Svar: 955
Tråde: 58
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Mads Gjødesen Skrev:Men jeg tvivler på at så meget som én komponent fra et basis 7750´er er at finde i IWC´en. Det er 7750 konstruktionen den er baseret på og IKKE bygget af en alm. 7750 ebauch. Det samme gælder deres in-house i Ingenieuren. Den har også konstruktionselementer fra 7750.
/Mads
De bruger flere af tandhjulene og stort set alle chronographens dele/hjul, og de stammer fra den alm. 7750.
De har bare lavet den store dækplade så man ikke rigtigt kan se det, men alligevel har de skåret ud, så man tydeligt kan se kulissen og nulstillerarmen. Start-armen til splitsekunden, er den almindelige start-arm, de har bare filet en lillebitte smule i den (har normalt lidt mere lige sider.). Minuttællerhjulet er også standard. Det samme gælder armen der holder koblingsdrevet til chrono-sekunden, samt dens fjeder.
Kan godt være min smag er sofistikeret, men jeg har det sådan:
Skal det gøres, så skal det gøres ordentligt.
Jeg er bl.a. heller ikke tilhænger af lagkage-værker. (f.eks. chronograph modul ovenpå en alm automatik)
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Helt enig i at kronografen ikke må være knaststyret på sådan et ur. Det SKAL være kolonnehjul. Alt andet er en fornærmelse mod et ur i den klasse. Jeg har nu stadig respekt for konstruktionen. At proppe alle de komplikationer ind i ét ur kræver høj fagkundskab og ikke et job for lærlingen.
Dog kunne jeg ikke drømme om at købe uret hvis jeg skulle have et GC. Så ville valget helt bestemt falde på et AP
/Mads
•
Svar: 955
Tråde: 58
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Enig i at det er et fantastisk stykke arbejde at proppe alt det i et ur, men jeg synes i IWC tilfælde, der lugter Valjoux basis lidt af "at springe over hvor gærdet er lavest".
Jeg synes deres minutrepetition er helt fantastisk, sådan skal det laves, havde de bare holdt GC i den ånd.
•