Forskellen på Replica og ægte? + Forskel? :S
#1
Hej.

Jeg har lige et spørgsmål til professoren. Hvad er forskellen på et Replica ur og et ægte? Replica er fake ved jeg, men de direkte forskel??

[url]"http://www.watchesprice.net/Seiko-Honda-F1-Racing-Watches.html">http://www.watchesprice.net/Seiko-Honda ... tches.html[/url]

Denne hjemmeside har såkaldte replica ure, og jeg kan ikke se forskel på disse ure og de ægte? :S
Svar
#2
Grunden til at jeg spørger er for at være sikker på ikke at blive taget ved næsen.. og så mere viden omkring Replica, om det er det samme eller hvilken forskel er der... (Jeg er IKKE ude efter Replica!!!!!!!!)
Svar
#3
Jeg har studeret og samlet Omegaer i 5 år - og jeg kan stadig ikke med sikkerhed genkende en fake.

De dårligt udførte kan man spotte ved at vide helt præcist hvordan originalen ser ud - visere, skrift, detaljer på skiven og særlige slibninger på kassen.

De bedste fakes afsløres ved at åbne kassen og studere om værket er det rette - ikke mange (om nogen) putter et ordentligt værk i en fake - i hvert fald ikke i Omegaer.

Men let er det ikke.

vh Baun
Svar
#4
Okay, så man kan faktisk ikke se forskel på dem, i selve skiven, lænke osv? Man skal helt nede i selve værket for at kunne se forskel?
Svar
#5
Tror ALLE ure er fakes. De finere schweiziske mærker på siden er i hvertfald. Så tror også Seiko´erne er. Jeg ville holde mig fra sælgere der har fakes på programmet uanset hvad de gør og skriver... Alene pga. deres moral og det faktum at de arbejder i fake ure.

/Mads
Svar
#6
Jeg er laaaangt fra ekspert, men vil tro at de store penge spares på værket som i rigtig dårlige fakes er quartz modsat mek. i den "rigtige" - ellers er det jo hele finishen på fakes, men igen, på mange fakes er det mit indtryk at det her endda kan være svært at skelne "skæg fra snot"?
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings


Svar
#7
Okay.. Det er jo ikke skide smart for en som jeg, som ikke har den store forstand på dette og kigger på brugte ure som Tag Heuer osv.. Jeg vil IKKE ende med et fake ur..

Men noget helt andet er, har i nogle forslag til et mekanisk ur som Tag Heuer Carrera? Som er bedre eller "pænere"
Svar
#8
Forskellen ligger i ALT. De billigste fakes har dårligere (kinesiske) værker uden finish og i elendiige materialer og tolerancer. Kassen er uden finish og detaljer som originalen. Samme med skiven. Lænken er ikke massiv/fræset ud, men af bøjet stål.

Du kan købe finere kopier med ETA værker. Disse ure koster typisk 2-3.000 kr. for et Omeag Seamaster. Uret er vel ca. 50 % af originalen rent kvalitetsmæssigt, men har ufinisheret ETA værk til 20 $. Knap så fin skive, lynette med slør og en lænke der ikke har samme finish som originalen.

Timelønne er lav i Kina så her vinder kopisterne lidt i forhåld til originalen. Men de taber stort på finishen. Specielt når vi taler ure i Omega klassen og opefter. Et Tag Heuer date kopi kan have et ufinisheret ETA 2824 i originalen (De billigste TH´er). Faktisk samme værk som i super kopien. Så her er kopien måske 75 % af originalen men til den halve pris.

/Mads
Svar
#9
Spørgsmålet er så, hvordam men bedst sikre sig mod falske ure.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
#10
Nopanic Skrev:Spørgsmålet er så, hvordam men bedst sikre sig mod falske ure.

Der bliver som alle ved lavet et utal af fake ure, nogle er lette at spotte da det f.eks er en Rolex i en model som aldrig er blevet produceret, kvaliteten er så dårlig så man tror det er løgn, eller der er stavefejl i navn på uret.

Desværre er der rigtigt mange kopier som ligner meget, og på nogle er det måske viserne der afslører uret, andre igen kasse, lænke, krone eller noget helt andet.

Jeg har også set fake ure der var så nøjagtigt at selv en urmager først kunne se det når bagkassen var åbnet.

Så faktum må være som også Mads skrev, køb aldrig et ur af en som påstår at de både sælger den ægte vare og kopier heraf, det er næsten stensikkert en god måde at blivet pelset på.

Køb aldrig et dyrt ur til en spotpris, det indikerer at uret er fake, meget varmt, eller at du aldrig kommer til at se uret.

Så sund fornuft må være handel ved forhandlere med et godt renome, og igen er det for godt til at være sandt - så er det sikkert også sådan Icon_cool
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)