Enten går mine ure ikke rigtigt - eller også gik jorden ikke under alligevel... Jeg havde lovet mig selv, at hvis livet fortsatte efter i dag kl. 9, ville jeg prøve at være mere målrettet i hvilke ure jeg vil samle på.
Jeg har altid været glad for pilot/militærure, og har besluttet at der skal være fokus på disse fremover. Har pt blot 4 ure i denne kategori; 2 x Azimuth, SINN og Tudor. Men på ønskelisten står mange allerede nedskrevet:
• IWC UTC
• Vintage Glycine Airman
• IWV Big Pilot
• Cyma WWII
• WWII Laco B-Uhr (el. Wempe, IWC, Lange...)
• IWC Mk 10
• Omega Speedmaster 321
• Rolex GMT-Master
Forskellige ure i forskellige prisklasser, noget kan erhverves her og nu, andet må vente til pengene er større. Men alle ure jeg synes kunne være interessante og høre hjemme i en pilot/militær-samling.
Men der er jo givet en masse jeg ikke har tænkt på. Og derfor ville jeg gerne høre forslag til ure der kunne indgå i sådan en samling. Jeg hører ligeså gerne om et billigt russisk pilot-Poljot som Herman Görings personlige Lange & Söhne - der skal være plads til ure i alle prisklasser.
Har nogle i øvrigt interessante links til relevante fora mv, så skriv dem endelig.
Glæder mig til at se hvad I kan komme med af forslag!
MVH Lars U
•
Svar: 45
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Av din lista skulle jag nog välja en B-uhr av rimligt märke/modell beroende på vad man kan hitta. Alt Big Pilot. Båda klockorna är fantastiska.
Finns ju även andra fina "pilot" klockor från tex JLC men tyvärr ganska små - annars är ju Longines CAF en riktig höjdarklocka i bra storlek.
27 årig klocknörd - gillar Certina dykare...
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
Lars U Skrev:Enten går mine ure ikke rigtigt - eller også gik jorden ikke under alligevel... Jeg havde lovet mig selv, at hvis livet fortsatte efter i dag kl. 9, ville jeg prøve at være mere målrettet i hvilke ure jeg vil samle på.
Jeg har altid været glad for pilot/militærure, og har besluttet at der skal være fokus på disse fremover. ........ forkortet ............
Men der er jo givet en masse jeg ikke har tænkt på. Og derfor ville jeg gerne høre forslag til ure der kunne indgå i sådan en samling.
Jeg hører ligeså gerne om et billigt russisk pilot-Poljot som Herman Görings personlige Lange & Söhne - der skal være plads til ure i alle prisklasser.
Har nogle i øvrigt interessante links til relevante fora mv, så skriv dem endelig.
Glæder mig til at se hvad I kan komme med af forslag!
MVH Lars U
..... Åndede også lettet op over, at det sorte hul ikke var i dag! (indtil videre må vi nøjes med Skattevæsenet)
et par links, såvel klassisk, som "contemporary"
[url]"http://www.old-omegas.com/pilotline.html">http://www.old-omegas.com/pilotline.html[/url]
[url]"http://watches.ryanrooney.com/X-33/">http://watches.ryanrooney.com/X-33/[/url]
Med venlig hilsen - Geodoc
•
Svar: 427
Tråde: 23
Jeg synes du bl.a. mangler følgende ure i dine overvejelser:
Fortis Flieger Chrono
Breitling Navitimer
Tag Heuer Chronoén fra det tyske militær
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Omega Flightmaster må da være indlysende....
Jammen så har du vel et par gamle Omega Dress oa. du skal af med?
vh baun
•
Så vidt jeg ved er det først om en måned at "faren" er overhængende....
•
Svar: 665
Tråde: 88
Hvad med et Heuer "Bund" 3H? Det er på min pilotliste...
•
Peter V Skrev:Hvad med et Heuer "Bund" 3H? Det er på min pilotliste...
Ja, absolut! Superflot ur - og til at komme i nærheden af for menneskepenge. Desuden med Valjoux-værk, så det er helt klart med på listen, alene en fejl jeg ikke fik det skrevet på.
Også omtalte Breitling AOPA Navitimer skal med - ubetinget.
MVH Lars U
•
Svar: 62
Tråde: 13
Ingen pilot liste uden et vintage Breitling Navitimer (før de blev for kommercielle

) - med Venus 178 værk ...eller måske endda et af de allerførste med Valjoux 72 værk!
/Ild
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Ild Skrev:Ingen pilot liste uden et vintage Breitling Navitimer (før de blev for kommercielle
) - med Venus 178 værk ...eller måske endda et af de allerførste med Valjoux 72 værk!
/Ild
Navis med Valjoux 72 er MEGET sjældne og derfor svine dyre. Umulige at finde og koster vel 3-4 gange et med Venus 178. Man skal være samler for at værdsætte den frem for 178´eren. det er nu et skønt ur og en rigtig klassiker sammen med Omega Speedy pre-moon
Jeg har et Speedy Pre-moon til 15,5 k hvis du er interesseret. dog trænger det til et service... Tjek salgssiden senere i aften.
/Mads
•