Tio Malo Skrev:Det kan sagtens tabe 15 sek. / døgn efter eftersynet. Så er det bare at få det justeret. Når du får bagkassen åbnet af en urmager, vil han også kunne fortælle dig hvorvidt uret er serviceret i 2008... jeg oplever at de fleste brugte ure jeg får tilbudt, er "lige serviceret sidste år"...
Cheers - J.
Ja det er der noget om. En del er helt ærlige og skriver de ikke aner om det går rigtigt og at det er gammelt, men for mange kan man lave en oversættelse:
NIB=
Sælger har boxen og har pudset det lidt ældre ur fint op og lagt det ned i boxen. De dygtige har også et stykke rundt plast med en rød streg på - som de sætter på bagsiden for at vise det er forsejlet
NOS=
Sælger kan ikke lige se noget umiddelbart der vil afsløre uret har været løbet rundt med - slet ikke efter han har pudset det godt op
MINT condition=
Jeg er ikke lige helt klar over hvordan det ser ud som mint - men det er ret pænt og Mint sælger
LIGE SERVICERET=
Ser ud til at gå rimeligt, så mon ikke det kunne være serviceret. Ofte vil billedet afsløre en finjustering som er mast hel ud til en af siderne for at få det til at undgå at tabe timer hver dag - hvilken dårlig urmager der har serviceret og så stillet finjusteringen helt ud til og over yderpositionen
URET HAR TILHØRT MIN NYLIGT AFDØDE MAND OG SÆLGES MED SORG=
Min mand rejste vældig meget i Hong Kong og Shanghai og har samlet en imponerende mængde Rolex og Panerai ure - som jeg nu langsomt er tvunget til at skille mig af med.
Nå og så er der jo alle de med samme tekster som er 100% ærlige - så helt let er det ikke.
Hvis det er en nyere Omega er 15sek for meget i afvigelse på et helt nyserviceret ur - så TioMalo har ret - ind til service - så får du svaret - men regn med selv at betale - så beslut dig om du er nysgerrig nok og om du kan leve med de 15 sek. - som ikke - som stand alone problem beviser det ikke er serviceret inden for en rimelig tid.
vh