Derfor Rolex
#11
Rolex er bestemt ikke det eneste ur-mærke, der tænder mig, men når man kikker hen over armbåndsurets udvikling de sidste 60-70 år, rager
Rolex, med deres Bubbleback, Datejust og Submariner tårnhøjt op i revue'en. Det er svært at finde mere ikoniske modeller blandt måske
30-40 all-time klassikere.
For mig er Rolex' største attribut deres mådehold,- eller konservatisme om
I vil. " If it ain´t broke,- don´t fix it ".
Naturligvis er ure også mode,- periodisk også vintageure, men for mig ligger æstetiken i tilnærmelsen til essensen, og her er en lang tid under
mikroskobet en klar force.
At Rolex lige fra starten har lidt af skrivekløe, og belemret deres skiver
med halve romaner, har vi tilgivet, men der vil gå MANGE år, før
jeg tilgiver dem deres nye rundbueskrivestil (DeepSea). De har da for
pokker en hel bagside de kan udbrede sig på !
OK,- kald mig bare forstokket Icon_smil
" I like to watch "
Svar
#12
Jeg købte et Sub fra 1973 den anden dag. Af den oprindelige ejer. Uret var blevet brugt dagligt i over 32 år (han købte det fra nyt i ´75). Uret er serviceret to gange. I 1987 og 2008. Begge gange fordi det ikke holdt tiden og ikke overholdt +/- 10 sek. i døgnet. Det taler da lidt for sig selv...

Så det er Rolex evne til at lave noget der holder, er billigt at servicere, har en god historie og er relativt flot håndværk, der gør at jeg finder dem interessante. Og så lige sporten i at finde de flotte eksemplarer og det faktum at det lige er ure efter min smag rent design mæssigt...

/Mads
Svar
#13
Verdens bedste ur.....

Jo der er bunkevis af Rolexer fra 70'erne - 80'erne og 90'erne som er blevet brugt og brugt og brugt og som stadig fungerer upåklageligt.

Sjovt nok ser man mange mange mange flere Omegaer fra 50'erne og 60'erne, som er blevet brugt og brugt og brugt og brugt - og som stadig fungerer upåklageligt.

Nå, vi er på Rolex forum her og Rolex er super ure med et helt unikt image og en særdeles høj kvalitet.

Og en ting er i hvert fald helt sikkert - de holder flotte priser - og hvad det angår er det nok verdens bedsteserieproducerede ure!

vh Baun
Svar
#14
MAds

Fedt indlæg tak - det var lidt den vej jeg gerne ville - så tak -
Svar
#15
Mif Skrev:MAds

Fedt indlæg tak - det var lidt den vej jeg gerne ville - så tak -

Jeg kan tilføje at han gav 2.475 kr. for uret i 1975 inkl. ca. 150 kr. rabat hos Klarlund. Uret er i super fin stand (92-93 %) og med ALT tilbehør. Inkl. kvitteringer, servicebeviser, oprindelig lænke samt 7-8 gl. 70-90´er kataloger inkl. prislister Icon_cool

Jeg vil vurdere uret inkl. tilbehør til en værdi af ca. 130.000 kr. hvis det sælges internationalt.

Så ikke nok med at ejeren har haft et super ur i 32 år. Han har også tjent en god skilling. Han bandede dog over at han ikke havde valgt et Double Red Seadweller. Han stod med begge ure i hænderne dengang, men valgte Sub´en pga. forstørrelsesglasset og datoen var lettere at aflæse. Sjov historie. Det kostede ham så lige ca. 100 k på brugtprisen i dag... Icon_e_sad

/Mads



İmage
Svar
#16
tja - hvad skla jeg sige - den er sgu fed den der - og med alle papirer box und alles - intet mindre end fantastisk - og extra bonus med historien
beivser jo bare at man ikke nødvendigvis skal låse sit ur inde og aldrig gå med det - hvis man kigger på det rent investerings mæssigt

men sådan en handel er jo rent smovs uanset om det er Rolex / Omega /heuer eller andet men super fedt

og igen tak for nogle ordentlige argumenter på hvorfor Rolex er noget specielt Icon_e_biggrin
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)