Fremtiden for min ur samling og mig!
#1
De sidste par dage har jeg tænkt meget over min fremtid herinde, tænkt om det virkelig er det værd, at dele sine erfaringer, begejstringer og generelle betragtninger, med dem som egentligt ikke har ret meget til overs for den måde jeg "har" ure på.

Men jeg har modtaget rigtig mange positive mails/PB's som siger mig at jeg skal fortsætte med at gøre som jeg har gjort hidtil, nemlig at fortælle om hvad jeg køber/sælger. Det er ikke for at "vise" mig at jeg gør det.

2 negative mails bekrymre mig egentligt ikke, dog fik det mig til at tænke over den måde jeg udstiller mig selv på!

Nu efter 2 UrMøder afholdt her hos mig, kan jeg sige at jeg har ikke mødt nogen negative mennesker herinde fra, kun lutter glade personer som jeg gerne vil møde igen. Også rart at folk jeg ikke kender, kan finde på at komme ind i butikken til mig og sige "jeg er også fra Urforum og ville da lige hilse på".

Nå, nu til det interessante! Urene.

Den "gamle" samling!

Tutima DI300
İmage

Breitling SuperOcean
İmage

Breitling SuperOcean Professional
İmage

Tag Heuer Aquaracer
İmage

Certina DS-3
İmage

Marathon Sar
İmage

Enzo Mechana
İmage

Omega Seamaster Bond
İmage

Omega Seamaster 2254
İmage

Seiko Sumo
İmage

Seiko Black Monster
İmage

Longines Hydro Conquest
İmage

Oris TT1 Diver
İmage

Kun 2 ure "overlever" udrensningen burde man vel kalde det Icon_e_biggrin Går nu efter lidt bedre, og dermed dyrere ure. Derfor holder jeg mig på 8-9 ure fremover. Dermed er der samme værdi i samlingen. Gerne ure med større muligheder for rem skifte.

Den "nye" samling som den nok ender med indenfor den næste uge.

Kobold Soarway Diver Seal
İmage

Sinn U1
İmage

Tissot Seastar 1000
İmage

Omega Seamaster 2254

Omega Seamaster Planet Ocean 42mm
İmage

Breitling SuperOcean Steelfish
İmage

Breitling Avenger Seawolf
İmage

Seiko MarineMaster 300 (kommer nu eller senere)

Seiko Black Monster

Denne nye samling ure, bliver uden tvivl også ændret løbende. Men da der ikke er nogen af de solgte ure jeg savner, tvivler jeg på at disse ure kommer tilbage. Det vil nok nærmere blive en GO diver, GP, IWC eller måske en Blancpain....på sigt. Det ville dog kræve en kraftig "kapital " indsprøjtning.....

Tak fordi i kiggede med..... Og undskyld.... (skulle bare lige af med det):wink:
Svar
#2
Ja vi har jo aldrig mødt hinanden - men generelt:

Jeg synes du er drøn engageret - jeg ville selv samle og samler anderledes - men det har jo intet med sagen at gøre - du er kommet langt og har en klar linje og en helt klar viden og interesse - så du skal ABSOLUT ikke holde op.
Måske kan der gå lidt længere mellem dine køb - måske lidt mindre impulsivitet - men what the heck - du skal jo ikke blive til mig - så fortsæt.

Tonen generelt: Jeg synes mange folk ofte er alt for pivede. Jeg smider smileys for overhovedet at turde sige min mening ofte. Hvad vil vi med et urforum hvis det hele ender i "teløgge" og HE HE fed klokke" hver gang nogen har noget at vise??

Lad os tage diskutionerne . Ikke de religiøse hvor Rolex eller Omega eller Kollonehjuls fanatikere synes alt andet er l.... - men de seriøse hvor vi kan være uenig i værdien - eller bedømmelsen af forskellige ting

Jeg tror jeg var med til at kalde din spæde start en "samling ure" mere end en "ur-samling"

Venligt - næh - ikke umiddelbart, men et hint om at jeg troede at du nok hen ad vejen ville skifte retning lidt - og det gjorde du jo i øvrigt nok også.

Det kunne ha været at du var blevet i 2-4000 kr klassens ure som købes i en hver urhandel og hos Føtex - og fint nok med det. Jeg synes de ure er gode til at vise tiden og flotte at gå med - men som samling synes jeg de er håbløse.

Det kan andre så være totalt uenige i - og ha ret i at være uenige i - men jeg skriver det da alligevel.

DU har altid taget alles råd og skriverier med ophøjet pande - og så kørt den linje du ville.

Det er vel et af formålene med et forum - så tag det shit der kommer med ophøjet pande - sug det til dig du føler for, og kør stille og roligt videre i den stil der passer dig - men lad dig aldrig ophidse af uenighed -

Du kan ha ret - eller de kan har ret i en uenighed - who knows on the day - men det er da godt at synspunkterne kommer mere nuanceret frem end bare "tillykke"

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#3
Hej Tukjær

Selvfølgelig skal du blive ved med at være herinde, og du skal poste alle de billeder du har lyst til, for dine billeder er jo altid gode, men måske at du skal spare på antallet af billeder af samme ur, og bare have et eller to gode billeder af et ur, men selvfølgelig stadigvæk mange billeder, da du er supergod til at tage billeder af ure og det er de færreste der er gode til at tage billeder af ure, og det inkluderer professionale fotografer, da det er meget svært at fotografere ure, så jeg håber endelig at du bliver ved med at være herinde Tukjær. Icon_e_biggrin

MVH Peter
Svar
#4
Jeg synes det er rigtig spændende og følge med i dine urkøb. Måske især fordi vi har nogenlunde samme smag i ure. Icon_e_smile

Der er ingen tvivl om at forummet her ville blive meget fattigere uden din deltagelse.

Bølgerne går af og til højt herinde og sådan skal det helt sikkert være. Det er jo en del af og være på et forum at man af og til møder mennesker som har en anden mening eller holdning til tingene end én selv. Og gudskelov for det, for ellers var verdenen da et trist sted og leve.

Jeg har haft flere gode diskussioner med f.eks. hannover og set i bakspejlet har de været særdeles underholdende og samtidig har jeg (måske) fået udvidet min horisont en smule.

Nu kender jeg ikke indholdet af de mails du har modtaget Claus, men der hvor det bliver et problem for mig, er hvis sagligheden er væk og erstattet med "name calling". Hvis det er tilfældet er der ikke andet at gøre end blot og ignorerer det.
Svar
#5
Hej Tukjær

Jeg vil holde mig fra et laaaangt indlæg, men bare sige at jeg er enig i at du IKKE skal stoppe herinde!

Du har, på 6-7 mdr, haft en masse ure på armen - og dermed fundet dem du nu vil beholde. Super.
MEN jeg tror stadig at du vil sælge et, engang imellem, til fordel for et andet. Om ikke så "bare" for at prøve noget nyt.

Så "Master of Divers" don`t stop

Icon_cool
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
#6
Hej Claus!

Du skal da bare fortsætte i samme stil - uden dine indlæg var jeg da aldrig "faldet over" eks. Fortis og Oris-dykkere.....

Keep it up - og fokuser på den positive feed-back.....du samler vel også for dig selv og ikke for at andre skal synes at din samling er "fed"...
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings


Svar
#7
Tak for alle de positive mails og PB'er. Rart at vide at der er mange som gider læse det jeg skriver Icon_e_wink
Svar
#8
Claus,

Jeg har egentlig prøvet at holde mig ude af "den politiske debat", omkring dig, din person, og dine urkøb - men med dine seneste udmeldinger, ser jeg mig nødsaget til at støtte og bekræfte din adfærd.
Jeg synes du sætter fest og farver på dette forum, med alle dine indlæg, og ikke mindst køb/salg, og de oplevelser deraf - gode som dårlige.
For mig er der ingen tvivl om, at dit bidrag her, har højnet aktivitetsniveauet betydeligt...og det ville være et stort tab hvis du sætter engagementet ned.

Angående selve dine handler og ur-samling, så er der bare at sige at det er dit eventyr og din investering...

Så fortsæt endelig! - underholdningsværdien kan ingen ta'' fra dig Icon_e_biggrin
Svar
#9
[quote="Claus_K"]
Jeg har egentlig prøvet at holde mig ude af "den politiske debat", omkring dig, din person, og dine urkøb - men med dine seneste udmeldinger, ser jeg mig nødsaget til at støtte og bekræfte din adfærd.
Jeg synes du sætter fest og farver på dette forum, med alle dine indlæg, og ikke mindst køb/salg, og de oplevelser deraf - gode som dårlige.
For mig er der ingen tvivl om, at dit bidrag her, har højnet aktivitetsniveauet betydeligt...og det ville være et stort tab hvis du sætter engagementet ned.
[/quote

To sjæle, samme tanke.
Sku lige til at skrive noget der i den grad minder om dette.

Men ja forummet ville tabe STORT hvis du ikke længere "hænger" ud her mere.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
#10
Tukjær, jeg er helt enig med flertallet herinde - forum vil være fattigere uden dig og dine indlæg og billeder !!! Icon_e_smile
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: