bogen moon watch...
jeg har læst et sted på nettet at der er lavet en bog om de forskellige måneure...
jeg kan bare ikke huske hvor Icon_redface
er der nogle som kende et sted, hvor jeg kan købe den.. eller er der måske en som har den herhjemme, som vil låne den ud??

hvor mange forskelige måneure er der??

kender til snoopy, Speedmaster Professional,Speedmaster Moon Phase, From Moon to Mars
Er der andre som man kan kalde for måneuret???
Svar
Hej TC.
"The Moon Watch" og "A Time Capsule" kunne kun fås gennem Omegas forhandlere. De kan begge stadig fås nye og brugte men så skal du via ebay.
Det er "A Time Capsule" du tænker på. Den har et fold ud omslag med en stor del af Speedmaster udgaverne vist. Så vidt jeg huske er der et indslag her på siten med dette omslag afbildet.
Måne uret er efterhånden et vidt begreb. Oprindeligt var det Speedmaster Pro'en i 42mm med manuelt cal. 321 værk og en form for plexi glas der var på månen. Der er så lavet et hav af efterfølgere men skal du have noget der minder om det oprindelige skal det være 42mm udgaven med manuelt værk og hessalite glas (mener jeg det hedder). NASA har også brugt cal. 321's efterfølger med cal. 861 værk. Det er muligt den også kom på månen. Det eneste der kan komme tæt på det oprindelige idag er ref.: 3570.50.00. Alt andet er ren markedsføring fra Omega's side.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Jps, her er de;

Som du kan se er der nogen mnodeller at kokke igang med at samle på Icon_e_biggrin

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
Svar
Hej Benny,
har du selv scannet det eller lånt det.?
jeg kunne godt bruge dem-har du dem i en anden (bedre) kvalitet end dem når man gemmer dem herfa??

hilsen d.loncar
Icon_+1
Svar
Loncar Skrev:Hej Benny,
har du selv scannet det eller lånt det.?
jeg kunne godt bruge dem-har du dem i en anden (bedre) kvalitet end dem når man gemmer dem herfa??

hilsen d.loncar

Jeg tager bogen med til kaffeslabaras, så kan du låne den og hygge dig med den en uges tid Icon_e_wink . Ups. det var måske mere PB-like!!! Icon_redface
Svar
Så vidt jeg kan se er X-33 ikke med..... Icon_e_surprised

Spændende bog.....jeg kan ikke finde den på Omega shop, men kan man købe den ved sin AD??
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
fedt opslags værk -og der er også lige et par flight masters - med
Svar
JohnFyn Skrev:Så vidt jeg kan se er X-33 ikke med..... Icon_e_surprised

Spændende bog.....jeg kan ikke finde den på Omega shop, men kan man købe den ved sin AD??

Nej, det er ikke Omega men en Japaner der har skrevet den i sin tid. Det siges at den er blevet udleveret af Omega i sin tid. Den er ikke nem at finde, men det kan vist lade sig gøre at google sig frem eller finde den på bayen!
Pas på, der er også Japanske versioner, joh billederne er da flotte nok, men den er svær at læse for de fleste af os!

Regn med at den koster på den onde side af en tusse, og ofte er i løsbladsysten, da de er dårligt limede!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)