Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
Jeg har selv en "alm." Speedy (1861) og vil have(!!) en 321 på et tidspunkt! Vedr. LE vil jeg holde med Geo at Snoopy nok var "bedre" end Gemini, men det er jo smag og behag...
Der er mere historie i en Snoopy og eks. en X-33 end i en Gemini - synes jeg!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•
Svar: 102
Tråde: 17
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej svende
Tak for gode svar og begrundelser, jeg havde nok det nok lidt på fornemmelsen at det ikke lige var alles smag.
Og jeg må da også indrømme at en 321 er meget tillokkende. Især når den prismæssigt ikke ligger så langt fra hvad der forlanges for en Gemini 4.
Jeg tror det der fascinerer mig ved Gemini 4 er det anderledens udseende af et klassisk design (sorte speedmaster) til et i mine øjne smukt nyt layout eller design ( det blå).
Med hensyn til det kommercielle, syntes jeg ikke 2005 eksemplarer er så galt ifht hvad Omega ellers har lavet antal mæssigt af limiteds.
Nå det er jo altid smag og behag, endnu engang tak for jeres kommentarer, og fed stribe Geodoc :=)
Ur-hilsner
Papelione
•
Svar: 169
Tråde: 20
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Hej Pape,
Jeg var faktisk lidt inde over ca. samme overvejelse i sin tid.
Blot med denne:
Den springer ellers mere i øjnene, men jeg vurdere at den ikke ville være lige så langtidsholdbar. At den umiddelbare
fordel ville blive en
bagdel.
Personligt har jeg ikke fortrudt at jeg valgte den klassiske Speedy.
Farvevalget kunne skyldes at Nasas logo er på blå baggrund, som på dette billede af James McDivitt i rumdragten:
Den officielle mission patch så jo sådan ud, hvilket jo også er på bagkassen:
Men Omega mente sikkert at det var i overkanten med et rødt ur.
Held og lykke med beslutningerne.
/P
•
Og så var det at jeg fandt denne...
Omega mente tilsyneladende ikke at det var for meget med et rødt ur alligevel. Men det burde de måske!?
/P
•
Svar: 102
Tråde: 17
Hej Peter
Tak for indsparket, gode eksempler du hiver frem der.
Den hvide du viser er jo meget lig Gemini 4, er det også en special udgave ?
Men som du selv skriver træder den lidt mere frem med den hvide skive.
Jeg købte en LV i foråret, og må indrømme at jeg har en svaghed for et traditionelt design (speedmaster, submariner etc) blot med et lille tvist, som nu Gemini 4 eller LV.
Men måske var det sjovere at have den originale først, og siden udvide med special udgaver.
Igen tak for indlægget.
PS: hvor har du fundet ham simpson gutten, han ligner dig ret meget, eller er dú blevet simpson tegner ?
Hygge
Papelione
•
Svar: 59
Tråde: 5
Gætter på at <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.simpsonizeme.com">www.simpsonizeme.com</a><!-- w --> eller <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.simpsonsmovie.com">www.simpsonsmovie.com</a><!-- w --> er blevet brugt
•
Ganske rigtigt min kære færing. Det var førstnævnte
Og den hvide Omega er en Apollo XI 35th Anniversary.
Der gik lidt for meget Paul Newman i den syntes jeg. Men det er stadig et pænt ur, det skulle bare ikke være mit - i hvert fald til at starte med.
mvh Peter
•