Fremtiden for min ur samling og mig!
#11
jep - helt enig med ovenstående! Det er sgu for sjov det her og hellere flippe ud end kede sig (som min gamle musiklære sagde...). Det er rigtig godt at få smidt alle mulige billeder og erfaringer i hovedet, så keep up the goooood work!
Svar
#12
Tukjær for pokker jeg kan kun sige det med et ord " engagement"
og det er for mig en vigtig kvalitet og den besider du i en grad jeg næppe har set tidliger
så lige at at vi 2 har tilmeldt os forum sådan cirka på sammen tid.

Det ser således ud i tal

Tukjær indmeldt 24 jan 2008 indlæg 1659
Mif indmeldt 15 feb. 2008 indlæg 94

Hmm
Du har afholdt 2 gange ur og nu taler du om billiard aften - sejt
var selv med til det første Træf en super god eftermiddag i det Fynske
og vildt at du gad at inviterer folk i dit hjem smører sandwich osv.
prisværdigt

Ur mæssigt ligger vi to endog meget langt fra hinanden, men dit arrangement i dit, kan jo blæse alle af banen - samt dine billeder
er super flotte - nyder at se dem - også selvom
at jeg ikke deler din smag - ( nå jo på et punkt deler vi jo smag)

Jeg mener bare at her bør der jo være plads Til alle - uanset hvor i urverden man befinder sig - hvilken vej man bevæger sig - og i hvilket Tempo - vi er jo alle Mennesker der mht til ure er drevet af forskellige - værdier / kriterier og normer for hvorvidt man samler og hvorfor.

Specielt er det netop det "Hvorfor" jeg syns er spændende -

Når alt så er sagt - er det jo også, nå alle de forskellige meninger og synspunkter mødes - at der opstår et spændings punkt, uenighed - der danner grundlag for at diskuterer sine standpunkter.
for mig en vigtigt proces, hvor man lære at lytte, argumenterer og forsvare sine standpunkter - og måske rykke sig lidt, eller lade sig rykke,
så man ikke bare holder fast i sine standpunkter fordi det nu engang er ens standpunkter -
så for mig er det sundt ikke at være enig om alt - det er sundt at kunne lytte til andre, der har en anden mening en ens egen for hvem ved
måske man lærer noget nyt

men det handler vel også om at kunne håndterer uenighed og at andre ikke deler ens egne værdier / kriterier / Normer
dette forudsætter - syns jeg - at man holder sig på et sagligt plan

så til dem der har sent " personlige" PB til Tukjær - i skulle skamme jer

set over en kam kan man vel sammeligne det her forum med en folkeskole klasse -

der er .......

Ham den stille nede bag ved .....
ham der altid siger "min far er stærker end din ".........
ham der hele tiden skal ses og bekræftes .........
nørden der ved alt om teknik og mekanik.....
ham der altid deler alt sit slik med de andre.......
osv....

vi mangler bare hende fra 4 mellem med de store nødder Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin

mif
Svar
#13
HELT ENIG Tukjær du skal bare blive ved i samme tråd Icon_cool
spændende at læse om en anden dykkerur tilhængers rejse
i urverden RESPEKT for hvad du har prøvet/ejet på så kort tid
Svar
#14
jacob jensen Skrev:HELT ENIG Tukjær du skal bare blive ved i samme tråd Icon_cool
spændende at læse om en anden dykkerur tilhængers rejse
i urverden RESPEKT for hvad du har prøvet/ejet på så kort tid

Tukjær, du skal bare fortsætte dit engagement her på vintageure! Ingen tvivl om det.

Rock on, min ven.


Venligste ur-hilsner fra

Stefan Garvig
Svar
#15
Mif Skrev:så til dem der har sent " personlige" PB til Tukjær - i skulle skamme jer



mif

Icon_redface så for pokker - av for den - jeg tror jeg har sendt Claus en PB på et eller andet tidspunkt - det må I undskylde! Icon_razz

Keep up the good spirit! det er altså kun ure og meninger - det gør ikke ondt og det er for hyggens skyld!

vh Baun
Svar
#16
Tukjær, du skal da endelig fortsætte ursamlingen ! Tag dig ikke af negative tilbagemeldinger. Jeg glæder mig hver gang du har et indlæg: Altid spændende divere !

Umiddelbart, så vil jeg bare spørge, om du har overvejet at købe et par vintage divers ? Det ville måske være meget naturligt at gå den vej for dig nu ... ?

Ser frem til mange flere indlæg fra dig !
De venligste hilsner, John
Svar
#17
Joepete Skrev:Tukjær, du skal da endelig fortsætte ursamlingen ! Tag dig ikke af negative tilbagemeldinger. Jeg glæder mig hver gang du har et indlæg: Altid spændende divere !

Umiddelbart, så vil jeg bare spørge, om du har overvejet at købe et par vintage divers ? Det ville måske være meget naturligt at gå den vej for dig nu ... ?

Ser frem til mange flere indlæg fra dig !

Jeg har forsøgt at byde lidt på en "Baby" ploprof og en Blancpain vintage.... Men ikke nok......
Svar
#18
Mif Skrev:Du har afholdt 2 gange ur og nu taler du om billiard aften - sejt
var selv med til det første Træf en super god eftermiddag i det Fynske
og vildt at du gad at inviterer folk i dit hjem smører sandwich osv.
prisværdigt

mif

Der sker ikke så meget på Fyn, hvis ikke Baun og jeg afholdte et urmøde en gang imellem........

Jeg hygger mig hver gang, og møderne bliver bedre gang for gang.....

Sandwich'ene var ikke smurt selv, men købt hos den lokale slagter Icon_e_wink
Svar
#19
baun hvis du kommer i tanke om at du ren faktisk har sendt en PB til tukjær. Icon_rolleyes

Og det andet var et forsøg på en unskyldning til tukjær Icon_e_confused

Så skulle du siger (og det er bare MIN holdning) undskyld tukjær og
IKKE det må I undskylde..

Skal ikke lyde negativt men skal man sige undskyld skal man gøre
det ordenligt.
(sådan er jeg ihvertfald opdraget)
Svar
#20
Baun Skrev:
Mif Skrev:så til dem der har sent " personlige" PB til Tukjær - i skulle skamme jer



mif

Icon_redface så for pokker - av for den - jeg tror jeg har sendt Claus en PB på et eller andet tidspunkt - det må I undskylde! Icon_razz

Keep up the good spirit! det er altså kun ure og meninger - det gør ikke ondt og det er for hyggens skyld!

vh Baun

Baun har sendt flere PB'er til mig. Altid meget sober i tonen.... Icon_e_biggrin
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: