Hvad skal en seiko 7002 eller 6309 koste?
Clifton, her er et link, hvor du kan undersøge tingene omkring din 7002. Det er små billeder forhandleren har, så mit bud skal tages med en gran salt. Du kan jo selv afgøre tingene, når du får uret hjem.

[url]"http://forums.watchuseek.com/archive/index.php/t-78112.html">http://forums.watchuseek.com/archive/in ... 78112.html[/url]

Mit bedste bud er, at det er en redial, altså en uorignal skive. Tegn herpå: Det flade, lidt bredere stykke end originalen, i bunden af kl. 12 markeringen. De lidt større indeks´er end originalen (tydeligst kl. 5 og 7). Endelig, så er teksten omkring "150m" også en kende stor, efter min smag. Sidste, og ofte tydelige indikation, er prisen. 43 EUR er MEGET billigt for en original ...

Når det er sagt, så er forhandlerens re-bezel godt lavet, og værket ser umiddelbart fornuftigt ud, ligesom pakningen ser rimelig ny ud. Uret kan altså bæres og tåle at blive brugt, og langt de fleste vil aldrig opdage, at det ikke er en original Seiko dial. Du vil dog vide det ... Icon_cry

Forhandleren skal du ikke helt afskrive. Han har også originaler. Du skal blot gøre dit hjemmearbejde rigtig grundigt, når du køber en populær diver model - også hos denne forhandler. Hvis du går efter 6309-7040, så er den faktisk ret let at genkende som original/uoriginal, da den har flere særkender end 7002 modellen ... efter min mening. Jeg checkede speedtimer collections udbud af 7040 modeller, og der var ret få originale imellem. Der var dog en rigtig fin, som jeg snuppede ... Icon_e_wink Der var en enkelt original mere af 7040 modellerne, så hvis du vil lege "find originalen", så kan det arrangeres - eller snupper jeg den selv igen Icon_e_smile

Sorry for the bad news ! Håber jeg tager fejl ... Du kan poste nogle større billeder af skiven når den kommer hjem, så kan vi undersøge sagen grundigt.
De venligste hilsner, John
Svar
Det var da plat. Det havde jeg ligegodt ikke regnet med indenfor det segment. Jeg kan godt se 1 tallet på bezelen ser anderledes ud end det originale |.
Er det rigtigt forstået et det i så fald er et ægte ur/urværk med aftermarked skive og bezel?
/M
Svar
Ja, det er en ret præis beskrivelse.

Bezel efter-påsætning, hvis den ellers holdes i original farve og producent, synes jeg ikke er så galt. Bezelen er, efter min mening, en sliddel ligesom en krone eller et glas og den kan derfor skiftes - helst originalt selvfølgelig. Men at udskifte selve urskiven, det er jeg ikke så vild med. Er der gjort meget ved uret, så skal det afspejle sig i prisen ... og det må man jo sige at det gør i din.

Jeg ville nu ikke tage det så tungt: Du har lært rigtig meget om lige nøjagtig 7002, så når du næste gang skal ud og finde den model, ja så er jeg sikker på at du lander en original Icon_e_wink
Svar
Alrighty, smider lige et par billeder op når den kommer.
Skulle under alle omstændigheder bruge en diver til når jeg surfer, og udskrivningen er til at overkommer.

Den der bond nato rem, hvor får man fat på sådan en? Den ville stå godt til min våddragt.

/M
Svar
Uhrenarmband.net har de uoriginale, men i en ok kvalitet. De originale G10 kan du købe hos RLT watches i England - til rimelige penge.
Svar
Joepete,

Tak for dine kommentarer som jeg har læst med interesse. Jeg har selv kigget på et par ure fra denne eBay forhandler, men har efter dine kommentarer skrevet til forhandleren og spurgt direkte til nedenstående ur, om det er blevet repareret eller har fået skiftet dele:

[url]"http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=160278905272">http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 0278905272[/url]

IMO, så kan man ikke på eBay beskrive et ur som årgang 199x uden at nævne de dele der er udskiftet - hvis man vel at mærke kender til udskiftningen eller har udført den selv!

Anyways, vi får se hvad forhandleren skriver og hvad eBay mener.

Jeg er i øvrigt enig med dine kommentarer omkring udskiftning af bezel og dial/hands - omend at jeg ikke besidder din viden omkring hvordan disse detaljer skal være på en orig. model.

Mvh
Kenneth
Svar
Det var da en fin idé.

Du har fundet et super godt eksempel: Som jeg lige vurderer uret, så er kronen skiftet, urskiven er uoriginal, og der er skiftet bezel. Dvs, at uret optisk er fuldstændig uoriginalt - bortset fra urkassen ...
Svar
Her er mit spørgsmål og svar fra forhandleren:

SPØRGSMÅL
"Hello,

Has any parts of this watch been renewed by you? (E.g. dial, bezel or hands?)

Best regards,
K. Soerensen"

SVAR
"Hello xxxxx,

no it has not been renewed. This old watch functions. The pictures show the current condition. You get what you see. Most of the watches we offer, are old rare collectors watches and sometimes need revision.

Kind regards from <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.speedtimer.org">www.speedtimer.org</a><!-- w --> (Peter). "
Svar
Det lyder helt utroligt, hvis de ikke er klar over, hvor meget der er lavet om på det ur ...

Jeg kontaktede dem angående et 6309-7040, hvor bezelen var udskiftet. Det havde de ikke skrevet i annoncen. Det eneste svar jeg fik var, at de går efter 100% tilfredse kunder, så jeg kunne bare returnere uret, og få en fuld betalingsrefusion ...så en sludder for en sladder om, at de ikke er urmagere osv. Måske de har nogle til at lave ure for dem ... ?
Svar
Her er den så. Ingen tvivl om at det er en rebezel, men er det en redial?
Den ser iøvrigt ganske nydelig ud, men jeg er vist ikke den store makrofotograf...

İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)