bedste i 30 år.
Bishoff spurgte: "Er det nu ikke vanskeligt, at fastholde pessimismen efter sådan en høst?"
... og landbrugsrådets præsident vred og vendte sig, som en orm på krogen.
Men pludseligt så man et forklarelsens lys i hans øjne, og han svarede:
"Njaeh, njoeh... men med så store mængder korn, falder markedsprisen jo"
... et sandt mesterstykke i (selv på den lyseste baggrund), at bevare pessimismen
Mads Gjødesen Skrev:Mine erfaringer siger mig nu, at det nærmere er prioritering end indkomst, der begrænser det økonomiske omfang af samlingen.
Jeg har set masser af "almindelige" mennesker med både fine og dyre samlinger.
Tiden er jo også en afgørende faktor. Har man samlet i 20 år er det jo ikke det store problem at have samlet 15-20 dyre ure.
Noget andet hvis de er samlet over 1-2 år.
Mange herinde er nye samlere med under 1-3 år på bagen og dermed er samlingen også (økonomisk) begrænset.
/Mads
Som selvstændig erhvervsdrivende kan jeg ikke deltage i "det almindelige klynk over indtjeningen".
... altså lige bortset fra, at skattelovgivningen for erhvervsdrivende ikke pålægger os beskatning;
men i langt højere grad konfiskation af indtjeningen.
På den baggrund er "det med det yderste af neglene", at jeg har et ur budget på ca. 25K om året.
Har nu samlet i ca. 2½ år, og med det budget, prioritering og valget, at lade tiden arbejde for mig, er det blevet til sølle 5 ure.
Nedenfor viser jeg glad og fro "min kollektion af underlige klumper"
Må give Mads ret i betragtningen om prioritering og tid.
Nogle ville med et budget á la mit, have haft 12 ure, mens andre ville have haft 2.
Med venlig hilsen - Geodoc