Svar: 1,094
Tråde: 196
Modtaget Likes: 143 i 54 svar
Givet Likes: 9
Skal det være en rem?
Sådan en 6138 ser godt ud med et fish-bone bracelet....har du overvejet det?
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Jeg synes Nato remmen er rigtig god til uret. Læder bliver for "pænt", efter min mening, da skiven har lidt patina. Desuden er urkassen super dejlig blank, ligesom de tre "holdere" på Nato remmen er det. Jeg ville gå efter en smal-stribet Nato rem - gerne en med både matchende og ikke matchende farver - på den måde rammer man aldrig ved siden af en sub-dial, som kan være virkelig svær at ramme. Rammer man ikke farven helt præcist, så er det altså en kikser, som kan flimre det samlede æstetiske udtryk ... Dog synes jeg også chrono remmene kan gå - de er tilpas rå.
De venligste hilsner, John
•
Svar: 24
Tråde: 7
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hei,
De siste par år har jeg utelukkende benyttet klokkeremmer fra Julian Kampmann i München.
Remmene er russiske, men er de mest behagelige jeg noen gang har brukt. De er også meget motstandsdyktige mot svette og annen fuktighet.
Jeg har tre eller fire ur på sådanne remmer - deriblant en Seiko 5. Disse remmene har også samme type lås som finnes på Seiko's originale lenker.
Klokken på billedet er en Buran Siberian Ice - på rem fra Julian Kampmann.
Se på Julian Kampmann's side på Internett - <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.poljot24.de">www.poljot24.de</a><!-- w -->
Remmene jeg benytter har artikkel nummer 9020. De finnes ikke i 19 mm, men jeg benytter 20 mm til min Seiko 5 uten problemer.
mvh,
Gringo.
•
Svar: 742
Tråde: 27
Claus_K Skrev:Seamus Skrev:Hvad kan/skal jeg smide på denne?
Thomas
Jeg ville nok hoppe på en såkaldt "Racing" rem.
Nedenstående er fra 'Squinky': (http://forums.timezone.com/index.php?t=t...4036&rid=0)

1 og 2, 9 og 10 ser meget interessante ud, jeg havde slet ikke overvejet racingstraps, men kan da godt se sammenhængen.
Tak
Thomas
•
Svar: 742
Tråde: 27
Loncar Skrev:Skal det være en rem?
Sådan en 6138 ser godt ud med et fish-bone bracelet....har du overvejet det?
Ja et fish-bone ville være kanon, jeg er jo mest til lænker, men en sådan er nok halvsvær at finde og så i 19mm?
Thomas
•
Svar: 1,515
Tråde: 96
Modtaget Likes: 8 i 5 svar
Seamus Skrev:1 og 2, 9 og 10 ser meget interessante ud, jeg havde slet ikke overvejet racingstraps, men kan da godt se sammenhængen.
Tak
Thomas
Jep - jeg havde selv hoppet på en 2'er tror jeg
Hygge
C
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Selv om chrono remmen er læder og rå, så check lige rem nr. 4. Det er en god pris, original producent og så matcher det urets patina, skive og urkasse super godt ... efter min mening ... men hvad ved jeg

Du kan jo altid nappe den som ekstra rem

Det er lige før jeg giver, hvis ikke den er god til ...
De venligste hilsner, John
•