Problemer med mit planet ocean
Nu var det heller ikk lige en ide jeg ville følge op på, men tak for heads up Icon_e_wink Men det var mere med mit fortis jeg tænkte. men nu vil jeg ikk stjæle denne tråd fra M.A.R.K..
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
Dykker Omega ure plejer ikke at være tætte hvis He ventilen eller kronen er ude. Jeg tror mere at det er He ventilen der har været ude. Kontakt evt. først Omega Danmark og send evt. uret direkte indtil dem. Hvor i landet er du fra og har du uret på højre håndled?
Svar
Jeg har været ude for, på mit 2254.50, at heliumventilen havde "skruet sig løst", uden at jeg havde opdaget det.

På PO sidder heliumventilen jo, så vidt jeg husker, ubeskyttet ligesom på 2254.50, så, hvis den var løs, kunne det måske være årsagen til, at der er trængt fugt ind.

Min oplevelse med heliumventilen på mit eget ur, har i hvert fald gjort, at jeg har vænnet mig til, med jævne mellemrum, at kontrollere om den og kronen er skruet ordentligt i - især, hvis jeg skal have uret i vandet eller lign.
Svar
Der findes flere dykkerure der har begrænset vandtæthed til 20-30 m med kronen ude. Mener Rolex tri-lock krone kan klare noget i den stil.

/Mads
Svar
m.a.r.k Skrev:......opdagede jeg til min store overraskelse at det var dugget helt til på indersiden af glasset, så det slet ikke er muligt at se klokken igennem:-(

Smider lige en bombe!!!.... Er du sikker på at uret er ægte? Icon_e_sad
When you wear a JLC, no one doubts it’s real... When you wear a Rolex, everyone doubts it’s real.
Svar
Tom K. Skrev:
m.a.r.k Skrev:......opdagede jeg til min store overraskelse at det var dugget helt til på indersiden af glasset, så det slet ikke er muligt at se klokken igennem:-(

Smider lige en bombe!!!.... Er du sikker på at uret er ægte? Icon_e_sad

Jah det er jeg ret overbevist om at det er. Ud fra kvaliteten af dømme, kunne jeg ikke forstille mig det var en kopi. Derudover har jeg også alle papirer med til uret osv.
Svar
m.a.r.k Skrev:Derudover har jeg også alle papirer med til uret osv.

Tror da dit ur er ægte, men sjovt som folk tror at lidt papirer øger chancen for at uret er ægte. Papirerne er da det letteste af det hele at kopiere eller at skaffe et sæt originale papirer og smide et fake ur ved Icon_e_confused

Hører det gang på gang fra folk som bruger papirerne som et "originalitetsstempel". Det skal man absolut ikke. Hold fokus på uret...

/Mads
Svar
Hej

Et Omega Seamaster 300 eller Planet Ocean, er også vandtæt, til ganske få meter når kronerne er skruet ud, hvis ikke er uret enten defekt eller fake. Icon_e_surprised

MVH Peter
Svar
peter Skrev:Hej

Et Omega Seamaster 300 eller Planet Ocean, er også vandtæt, til ganske få meter når kronerne er skruet ud, hvis ikke er uret enten defekt eller fake. Icon_e_surprised

MVH Peter
Ja jeg synes også det lød usandsynligt at det skulle tage ølsprøjt ind - så jeg mener ikke de skal prøve at undgå at få det til at være ndtagelse fra garantien på grund af evt. påstånd om ikke helt i-skruede kroner
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:
peter Skrev:Hej

MVH Peter
Ja jeg synes også det lød usandsynligt at det skulle tage ølsprøjt ind - så jeg mener ikke de skal prøve at undgå at få det til at være ndtagelse fra garantien på grund af evt. påstånd om ikke helt i-skruede kroner
vh

Hej

Man kan ikke frasige sig garantien på dykkerure hvor der er kommet vand ind, medmindre at det er skødesløs brug, og det er ølsprøjt ikke.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)